Gotlandring 050611-12

håkan skrev:
men det kommer lite film istället lite lite senare...//håkan
Upp med filmen nu!!!
Särskilt den med en vinglande gul VTR :tungan
 
:yoparty Det var kanonkul, synd bara att man gick omkull i regnet, men ballt var det att göra piruett med hojen :fyllisar :3freak Blir fler bankörningar
 
Är det någon som vet hur det är med Gamle svarten, som bröt 7e kotan i en vurpa på lördagen? Hoppas att han är vid gott mod.

//Jocke K
 
Last edited:
Hur kul som helst...

Lördagen var kamom tycker jag.
Åkte mest och vinglade för fjädringen var helt knäpp.
Har inte fingrat på den nånting sedan montering.
Men efter lite fix och flyttning av gaffelben i kronorna så började det arta sig.

Motorn gick som en dröm...
Men tog det lungt eftersom kammarna var flång nya och behövde masseras in i lugn och ro!
Fick motorn att gå riktigt ok efter lite om mappning ...

Men banan är ju helt underbar att åka på!
Asfalten är kanon tycker jag.
Kanske liiite hal innan man kört runt några varv på morgonen!


På Söndagen regnade det en del men jag fixade det genom att ramla ner från pickisflaket 50 meter från banan och stuka foten REJÄLT... (Helgens längstifrånbananlandning)
Skrämde livet ur några deltagares bekanta som satt i en bil brevid och vilade lite...Landade mer eller mindre på sidorutan med en duns iförd skinnställ och hela kitet...(saknade dock hjälm!)
Tur i oturen så var det en kvinlig läkare från ortopeden som satt i bilen! :tummenupp
Rödakorset röck ut och lindade så jag trodde jag skulle dö! (tack i alla fall)
Helvete vad ont det gjorde.
Men när jag hade som mest ont och tårana sprutade så kom solen fram igen!!! :lol

Twinsucker fick istället motionera hojen lite eftersom han mest fick knalla runt i depån hojlös....

Men envis som man är så fick jag iallafall på mig stöveln och ett par hårda varv silvertape så bar det iväg ut på banan ett par varv innan vi la av!

Är mycket nöjd med helgen och ett stort tack till Lillian och Marcus...Kanon! :tummenupp

Kommer förövrigt att köpa en liten stege till flaket på pickisen...
 
Kamikaze kid skrev:
Hur kul som helst...
...
På Söndagen regnade det en del men jag fixade det genom att ramla ner från pickisflaket 50 meter från banan och stuka foten REJÄLT... (Helgens längstifrånbananlandning)
...
Din krycka var av det avancerade slaget. :rolleyes:
Skämt åsido, tråkigt med foten.

Hehe, jag kom med i filmen, omkörd men va fan gör det! :tummenupp
 
Last edited:
Den som satt bakpå skulle ju stuckit ut knät, då hade de varit hollywoodklass!

edit: På materialet... :)
 
Lugn, det kommer bilder.
Många är kvar på Gotland och de flesta som kommit hem har inte hunnit tanka över sina bilder till burken.
 
Sweedo skrev:
Lugn, det kommer bilder.
Många är kvar på Gotland och de flesta som kommit hem har inte hunnit tanka över sina bilder till burken.

Kan inte vara lugn, irriterande när man missat en körning som alla verkar tycka var kanon :gnissla

Är väl en del som kör även idag på Ringen va?
 
HanneZ skrev:
Den som satt bakpå skulle ju stuckit ut knät, då hade de varit hollywoodklass!

edit: På materialet... :)

Det va synd att han inte hade kamera bakåt oxå för där låg vi precis
bakom håkan han visste inte att han va "inträngd av skjutsare" :) här en bild från början av passet innan det blev för mkt trafik ! Arris och Ullis på filmen är dom på röda R6:an.. Jag och ankie åkte lakritsen... :)
 

Bifogat

  • PICT0183.JPG
    PICT0183.JPG
    78.4 KB · Visningar: 220
Last edited:
Härliga filmer satan att man missade det men kör i den 20-21 agusti där har jag tänkt

lr om man kanske hinner ett par varv på onsdag åker nog upp direkt från färjan och kollar läget :tungan
 
Sweedo skrev:
Vem var hjälten på Suzuki 550?
Där gick det undan.
det är Hasse ..

Saknar nån enzym i huvet eller nåt (kanske en trasig DNA stege ) .... Finns även på bogge ibland! :)
 
BLUERIDER skrev:
Det va synd att han inte hade kamera bakåt oxå för där låg vi precis
bakom håkan han visste inte att han va "inträngd av skjutsare" :) här en bild från början av passet innan det blev för mkt trafik ! Arris och Ullis på filmen är dom på röda R6:an.. Jag och ankie åkte lakritsen... :)


Om svarteriddaren kunde dra sitt strå till stacken och skicka upp sina bilder kanske :7peta
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top