Gotland Ring 2007 - Actionpics

Dr.Bike skrev:
2586102 Jag kommer ha mitt "field porting kit" med mig för hugade! ;)

Räknas det som konkurrerande verksamhet till övrig gruvdrift i dagbrottet eller? :hihi

:rofl :rofl :rofl

Nitrous skrev:
2586094
Har man planer på att försälja något på området så ska denna fråga tas upp med Actionpics som för talan med Gotland Ring.

/Nitrous & Liwa1

Det vore ju smart att kolla med nån som vill sälja varm mat vid banan
var inte där i fjol men året före, och då vad det rätt kallt, och bara korv som
varm mat om jag minns rätt ?

RoLLER skrev:
2583258
John skickade mig en hel limpa DV-band (tack John) inför det här så jag tar med mig en fulladdad kamera och bombfilmar lite!

Filma när jag svischar förbi dig på yttern då :D

Nitrous skrev:
Som vi skrivit i informationen som släpptes så har dom för avsikt att vara där. Det som kan förändra det är tävlingar m.m. som kräver deras engagemang.
Rossi har vunnit VM 7 gånger och kan fortfarande inte skruva fjädring? Vilken nolla! :D

Cliff Barnes skrev:
2586217 Det vore ju smart att kolla med nån som vill sälja varm mat vid banan
var inte där i fjol men året före, och då vad det rätt kallt, och bara korv som
varm mat om jag minns rätt ?

Det är redan klart och eftersom du inte var där förra året så kan jag säga att det serverades både varmt och kallt. Dock kan man inte styra riktigt allt då banägaren har vissa ftg dom samarbetar med. Men det kommer finnas någon typ av mat.

/Liwa1

Liwa1 skrev:
2586435 Det är redan klart och eftersom du inte var där förra året så kan jag säga att det serverades både varmt och kallt. Dock kan man inte styra riktigt allt då banägaren har vissa ftg dom samarbetar med. Men det kommer finnas någon typ av mat.

/Liwa1

Toppen, ska bli jäkla sköj, ja inte ätandet då utan åkandet:D
förresten borde man fått konfirmation om man betalade för 2 dar sen ?

Cliff Barnes skrev:
2586845 Toppen, ska bli jäkla sköj, ja inte ätandet då utan åkandet:D

Nopp

Det tar ca 3-4 dagar innan det syns på kontot. Sen ska jag hinna med att skicka ut det med. Men vi brukar göra det samma kväll som vi ser pengarna.

/Liwa1 & Nitrous

Hej,

Vi har mottagit din betalning på 1000sek.
Betalningen gäller som bokningsavgift för bokad förarplats i Oförsäkrad grupp på Gotland Ring 8-10 Juni 2007 med Actionpics.
Din plats i Oförsäkrad grupp är nu reserverad.

Slutbetalningen med resterande 1000sek ska vara Actionpics tillhanda senast 31 Januari 2007, påminnelse kommer att skickas ut!

Vi kommer att återkomma om ca en månad med information om färjebokning.

Cliff Barnes skrev:
2586845 Toppen, ska bli jäkla sköj, ja inte ätandet då utan åkandet:D

Jo din betalning hade kommit in. Har dock inte haft tid föränn nu på kvällen att gå igenom allt. Kolla din mail nu så ska du ha en bekräftelse där.

/Nitrous & Liwa1

Nitrous skrev:
2586094 Självklart, så tycker även vi.
Men nytt inför 2007 år är att Gotland Ring i sina hyresvillkor endast tillåter deras ackrediterade fotografer fotogafera kring banan av säkerhetsskäl, det är egentligen inget konstigt utan för allas säkerhet.
Dock är fotografering från depåområde helt "lagligt" enligt deras regler och villkor.
Samma sak gäller försäljning, egentligen inget konstigt där heller. Precis som på vilken gata som helst så får man inte bara smälla upp ett "stånd" och sälja prylar utan ett tillstånd!

Men vi kommer bearbeta dessa frågor under vintern och återkomma med besked.

Har man planer på att försälja något på området så ska denna fråga tas upp med Actionpics som för talan med Gotland Ring.

/Nitrous & Liwa1
*mutter*
Jo, synd att man inte kan få några bombarbilder från depån bara.
Jag som fotograferat några bandagar och flertalet tävlingar vet vart man kan stå och fota utan att ta risker får inte gå runt banan, dock vet ju inte Gotland Ring styrelsen det :(
Jag hoppas iaf att man kommer få gå till några kurvor och plåta, men men. Bara att avakta. Fotar ju bara för att det är kul, att sälja bilder har jag verkligen inget behov att göra.

Tycker att Ni gör ett kanonjobb med allt ändå Nitrous & Liwa1!! :tummenupp

Dr.Bike skrev:
2586102
Hoppas du får ditt tillstånd! Jag är bara nyfiken på om du är där ANDRA helgen?
Hmm, vilken andra helg? Vad händer då?

Swedie skrev:
2586167 Jag och Alicia ska hyra styga, behöver väl 2 till då det finns fler sängar. Vettigare personer får höra av sig. Vill inte festa hela natten lång. Ska orka köra oxå.
Jag är sängvätare :hej

:rolleyes:

MikkE skrev:
2590303
Tycker att Ni gör ett kanonjobb med allt ändå Nitrous & Liwa1!! :tummenupp

Tack :)

MikkE skrev:
2590303
Hmm, vilken andra helg? Vad händer då?

Vi har ju skickat ut flera mail till alla som anmält sig. Vi kör två helger, 1-3 Juni och sen 8-10 Juni eftersom det gick igenom dubbelt så många anmälningar som det fanns platser på bara några få minuter.

Dom som fått plats helgen 1-3 juni är informerade och även ska dom som fick plats 8-10 Juni vara det :tummenupp

/Nitrous

Nitrous skrev:
2590892 Tack :)
Vi har ju skickat ut flera mail till alla som anmält sig. Vi kör två helger, 1-3 Juni och sen 8-10 Juni eftersom det gick igenom dubbelt så många anmälningar som det fanns platser på bara några få minuter.

Dom som fått plats helgen 1-3 juni är informerade och även ska dom som fick plats 8-10 Juni vara det :tummenupp

/Nitrous
Scheisse!

Dr.Bike skrev:
2591252 Det blev ju så många deltagare att de kör två helger på raken!
Scheisse igen!

Kanoners att det är två helger, kan jag inte komma den ena så kanske man kan komma den andra. Men man vill ju fortfarande fota då, inte så kul att bara åka dit för att plåta depån :näsblod

Nitrous skrev:
2586094 Självklart, så tycker även vi. Men nytt inför 2007 år är att Gotland Ring i sina hyresvillkor endast tillåter deras ackrediterade fotografer fotogafera kring banan av säkerhetsskäl, det är egentligen inget konstigt utan för allas säkerhet.
Dock är fotografering från depåområde helt "lagligt" enligt deras regler och villkor.

/Nitrous & Liwa1

Det är väl ändå Actionpics som hyrestagare som har ansvar för säkerheten bland deltagarna:va

Nitrous skrev:
2586094

Samma sak gäller försäljning, egentligen inget konstigt där heller. Precis som på vilken gata som helst så får man inte bara smälla upp ett "stånd" och sälja prylar utan ett tillstånd!

/Nitrous & Liwa1

Men om man för stora pengar hyr en motorbana, så borde det väl också här vara Actionpics som under hyrtiden bestämer över försäljning.

Gotland Rings nya hyresvillkor är ju bara ett sett för dom att generera fler inkomster utöver banhyran, och på hyrestagarens bekostnad.

/Jonas

kinnekulle foto skrev:
2594825 Det är väl ändå Actionpics som hyrestagare som har ansvar för säkerheten bland deltagarna:va

Men om man för stora pengar hyr en motorbana, så borde det väl också här vara Actionpics som under hyrtiden bestämer över försäljning.

Gotland Rings nya hyresvillkor är ju bara ett sett för dom att generera fler inkomster utöver banhyran, och på hyrestagarens bekostnad.

/Jonas

Ja för deltagare JA och då innebär det att inte vem som helst springer runt ute kring banan och kanske står i en ytterkurva på ett livsfarligt sätt. Det är en säkerhetsrisk både för deltagaren och personen i fråga!

Tror ärligt talat inte det finns en enda bana i Sverige som tillåter försäljning på området utan tillstånd från banägaren.
Man hyr motorbanan med kör-rättigheter mellan två angivna tidpunkter. Komersiell aktivitet på ett inhägnat område som t.ex. en motorbana har man inte rätt till som hyrestagare.

Men just i sammanhang som bandagar brukar ingen än så länge vad vi vet bry sig eftersom det handlar inte om några "big business" som vid t.ex. en EM-deltävling med stor publik.

Sen eftersom Gotland Ring har en bra bit kvar till helt färdigställande så kan man tycka att det är en smula märkligt att ställa sådana villkor. Dock är frågan ställd till GR så vi får se vad svaren blir under vintern.

Håller fullståndigt med dig angående inkomster på hyrestagarens bekostnad.
Tycker också det är en smula patetiskt om dom kommer kräva betalt eller dyl. från en fotograf att vistas där under vår helg eftersom det handlar mer om egenintresse och hobby att fotografera än att tjäna pengar på det.

/Nitrous

Last edited:
Vet att ja såg Simon (Badtoy) här på sh springa runt på banan med kameran i största hugg och han fotar ju för er, hur går de ihop när bara deras egna fotografer får vara på banan?

Swedie: Ja provocerar inte på nåt sätt, undrar bara!

Tycker förövrigt att de är en ganska konstig regel förövrigt, hoppas att Badtoy tar fler bra bilder 2007:tummenupp

Förövrigt bra jobbat actionpicsgänget!

Slappa skrev:
2595443 Vet att ja såg Simon (Badtoy) här på sh springa runt på banan med kameran i största hugg och han fotar ju för er, hur går de ihop när bara deras egna fotografer får vara på banan?

Swedie: Ja provocerar inte på nåt sätt, undrar bara!

Tycker förövrigt att de är en ganska konstig regel förövrigt, hoppas att Badtoy tar fler bra bilder 2007:tummenupp

Förövrigt bra jobbat actionpicsgänget!

Helt korrekt, Badtoy och många andra har varit ute runt banan och fotograferat och tidigare har inte detta förekommit i deras villkor.

Man kan tycka villkoret är konstigt, även vi tycker så på sätt och vis.
Men återigen så är det av säkerhetsskäl som inte vem som helst får eller ska springa runt vid banan. Detta kanske har införts efter en olycka eller nära tillbud p.g.a. just folk som stått på helt fel ställe efter banan när ett fordon kommit brakande av :va

Som villkoren är just nu så är det Stopp även för Badtoy :huvet
Som vi skrivit tidigare så är frågan ställd till Gotland Ring och vi kommer meddela här och i mail när vi vet mer om detta, det är fler månader kvar så ta det lugnt :)

/Nitrous

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...