GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
sandstream skrev:
2505968 Det är väl rätt uppenbart vad Ankan menar i sitt första inlägg, nämligen att Edwards ska placera sig mellan Rossi och den som är Rossi närmsta konkurrent, dvs Hayden, för att "stjäla" poäng från Hayden. Det kan man lugnt påstå att Edwards har misslyckats med i år.
Tror du och Ankan att Yamaha anställde Edwards i tron att han var den näst snabbaste föraren på jorden?

:confused:
 
Nyteknik skrev:
2506616 Tror du och Ankan att Yamaha anställde Edwards i tron att han var den näst snabbaste föraren på jorden?
:confused:
Nej, så klart inte men han kunde ha gjort ett bättre jobb.
Är du medveten om att det inlägg indirekt kan tolkas som att Hayden faktiskt är den näst snabbaste föraren "på jorden" :lol
 
sandstream skrev:
2506780 Är du medveten om att det inlägg indirekt kan tolkas som att Hayden faktiskt är den näst snabbaste föraren "på jorden" :lol
Du ljuger, Hayden är ju den snabbaste föraren på jorden, han leder ju VM :D
 
Nyteknik skrev:
2505932 Hur läser jag ditt inlägg "rätt"? Du skrev att Edwards har misslyckats. Med vad? Förväntade du dig att han skulle kunna blockera den som för tillfället hotade Rossis väg mot titeln?

Nej, det förväntade jag mig inte. Dock förväntade jag mig - liksom sannolikt hans arbetsgivare - att han skulle prestera bättre än han gjort.

sandstream skrev:
2505968 Det är väl rätt uppenbart vad Ankan menar i sitt första inlägg, nämligen att Edwards ska placera sig mellan Rossi och den som är Rossi närmsta konkurrent, dvs Hayden, för att "stjäla" poäng från Hayden.
Det kan man lugnt påstå att Edwards har misslyckats med i år.

Tack, det är tydligen inte helt obegripligt trots allt vad jag avsåg angående Edwards insats i årets VM.:)
 
samuel w skrev:
2506791 Du ljuger, Hayden är ju den snabbaste föraren på jorden, han leder ju VM :D
Han är inte snabbast, bara bäst i sammandraget.
Ankan skrev:
Tack, det är tydligen inte helt obegripligt trots allt vad jag avsåg angående Edwards insats i årets VM.:)
Nej, det känns rätt uppenbart för oss som följt årets MotoGP-serie :D
 
Intressant satsning om den går i lås.

http://www.crash.net/news_view~t~Ex...tish-125-and-250GP-teams-~cid~6~id~138385.htm

Former British Superbike team owner Ben Atkins is facing a four-week countdown in an ambitious bid to launch new all-British teams in the 2007 125 and 250cc World Championships.

The Midlands based businessman plans to run two British riders in each of the two classes, and has already arranged bikes from Honda, and won approval from Dorna, the MotoGP organisers.

Atkins has also short-listed around six riders as potential team members, including Cal Crutchlow, 20, winner of the 2006 British Supersport championship with the Northpoint Ekerold Honda team.

Atkins, formerly owner of the Reve Red Bull Ducati team which won the 2001 British Superbike Championship with John Reynolds (middle picture), said: "We want to give young lads in the UK the opportunity to develop their skills at a higher level and one day become world champions. We want them to have the same opportunity that Spaniards and Italians enjoy."

Now Atkins is having final talks with potential sponsors so that he can finance initial rider tests in Spain in November.

"We need the go-ahead by the end of October to give Honda time to get the machinery sorted," he said. "We have four more weeks before time starts to get tight."

The venture would be called 'Team Tyro' - tyro means beginner, and comes from the Latin word for a recruit - and the team manager will be the experienced crew chief Nigel Bosworth (lower picture), who has previously worked in the Reve Red Bull and Foggy Petronas teams.

The other riders that Atkins is considering include Eugene Laverty and Leon Camier, both 20, who finished third and fourth in this year's British Supersport series, Craig Jones, 21, currently a Foggy Petronas factory rider in World Superbikes, Bradley Smith, 15, currently riding for Repsol Honda in 125cc GPs, Kev Coghlan, 18, a rider in the Red Bull MotoGP Aacademy, and 14-year-old Robbie Stewart, who finished fifth in this year's 125cc British championship, scoring a win and two podiums.

"We've put the infrastructure together, and talked to a lot of people who want to join us," Atkins said. "We're looking at a property in the Midlands as the team base. We want to do the world 125 and 250cc championships for the next two years, with two riders in each class. They would need one year to learn the circuits and the team, and in the second year we'd go full-out to win races.

"Honda has offered us a great deal on the bikes, and I'm now trying to confirm backing from sponsors, who are British-based international companies."

Britain has failed to produce a world champion in any grand prix class since Barry Sheene won the 500cc title in 1977. British racing has since focussed on production-based Superbikes, where Carl Fogarty, Neil Hodgson and James Toseland have won world championships.

Various British riders have tried to get to the top of grand prix racing, with only limited success. But the Ben Atkins project will be taken seriously, because of his pedigree in running competitive teams and his business-based approach to racing (he runs a mechanical and electrical engineering company in Peterborough, Cambridgeshire).
 
Ingen Nakano på Kawa nästa år

40% rea på alla Shinya prylar i Kawasakis webshop. Antar att de vet något som ännu inte är officiellt :tungan

Tycker att Shinya har gjort en rätt dålig säsong på en Kawasaki med Bridgestone däck som har varit klart bättre än tidigare säsongers.

Hoppas att han blir gladare och mer inspirerad i nästa team.
I år har han inte gjort många omkörningar, trots kval som visar att hojen funkar. Däremot har han torpederat sin egen teamkamrat en gång, nästan sänkt Sete i senaste loppet och gjort en jävla massa tjuvstarter.
Samt haft en jävla massa osis med det mesta.

Frågan om Sete är rätt man för Kawasaki, han verkar ju definitivt ha tappat bort sin turgivande hartass!

Lite flyt och jävlar anamma måste man nog ha om man ska vara en vinnare på Kawsaki.
 
Evol skrev:
2512130 40% rea på alla Shinya prylar i Kawasakis webshop. Antar att de vet något som ännu inte är officiellt :tungan
Kan se framför mig hur de på senaste teammötet släppte bomben att Nakano ska sluta och hur de snabbt kom fram till att den viktigaste åtgärden är att sälja ut souvenirerna.

Det är ju tamig fan inget annat än ren och skär humor :D
 
Evol skrev:
2512130
Frågan om Sete är rätt man för Kawasaki, .

han är inte rätt man ( man ?? ) för nått team.
 
Nakano har j*vlar anamma, omkörning på utsidan av Hayden var grym
En andra plats i år är inte dåligt på en Kwak.

Jacque hade också J.A. när han körde in på 2:a plats utan se ett dyft
i ösregnet förra året.

Face it, hojen är skit, den går att köra fort ett varv eller 2
men för jobbig för att hålla ihop ett helt race.
 
Evol skrev:
2512130 Tycker att Shinya har gjort en rätt dålig säsong på en Kawasaki med Bridgestone däck som har varit klart bättre än tidigare säsongers.

Det är ju inte säkert att Kawasaki får samma däck som t.ex Ducati får. Dessutom är säkert Bridgestone-däcken mer anpassade för Ducati än för Kawasaki eftesom Bridgestone förmodligen hellre har en eller två hojar i toppen än sex hojar i mitten. Duccen och Kawan verkar ju rätt olika till karaktären om man säger så.
 
Evol skrev:
2512130 Tycker att Shinya har gjort en rätt dålig säsong på en Kawasaki med Bridgestone däck som har varit klart bättre än tidigare säsongers.
Jämfört med konkurrenternas hojar har ju inte Kawasakin blivit bättre i år, snarare tvärtom.
 
Gustav O skrev:
2512948 Jämfört med konkurrenternas hojar har ju inte Kawasakin blivit bättre i år, snarare tvärtom.
skum jämförelse dock, eller snarare formulering.
alla hojar utvecklas ju och att titta en hojs förhållande till en annan som konstant ändras, ja hur räknar du på det ig?

kawan i sig har ju självklart blitt bättre sett över hela året..

ja jag fattar vad du menar :arsele
 
Neutral skrev:
2513336 De har ju haft sina bästa kval- och raceplaceringar i år... :va
Bättre kval och en andraplats på Assen men överlag har de ju gått bakåt kontra fjolåret då de var vassare än Suzukin men det är de ju inte nu.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top