*Superlight*
Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Dr.Bike skrev:2586102Jag kommer ha mitt "field porting kit" med mig för hugade!
Räknas det som konkurrerande verksamhet till övrig gruvdrift i dagbrottet eller?![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dr.Bike skrev:2586102Jag kommer ha mitt "field porting kit" med mig för hugade!
Räknas det som konkurrerande verksamhet till övrig gruvdrift i dagbrottet eller?![]()
Nitrous skrev:2586094
Har man planer på att försälja något på området så ska denna fråga tas upp med Actionpics som för talan med Gotland Ring.
/Nitrous & Liwa1
RoLLER skrev:2583258
John skickade mig en hel limpa DV-band (tack John) inför det här så jag tar med mig en fulladdad kamera och bombfilmar lite!
Rossi har vunnit VM 7 gånger och kan fortfarande inte skruva fjädring? Vilken nolla!Nitrous skrev:Som vi skrivit i informationen som släpptes så har dom för avsikt att vara där. Det som kan förändra det är tävlingar m.m. som kräver deras engagemang.
Cliff Barnes skrev:2586217Det vore ju smart att kolla med nån som vill sälja varm mat vid banan
var inte där i fjol men året före, och då vad det rätt kallt, och bara korv som
varm mat om jag minns rätt ?
Liwa1 skrev:2586435Det är redan klart och eftersom du inte var där förra året så kan jag säga att det serverades både varmt och kallt. Dock kan man inte styra riktigt allt då banägaren har vissa ftg dom samarbetar med. Men det kommer finnas någon typ av mat.
/Liwa1
Cliff Barnes skrev:2586845Toppen, ska bli jäkla sköj, ja inte ätandet då utan åkandet![]()
förresten borde man fått konfirmation om man betalade för 2 dar sen ?
Cliff Barnes skrev:2586845Toppen, ska bli jäkla sköj, ja inte ätandet då utan åkandet![]()
förresten borde man fått konfirmation om man betalade för 2 dar sen ?
*mutter*Nitrous skrev:2586094Självklart, så tycker även vi.
Men nytt inför 2007 år är att Gotland Ring i sina hyresvillkor endast tillåter deras ackrediterade fotografer fotogafera kring banan av säkerhetsskäl, det är egentligen inget konstigt utan för allas säkerhet.
Dock är fotografering från depåområde helt "lagligt" enligt deras regler och villkor.
Samma sak gäller försäljning, egentligen inget konstigt där heller. Precis som på vilken gata som helst så får man inte bara smälla upp ett "stånd" och sälja prylar utan ett tillstånd!
Men vi kommer bearbeta dessa frågor under vintern och återkomma med besked.
Har man planer på att försälja något på området så ska denna fråga tas upp med Actionpics som för talan med Gotland Ring.
/Nitrous & Liwa1
Hmm, vilken andra helg? Vad händer då?Dr.Bike skrev:2586102
Hoppas du får ditt tillstånd! Jag är bara nyfiken på om du är där ANDRA helgen?
Jag är sängvätareSwedie skrev:2586167Jag och Alicia ska hyra styga, behöver väl 2 till då det finns fler sängar. Vettigare personer får höra av sig. Vill inte festa hela natten lång. Ska orka köra oxå.
MikkE skrev:2590303
Tycker att Ni gör ett kanonjobb med allt ändå Nitrous & Liwa1!!![]()
MikkE skrev:2590303
Hmm, vilken andra helg? Vad händer då?
MikkE skrev:2590303Hmm, vilken andra helg? Vad händer då?
Dr.Bike skrev:2591252Det blev ju så många deltagare att de kör två helger på raken!
icko skrev:2591280A-förare första helgen, B-förare andra...![]()
![]()
Scheisse!Nitrous skrev:2590892Tack![]()
Vi har ju skickat ut flera mail till alla som anmält sig. Vi kör två helger, 1-3 Juni och sen 8-10 Juni eftersom det gick igenom dubbelt så många anmälningar som det fanns platser på bara några få minuter.
Dom som fått plats helgen 1-3 juni är informerade och även ska dom som fick plats 8-10 Juni vara det![]()
/Nitrous
Scheisse igen!Dr.Bike skrev:2591252Det blev ju så många deltagare att de kör två helger på raken!
Nitrous skrev:2586094Självklart, så tycker även vi. Men nytt inför 2007 år är att Gotland Ring i sina hyresvillkor endast tillåter deras ackrediterade fotografer fotogafera kring banan av säkerhetsskäl, det är egentligen inget konstigt utan för allas säkerhet.
Dock är fotografering från depåområde helt "lagligt" enligt deras regler och villkor.
/Nitrous & Liwa1
Nitrous skrev:2586094
Samma sak gäller försäljning, egentligen inget konstigt där heller. Precis som på vilken gata som helst så får man inte bara smälla upp ett "stånd" och sälja prylar utan ett tillstånd!
/Nitrous & Liwa1
kinnekulle foto skrev:2594825Det är väl ändå Actionpics som hyrestagare som har ansvar för säkerheten bland deltagarna![]()
Men om man för stora pengar hyr en motorbana, så borde det väl också här vara Actionpics som under hyrtiden bestämer över försäljning.
Gotland Rings nya hyresvillkor är ju bara ett sett för dom att generera fler inkomster utöver banhyran, och på hyrestagarens bekostnad.
/Jonas
Slappa skrev:2595443Vet att ja såg Simon (Badtoy) här på sh springa runt på banan med kameran i största hugg och han fotar ju för er, hur går de ihop när bara deras egna fotografer får vara på banan?
Swedie: Ja provocerar inte på nåt sätt, undrar bara!
Tycker förövrigt att de är en ganska konstig regel förövrigt, hoppas att Badtoy tar fler bra bilder 2007![]()
Förövrigt bra jobbat actionpicsgänget!
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden