Gotland ring inspekterad

Rogerr

Radical Touring
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo då
Jag var uppe och kollade på Gotland ring (utan hoj :huvet) i tisdags när det var mc körning, det har dom tydligen var tisdag kväll om ni har hojen med ut dit i sommar.
Banan är långt från färdig men den del som är igång ser bara den jäkligt kul ut. Men det finns inget annat än själva banan i närheten förutom ett stort kalkbrott. Så se till att få med dricka och sånt upp.

Jag tog ett par bilder.

1. Här kommer dom ner efter rakan.
2. Samma kurva sen lägger det iväg bort över i några långa härliga svängar.
3. Uppe ifrån nästa etapp's start på rakan bilarna står där rakan startar idag. Glöm inte bromsa i tid när ni kommer ner till högern. :D

Bifogat

• 11.jpg
    11.jpg
    127.3 KB · Visningar: 92
  • 12.jpg
    12.jpg
    119.5 KB · Visningar: 91
  • 13.JPG
    13.JPG
    83.2 KB · Visningar: 86
Tidig semester?
Du verkar haft trevligt :tummenupp
Men vad gör alla fläktar där?? Sätter fart på åkarna eller?? ...snart ä väl hela Gotland förstört med skitsnurror :död

Robz skrev:
Tidig semester?
Men vad gör alla fläktar där?? Sätter fart på åkarna eller?? ...snart ä väl hela Gotland förstört med skitsnurror :död

Nytt system, medvind på hela banan :D

Robz skrev:
Tidig semester?

Nej då slit o släp som vanligt, men man får ju göra det bästa av det. I Torsdags var jag och kollade på kalkbane Speedway satan att det damma o rök.

Ja och vi tycker att vi har mycke snurror här nere. Där uppe vid banan så stör dom väll inte speciellt mycke, och ger faktiskt ganska kul ljudeffekter när maxvaravade hojmotorer reflekteras mot vingarna.

Bifogat

• speed.jpg
    speed.jpg
    30.4 KB · Visningar: 64
Robz skrev:

Måste lägga mig i...de är väl inge fel på vindsnurror så länge de står utanför bebyggda områden?! Ser mycket hellre en vinsnurra än t.ex. ett rökspyende kolkraftverk eller ett kärnkraftverk!

Nått helt annat, e det några av er som kommer te Gotlandskörningen på lördag? Ses där isåfall :tummenupp

tobbe skrev:
Måste lägga mig i...de är väl inge fel på vindsnurror så länge de står utanför bebyggda områden?! Ser mycket hellre en vinsnurra än t.ex. ett rökspyende kolkraftverk eller ett kärnkraftverk!
Varför inte sätta den i fjällen?? kan i o f s bli långa ledningar men du slipper ju se dem.

Borde inte... men klarar inte motstå...
INGEN snurra betalar sig själv under 70öre/kWh :fakta - staten (vi med skatter) subventionerar skiten för att komma ned i Vattenkraftens/Kärnkraftens pris på 12 öre/kWh :felämne :fatta!

Robz skrev:
Borde inte... men klarar inte motstå...
INGEN snurra betalar sig själv under 70öre/kWh :fakta - staten (vi med skatter) subventionerar skiten för att komma ned i Vattenkraftens/Kärnkraftens pris på 12 öre/kWh :felämne :fatta!

Yepp, det där stämmer väl ungefär MEN man måste börja nånstans...slutar nog där annars kan den här diskussionen bli hur lång som helst. Nä, nu ska jag tänka på Gotland och mc åkning istället :).

tobbe skrev:

Nått helt annat, e det några av er som kommer te Gotlandskörningen på lördag? Ses där isåfall :tummenupp

Vad händer med snurrorna om basnätet faller bort??? Jo dem stannar, utan baskraft (kärnkraft, vattenkraft) klarar dem inte leverera någon kraft.
Så fram med fler snurror så stannar Sverige :tummenupp tror inte de.
Tvärtom bygg ut kärnkraften och få billig säker el så får vi fart på Sverige.

/ J

tobbe skrev:
Yepp, det där stämmer väl ungefär MEN man måste börja nånstans...slutar nog där annars kan den här diskussionen bli hur lång som helst. Nä, nu ska jag tänka på Gotland och mc åkning istället :).
Visste ni att energin som åtgår för att bygga ett vindkraftverk i medeltal tar 12,5 år att "tjäna in" för verket. Hur lång är medellivslängden?? 13 år?? :kocko Visste ni att ca 90% av de som bygger vindkraftverk inte bor i samma kommun som verket skall byggas i d v s man vill inte ha skiten i sin egen närhet. :arsele

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back