Gotland Ring 2010

Varifrån åker man färja om man bor i Stockholm och vad kan det kosta på ett ungefär om man har en VW transporter?

Vad innebär snabb grupp? Många som tävlar i den A eller B förare?
Eller snabba gatåkere?

Färjan åker man från Nynäshamn. Priser kollar man med Destination Gotland Glöm inte att skicka ett PM till Yellow75 så får du en rabattkod.

Av tidigare erfarenheter skulle jag säga att du får vara bra snabb som gatåkare för att inte bli stoppkloss i snabb grupp där de flest är racehojar. Men det var inga problem att byta grupp förra året om man kände sig malplacerad.

Varifrån åker man färja om man bor i Stockholm och vad kan det kosta på ett ungefär om man har en VW transporter?

Vad innebär snabb grupp? Många som tävlar i den A eller B förare?
Eller snabba gatåkere?

Du kan nog nästan helt räkna bort tävlingsförare på gotland då det inte tävlas på den banan och är dyrare att åka dit. När jag var där förra året så var jag ensam och det var mest en nöjesresa, se raukar å sånt.

Gotland är en bandagsrävsåkarbana. I snabbaste gruppen gick det väl runt 1:35-1:45. Banrekord på runt 1:24 kanske??

Såg nåt i tråden om "den andra GR-körnningen" att det ska finnas el på banan 2010. Är det något vår käre arrangör kan bekräfta eller dementera?

Du kan nog nästan helt räkna bort tävlingsförare på gotland då det inte tävlas på den banan och är dyrare att åka dit. När jag var där förra året så var jag ensam och det var mest en nöjesresa, se raukar å sånt.

Gotland är en bandagsrävsåkarbana. I snabbaste gruppen gick det väl runt 1:35-1:45. Banrekord på runt 1:24 kanske??

Hmm, vi låg och körde 1:40 i lugna gruppen. Det var väl i.o.f.s de snabbare varven vi gjorde. I snabba gruppen låg ju folk på 1:28-1:35 när jag mätte. Men du har helt rätt, det var inte många riktiga racers när jag tänker efter.

Last edited:
betalning

Vill bara påminna alla som inte har betalat till fullo att det snart är den 15/3.
Angående el så återkommer jag med det.
Och som vanlig så är det folk som bokat upp platser men inte betalat så det kommer att släppas lite fler snart.

Fredag

Mattias.
Nu är flygbiljetten bokad och jag dyker upp på torsdag kväll så jag kan vara med och köra på fredag-sön.

Ruskigt sugen.

Mvh
Rappen

Vill bara påminna alla som inte har betalat till fullo att det snart är den 15/3.
Angående el så återkommer jag med det.
Och som vanlig så är det folk som bokat upp platser men inte betalat så det kommer att släppas lite fler snart.

Oj, jag hade fått för mig att det var den siste mars?!
Jag satte in resterande belopp den 28/3, hur gör vi då? Mest så det inte blir något fel sen.

Jisses nu blir man ju sugen på att behålla hojen och hänga med
bara för att gotlandsring är den roligaste banan jag kört på.
Får ta mej en funderare.

Back