Gotland Ring 2010

Var idag uppe på första körningen på GR,,massor av kalk och iskall asfalt,,men ändå ganska hyffsat,, dock såg jag inte skymten av nån el så det blir nog elverk ett år till såvida inte Mahtias har hört nåt annat.

Och ingen layout har jag hittat ännu,,(stalin)

Tjabba! Är sugen på att prova på lite bankörning med gathojen. Aldrig kört bana tidigare.

Om man ska köra den här 4 dagars grejen, behöver jag som är långsam på banan ha me mig däckbyte? Hur länge håller däcken på bana om man aldrig kört tidigare?

Edit: Pirelli Diablo Supercorsa på just nu med gott om mönster

Last edited:
Tjabba! Är sugen på att prova på lite bankörning med gathojen. Aldrig kört bana tidigare.

Om man ska köra den här 4 dagars grejen, behöver jag som är långsam på banan ha me mig däckbyte? Hur länge håller däcken på bana om man aldrig kört tidigare?

Gotlandring är ju lite speciell då den sliter extremt mycket däck ja som är medel snabb, 1,35tider körde nästan helt slut på ett metzeler slicks så 1½dag ;) men framdäck kommer du inte slita nått. Men om du är nybörjare näre gäller bana så bör du klara dig med den uppsättning du har sitter på hojen nu :) i värsta fall får du väll anpassa körningen efter däck slitage men du borde klara dig :krama

Gotlandring är ju lite speciell då den sliter extremt mycket däck ja som är medel snabb, 1,35tider körde nästan helt slut på ett metzeler slicks så 1½dag ;) men framdäck kommer du inte slita nått. Men om du är nybörjare näre gäller bana så bör du klara dig med den uppsättning du har sitter på hojen nu :) i värsta fall får du väll anpassa körningen efter däck slitage men du borde klara dig :krama

OK :) Och som pelle frågade nedan, kommer de finnas folk som har möjlighet att sälja däck å kränga på?

Det beror ju mycket på vad man har för däck och hoj också. Med min Gixxer 750 höll ett Metzeler skuret slicks 3 dagar, men de va inge vidare på slutet. Med Rettan höll samma däck 2 dagar, sen va de sopslut, och då höll jag ungefär samma tider med dom hojarna, sekunden snabbare med Rettan kanske. Med tex Pilot Power kunde man ju köra mååånga hundra gatmil och mååånga bandagar med samma däck, men man hade ju inte samma tempo och fäste då heller å andra sidan :)

Det beror ju mycket på vad man har för däck och hoj också. Med min Gixxer 750 höll ett Metzeler skuret slicks 3 dagar, men de va inge vidare på slutet. Med Rettan höll samma däck 2 dagar, sen va de sopslut, och då höll jag ungefär samma tider med dom hojarna, sekunden snabbare med Rettan kanske. Med tex Pilot Power kunde man ju köra mååånga hundra gatmil och mååånga bandagar med samma däck, men man hade ju inte samma tempo och fäste då heller å andra sidan :)

Hur är Pirelli diablo supercorsa då? Om du kört me de däcket

Om nu ingen däcksnasare finns på plats, är det någon som har med sig däckkrängare och/eller verktyg?

Om nu ingen däcksnasare finns på plats, är det någon som har med sig däckkrängare och/eller verktyg?

vi är ett stort gäng som kommer ha verktyg/däck/däckkrängare/kompressor med oss. Säkert några extra bakdäck om ngn behöver köpa. Räkna dock med ockerpriser eller om du lånar ut en gridgirl :tummenupp

min (lilla) erferenhet från bana är att det är bättre ha med för mkt än för lite så man slipper stå där som ett fån när dem andra kör. Det kan dock hända ändå men men..
Vi kan kränga däck på plats om man är snäll och bidrar med något trevligt

Har också försökt få svar om elen, både actionpics och andra körningar erbjuder el mot en avgift per dag iår.

Mathias, kolla upp detta och iallafall skriv om det kommer finnas eller inte...

Åk med ner nu på söndag. Till guteringen. Jag o en kompis ska dit.

Har också försökt få svar om elen, både actionpics och andra körningar erbjuder el mot en avgift per dag iår.

Mathias, kolla upp detta och iallafall skriv om det kommer finnas eller inte...

Det enda svar jag fått är att det för tillfället inte finns någon el.. Men erbjuder andra det mot en kostnad så borde det även för oss gå att lösa tycker jag iaf.
Har en reservplan i form av dieselverk men kan man slippa krångla med det så hade det varit kanon :)

Är det nån som ska åka från Göteborgshållet och har en plats över på släpet ? Eller någon som vill dela en hyrbil ? Hör av er isåfall.

Jesper

Åk med ner nu på söndag. Till guteringen. Jag o en kompis ska dit.

Guteringen är gotlandring eller? :tungan

Hmm... Är på resjobb nu och måste eventuellt jobba helgen, men annars..
När åker ni?
När är vi tillbaka i stockholm? Måste åka iväg på jobb igen på måndag nämligen. :(

Edit: Finns inga platser på färjan :(

Last edited:
Ska ni dit på söndag kommer nog jag också,,alltid trevligt med lite fler hojar

Ser ut som att jag tar mig dit också :)

Har du kört där tidigare?
Kan man bara köpa via deras hemsida eller på plats också?

Kollade lite nyss de står att de ska skicka nåt till mig? Nåt man måste få för att kunna köra bandagen?

Ser ut som att jag tar mig dit också :)

Har du kört där tidigare?
Kan man bara köpa via deras hemsida eller på plats också?

Kollade lite nyss de står att de ska skicka nåt till mig? Nåt man måste få för att kunna köra bandagen?
Det är samma kaos som alla andra år..köp nu och ta med svars mailet som kvitto eller köp på plats.......jag har en vit pegga boxer med en massa verktyg och luft och en bryggare

95% regn risk på söndag....kan ju va på natten enl Blocket

men enl dom andra ska det va 100% sol

ehh jo jag har kört några tusen varv på GR

Last edited:
verkar svårt att få information om den här semestern.. lägger ner 2 v semester och ca 10-15000. Man kan väl få veta iaf att det inte finns nån info att lämna ut.. Jag är inte bitter

Back