Bra intiativ med denna tråd!
Har en del synpunkter som Jag kan tillföra i denna tråd, hoppas att det är okej.
Kan ju börja med att säga att Jag tycker det är bra gjort av Vd och operativa chefen att savara på bemötanden
Jag har varit på ett par allmänhetens körningar under sommaren 06 och 07. Det har varit mest positiva upplevelser.
Bra och hjälpsamma instruktörer som visar spårval och svarar på andra frågor om man vill ha hjälp.
Den som Jag upplevat som eldsjälen nr1 är helt klart Karl-Axel vilken tillgång!
Nu till lite mindre roliga saker:
I sommras, i slutet på Juli så hände det en olycka. Som hade kunnat undvikas om Jag inte hade kört där, eller om banägaren sett över säkerheten lite bättre och inte blundat för små men viktiga åtgärder!
Det handlar om den tvära "lågfarts högerkurvan":
Jag låg i ytter spår alltså längst ut till vänster, det var då motorcyklar till höger om mig som kommer längre ut mot vänster när man går ut ur kurvan. Vilket inte alls är nått konstigt, så för att ge lite mera plats så skulle Jag använda mig av kurvsen.
Hade Jag vetat hur den var byggd så hade Jag inte gjort det.
När Jag ska köra ut på kurvsen så är där en kant på ca 1dm! Tänk om det hade varit lite grus där eller en jämn övergång mellan banan och kurvsen. Då hade Jag inte haft ett ben löst i axeln, min motorcykel hade varit hel. Nu är det ett par intryckta fälgar, trasiga skyddskläder, det är en lång väg tillbaka innan axeln är som den ska.
Om Jag inte kört där så hade det inte hänt.
Men man tar sig till en bana för att kunna köra under säkra omständigheter då får det inte se ut på det viset!!!
Så om GR ställer krav på förare så måste ni kunna ordna sådana sipla grejjer som att man inte kvaddar pga en kurvs!
Kan man kräva ersätning av förare så borde förare kunna få ersättnng av GR när det ser ut på detta viset? För det skamligt tycker Jag att man har det på detta viset.
Jag är inte den första som kör omkull pga av denna kurvs, snälla gör nått innan nått allvarligt händer.
Bilderna är tagna 2 dagar efter olyckan, det var torrt när det hände.
Kontakat gärna mig på mail eller telefon om ni inte vill svara i denna tråden.
Johan00@bredband.net eller 0733-302503
Mvh Johan Andersson
[/url][/IMG]