Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att med rätt förarmaterial så är nog 1000 lite snabbare runt men inte mycket. Det är gissningsvis som alla andra stora banor Anderstorp, Mantorp att det skiljer ca 2 sek på de snabbaste.
Den enda delen där 1000 verkligen gör sin rätt är baksidan efter hårnålen när man accelererar fullt och det är uppförsbacke genom snabbvänstern.
På start & mål är det nedförsbacke och 600an bromsar oftast mycket senare där än 1000.
/Nitrous
Säg nu,,, hur snabbt går det för dig???![]()
Då kan man nästan säga att jag åker 1.25, eller hur?1.26 - 1.27 åker jag på med 600an...
1.26 - 1.27 åker jag på med 600an men då ska man ha med sig att det är "bandag".
RR-träningar, kval, tävlingar så är det ett helt annat grundtempo och då går det fortare.
/Nitrous
längtar så tills vi kommer dit,,
hoppas man kan få lite fart på den banan
Vad får du för tid där om man får fråga?
1.26 - 1.27 åker jag på med 600an men då ska man ha med sig att det är "bandag".
RR-träningar, kval, tävlingar så är det ett helt annat grundtempo och då går det fortare.
/Nitrous
1.26?????? jag måste köpa snabbare hoj...![]()
Hjälper föga,iaf för mig ha ha. Du kan få köpa min CBR och testa![]()
Dampe har lagt fler varv på den där banan än många infödda så det vore väl fan om han inte var snabb1.26?????? jag måste köpa snabbare hoj...![]()
GR är inte så effektkrävande, dessutom kan den ibland va lite kalkhalkig och för slät, detta gör att det kan va svårt att hålla tempen i däcken.
Troligen är en 600 mer förlåtande än en 1000 på GR.
Ja det är helt riktigt och hursomhelst är GR en jäkligt rolig bana att köra på!!!Kalkhalkig håller jag inte med om även om man tycker att det kunde vara så.
Men många kurvor är tekniskt så att doseringen lutar lite utåt, t.ex. slutet på bakrakan när bromsar och ska gå över knixen åt höger innan altarkurvan, och sen "vändan" där man vänder runt helt för att ta sig uppåt mot start&mål , typiska partier där gaskontroll är viktigt och där många har highsidat.
1.24 har inofficiellt rekord varit med 1000cc och det sattes 2009 med Alec Havro på plats som vittne. Efter det har både förare och material utvecklats så det finns nog sekunder att kapa på det
/Nitrous
Däckvärmare är ett måste om man kör med slicks dock, annars är det svårt att få upp tempen!!!Jag hade oxå hört det där med kalkhalkig, men efter att ha lagt en massa varv så tycks det inte stämma. Har snarare ett jävla förtroende för greppet på den banan, till skillnad från andra banor som är som värsta crossbanorna.
Och precis som Nitrous skriver är det nog lurigare med vissa tekniska partier exakt enligt hans beskrivning. Men bra gaskontroll och ett listigt spår gör underverk![]()
Däckvärmare är ett måste om man kör med slicks dock, annars är det svårt att få upp tempen!!!
Ja det är helt riktigt och hursomhelst är GR en jäkligt rolig bana att köra på!!!
Och Gotland är kul att vara på när du är där
Däckvärmare är ett måste om man kör med slicks dock, annars är det svårt att få upp tempen!!!
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |