GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Om du vill ta upp diskussionen om vem av Rossi och Hayden som är den bäste föraren kan du be Gustav öppna den här tråden igen: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=139408&highlight=hayden
Nej tack, en sån diskussion är bara till för att fylla det inre tomrummet hos folk som har lite svårt att förstå sig på att den som har mest poäng i slutet av en säsong är den som har vunnit.

Jag var mest förundrad över ditt resonemang om att så länge man inte blir ifrån körd rejält så kan man fortfarande kalla sig för bäst. Totalt ologiskt för en vanlig RR-fantast men säkert logiskt för en RR-estet :rolleyes:

Kalla det vad du vill men jag är inte så säker på att Rossi får till det i år.

Oddsen på unibet säger något annat:

Rossi: 1,75
Pedrosa: 4,75
Hayden: 8

Tror inte Hayden tar hem det i år. Resten av "topp 5" (Hayden, Rossi, Melandri, Capirossi, Pedrosa) hade en stor portion otur (mest av allt Rossi), och det tror jag inte de kommer att ha i år.

Kampen står nog mellan Rossi och Pedrosa som bwin-oddsen förespråkar, tycker dock att oddsen på Rossi är lite väl låga. Vem orkar förövrigt sätta in säg en tusenlapp på rossi för att förhoppningsvis få tillbaka 1750 om nästan ett år eller torska dom helt:va

Trodde man så stenhårt på Hayden som vissa skulle man ju lägga in lite cash på honom säg 12500 spänn som blir till 100 lax:)

Om inte HRC får bättre snurr på RC212V blir det nog tufft för Hayden eller Butter att vinna.

Honda är nog dom som gjort störst förändringar på sin nya hoj. Dom kommer också att ha störst potential att förbättra sig förmodligen. Är dom mest outprovade tekniska lösningarna på den hojen mot övriga konkurenterna. Att dom ser långsamma ut nu är nog för at mycket testas ut på hojarna. Övriga märken som typ Suzuki kör ju vidare med samma koncept som innan fast med en mindre motor bara. Förmodligen därför dom är så bra nu direkt.

Om inte HRC får bättre snurr på RC212V blir det nog tufft för Hayden eller Butter att vinna.

Du är inte så säker på att Rossi får till det och du tror detta om Hayden och Butter. Vem tror du tar hem det då?

Känns rätt segt att man måste vänta på pengarna till säsongen är över, det går inte att trada sina långtidsbets på nåt bwinforum eller liknande va?:confused: Vore skoj om man kunde betta på t.ex. Butter för en hundring och han gör bra ifrån sig första loppet så kan man sälja "hundringen" dyrare:)

Du är inte så säker på att Rossi får till det och du tror detta om Hayden och Butter. Vem tror du tar hem det då?
Jag tror det kan vara en förare från Suzuki eller Ducati som tar hem det i år.
Men precis som Axxexs skriver kan nog Honda få bättre fart på sina maskiner och då är både Hayden och Butter kandidater till titeln.

Jag tror det kan vara en förare från Suzuki eller Ducati som tar hem det i år.
Men precis som Axxexs skriver kan nog Honda få bättre fart på sina maskiner och då är både Hayden och Butter kandidater till titeln.

Ok, vore rätt coolt om Capirex eller Stoner kan ta hem det eller någon av Suzukiförarna för den delen. Längtar tills det drar igång:)

Capirossi skulle vara en värdig vinnare tycker jag.

Han har varit med i toppen länge och vet hur man kör hoj. Ducati har oxå blivit stabilare.

Men förmodligen så tar Rossi hem det hela på ren vilja!

2729130 Jag tror det kan vara en förare från Suzuki eller Ducati som tar hem det i år.
Satsa på någon av Suzukis killar då om du gillar att spendera pengar, de ger ju bra tillbaka.

Bwins odds.
Valentino Rossi (ITA/Yamaha) 1.75
Dani Pedrosa (ESP/Honda) 4.75
Loris Capirossi (ITA/Ducati) 6.50
Nicky Hayden (USA/Honda) 8.00
Marco Melandri (ITA/Honda) 18.00
Casey Stoner (AUS/Ducati) 26.00
John Hopkins (USA/Suzuki) 28.00
Chris Vermeulen (USA/Suzuki) 35.00
Alex Barros (BRA/Ducati) 41.00
Shinya Nakano (JPN/Honda) 51.00
Colin Edwards (USA/Yamaha) 81.00
Carlos Checa (ESP/Honda) 121.00
Toni Elias (ESP/Honda) 121.00
Makoto Tamada (JPN/Yamaha) 301.00
Alex Hofmann (GER/Ducati) 501.00
Sylvain Guintoli (FRA/Yamaha) 501.00
Randy de Puniet (FRA/Kawasaki) 501.00
Olivier Jacque (FRA/Kawasaki) 501.00

Ja, men det känns inte helt omöjligt att det skulle kunna bli så.
Inte? All erfarenhet visar att förare som har avverkat 2-3 säsonger som prioriterade fabriksförare utan att vara i närheten av att vinna mästerskapet aldrig kommer att göra det. Hopkins har kört 500/MotoGP sedan 2002. Att han skulle vinna över Rossi, Pedrosa, Hayden, Melandri, Capirossi, Hayden & Co och bli världsmästare sin sjätte säsong är lika troligt som att det blir +25 grader i Stockholm imorgon. Face it.

Inte? All erfarenhet visar att förare som har avverkat 2-3 säsonger som prioriterade fabriksförare utan att vara i närheten av att vinna mästerskapet aldrig kommer att göra det. Hopkins har kört 500/MotoGP sedan 2002. Att han skulle vinna över Rossi, Pedrosa, Hayden, Melandri, Capirossi, Hayden & Co och bli världsmästare sin sjätte säsong är lika troligt som att det blir +25 grader i Stockholm imorgon. Face it.
Har du redan glömt bort Hayden? Han passar bra in på din beskrivning och vann ju som bekant.

Det finns två förare i Suzuki, stirra dig inte blind på Hopper.
Har Suzuki en bra hoj när säsongen startar ökar chanserna radikalt mot tidigare år.

Har du redan glömt bort Hayden? Han passar bra in på din beskrivning och vann ju som bekant.

Har Suzuki en bra hoj när säsongen startar ökar chanserna radikalt mot tidigare år.

Jag hoppas verkligen suzuki kan få till sin cykel i år. Tror bägge förarna kan ställa hojen på pallen i sådant fall. Hopkins tror jag skulle kunna slåss om racevinster ofta, vermuelen också, men kanske inte lika ofta. Men titel, nja. Men pall och racevinst skulle vara ett oerhört lyft.
Suzuki har aldrig haft en konkurrenskraftig cykel tidigare fyrktaktsår, och det är varken hoppers eller kr.jr's fel. Tror mycket blivit bättre i suzuki sen de bytte teamchef..
Hayden tror jag fortfarande bara var en parantes..

2730849 Har du redan glömt bort Hayden? Han passar bra in på din beskrivning och vann ju som bekant.

Det är stor skillnad att gå från att köra för 6:e till 10:e plats och att utmana om världsmästartiteln. Men visst är det kul att Suzuki går bra.

Det är stor skillnad att gå från att köra för 6:e till 10:e plats och att utmana om världsmästartiteln.
Självklart, men i år både tror och hoppas jag att Suzuki-förarna kan vara med och slåss om segrar och så småningom kanske även titeln om hojen håller måttet.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma