Det är ca 6 km till närmaste mack. Den ligger i Lärbro. Cisternerna är alltid välfyllda inför evenemang på ringen, har jag hört rykten om.Don Tomaso skrev:2182119
O var e närmaste mack till ringen? Hoppas de har fyllt upp sina cisterner...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är ca 6 km till närmaste mack. Den ligger i Lärbro. Cisternerna är alltid välfyllda inför evenemang på ringen, har jag hört rykten om.Don Tomaso skrev:2182119
O var e närmaste mack till ringen? Hoppas de har fyllt upp sina cisterner...
De var där igår.isse skrev:2183790Verkar som vi får banan uppvärmd av ingen mindre än....Zlatan o co![]()
Trinity skrev:2183912Hallå gott folk...
Blev just en bil med släpplats på färjan ledig för de som åker fredag till söndag då de hade råkat dubbelboka oss...
Ses på Ön![]()
Eller inte... det var totalt snustorrt där förra året.Alky skrev:2182951Det är ca 6 km till närmaste mack. Den ligger i Lärbro. Cisternerna är alltid välfyllda inför evenemang på ringen, har jag hört rykten om.
Eldstorm skrev:2184303Jag hade då inga problem att tanka i Lärbro ifjol (under junikörningen), men jag kanske hade tur som hann tanka i tid?
"Brädden", inte "bredden".![]()
TwinSucker skrev:2184172Eller inte... det var totalt snustorrt där förra året.
Det slutade med att Nitrous och jag fick åka ett antal mil extra för att hitta bensin.
Men det berodde tydligen på en miss i planeringen.
Nitrous: Du har väl ringt och bett dom att fylla tankarna till bredden.
För att vara helt ärlig så misstänkte jag att du skulle göra det iårNitrous skrev:2184501Tro det eller ej men jag har faktiskt ringt till OkQ8 i Lärbro och informerat om läget. Dom ska fylla upp tankarna imorgon.
Men, dom kommer att gräva upp marken på bensinstationen så det kommer bli trångt pga att man bara kommer kunna tanka från En sida av pumparna.
Det är nog inget problem om det bara finns sås i pumparna![]()
/Nitrous
PHEEEEWTrinity skrev:2184361Lugn, vi har vår plats kvar!![]()
Tro det eller ej men jag har faktiskt ringt till OkQ8 i Lärbro och informerat om läget. Dom ska fylla upp tankarna imorgon.
Men, dom kommer att gräva upp marken på bensinstationen så det kommer bli trångt pga att man bara kommer kunna tanka från En sida av pumparna.
Det är nog inget problem om det bara finns sås i pumparna
/Nitrous
mankan skrev:2184544Är det någon som vet om det är decibelkrav på ringen?
Mitt slipon gick igenom besiktningen förra året med 102,5 där 103 är gränsvärdet. Kommer det fungera på ringen? (Det gick bra 2004 iaf).
FZ1 skrev:2184529Ringa macken, det är mycket styr för arrangören som man som deltagare inte har en aning om![]()
Nitrous skrev:2184808GR har inte kunna delge oss några db-värden. Varje år har det i kontraktet stått "bullerfri dag" men inget värde för db har kunnat presenteras, ingen db-mätare har kunnat användas, ingen har alltså mätt db.
Därför har vi utgått hela tiden från 100db.
Observera att SBP mäter på ett helt annat sätt än vad banägaren gör. Vid bana pratar man om "vid förbifart", ibland vid närliggande mätpunkter hos kringboende.
Det är hemskt sällan som någon "spränger" 95-96 db vid förbifart. Enstaka racehoj eller hemskt dåligt packat slipon.
/Nitrous
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing