Gotland Ring 2006 med Actionpics & Sporthoj

Don Tomaso skrev:
2182119
O var e närmaste mack till ringen? Hoppas de har fyllt upp sina cisterner...
Det är ca 6 km till närmaste mack. Den ligger i Lärbro. Cisternerna är alltid välfyllda inför evenemang på ringen, har jag hört rykten om.

Köper gärna en plats i snabb, medel lr oförs grupp!
Krav: att båtplats för hoj lr nån form av transport från Nynäs ingår, t o r!

//Micke 0708838394

isse skrev:
2183790 Verkar som vi får banan uppvärmd av ingen mindre än....Zlatan o co :)
De var där igår.
Jag ska samla däcksgummi från banan och lägga ut på eBay.
Finns säkert någon galen tysk eller italienare som glatt köper :D

Hallå gott folk...
Blev just en bil med släpplats på färjan ledig för de som åker fredag till söndag då de hade råkat dubbelboka oss...

Ses på Ön :)

Alky skrev:
2182951 Det är ca 6 km till närmaste mack. Den ligger i Lärbro. Cisternerna är alltid välfyllda inför evenemang på ringen, har jag hört rykten om.
Eller inte... det var totalt snustorrt där förra året.
Det slutade med att Nitrous och jag fick åka ett antal mil extra för att hitta bensin.
Men det berodde tydligen på en miss i planeringen.

Nitrous: Du har väl ringt och bett dom att fylla tankarna till bredden.

Jag hade då inga problem att tanka i Lärbro ifjol (under junikörningen), men jag kanske hade tur som hann tanka i tid?

"Brädden", inte "bredden". :pannkyss

Eldstorm skrev:
2184303 Jag hade då inga problem att tanka i Lärbro ifjol (under junikörningen), men jag kanske hade tur som hann tanka i tid?

"Brädden", inte "bredden". :pannkyss

Kanske tankarna sträcker sig till Bredden? ;)

TwinSucker skrev:
2184172 Eller inte... det var totalt snustorrt där förra året.
Det slutade med att Nitrous och jag fick åka ett antal mil extra för att hitta bensin.
Men det berodde tydligen på en miss i planeringen.

Nitrous: Du har väl ringt och bett dom att fylla tankarna till bredden.

Tro det eller ej men jag har faktiskt ringt till OkQ8 i Lärbro och informerat om läget. Dom ska fylla upp tankarna imorgon.
Men, dom kommer att gräva upp marken på bensinstationen så det kommer bli trångt pga att man bara kommer kunna tanka från En sida av pumparna.
Det är nog inget problem om det bara finns sås i pumparna :banana

/Nitrous

Ringa macken, det är mycket styr för arrangören som man som deltagare inte har en aning om :Bugar

Nitrous skrev:
2184501 Tro det eller ej men jag har faktiskt ringt till OkQ8 i Lärbro och informerat om läget. Dom ska fylla upp tankarna imorgon.
Men, dom kommer att gräva upp marken på bensinstationen så det kommer bli trångt pga att man bara kommer kunna tanka från En sida av pumparna.
Det är nog inget problem om det bara finns sås i pumparna :banana

/Nitrous
För att vara helt ärlig så misstänkte jag att du skulle göra det iår :tummenupp

Det är perfekt eftersom jag ska bo i Lärbro.

Jag HATAR er... :mad:

... eller så får jag skylla mig själv!
Ha're skoj!

Är det någon som vet om det är decibelkrav på ringen?
Mitt slipon gick igenom besiktningen förra året med 102,5 där 103 är gränsvärdet. Kommer det fungera på ringen? (Det gick bra 2004 iaf).

Trinity skrev:
2184361 Lugn, vi har vår plats kvar! :pannkyss
PHEEEEW :pussa

Tro det eller ej men jag har faktiskt ringt till OkQ8 i Lärbro och informerat om läget. Dom ska fylla upp tankarna imorgon.
Det är nog inget problem om det bara finns sås i pumparna

/Nitrous

Jag har köpt alla rättigheter till pumpen, jag har två tankgrupper...snabba gruppen får slåss om 98 oktans slangen och långsama/medel får slåss om 95oktanarn.

mankan skrev:
2184544 Är det någon som vet om det är decibelkrav på ringen?
Mitt slipon gick igenom besiktningen förra året med 102,5 där 103 är gränsvärdet. Kommer det fungera på ringen? (Det gick bra 2004 iaf).

GR har inte kunna delge oss några db-värden. Varje år har det i kontraktet stått "bullerfri dag" men inget värde för db har kunnat presenteras, ingen db-mätare har kunnat användas, ingen har alltså mätt db.
Därför har vi utgått hela tiden från 100db.
Observera att SBP mäter på ett helt annat sätt än vad banägaren gör. Vid bana pratar man om "vid förbifart", ibland vid närliggande mätpunkter hos kringboende.
Det är hemskt sällan som någon "spränger" 95-96 db vid förbifart. Enstaka racehoj eller hemskt dåligt packat slipon.

/Nitrous

FZ1 skrev:
2184529 Ringa macken, det är mycket styr för arrangören som man som deltagare inte har en aning om :Bugar

Ja minst sagt, boka catering så alla kan få mat i sig, instruktörer, fem samtal minst i veckan till banägaren Gotland Ring för att få bekräftelser på alla överenskommelser, förhandla med Gotlands kommun om att få hyra ambulans (det var helt nytt för dom, ingen har hyrt en ambulans med personal i tre hela dagar) , hålla kontakten med Destination Gotland och få fram rabatt på färjebiljetter, boka av alla anmälda vartefter dom betalar och bekräfta deras plats, prata med Swiiidi som är jättedryg om annonsplats (skojar bara Johnny) , svara på femhundra mail om platstillgång och försäkringar och diverse unika funderingar m.m. m.m. , listan kan bli rätt oändlig om man ska ner på detaljnivå.

Men belöningen är trevlig när man i tre dagar får njuta av sin hobby och se andra glädjas också.

För 3:e året i rad, varmt välkomna till Gotland Ring :yoparty

/Nitrous & Liwa1

Last edited:
Nitrous skrev:
2184808 GR har inte kunna delge oss några db-värden. Varje år har det i kontraktet stått "bullerfri dag" men inget värde för db har kunnat presenteras, ingen db-mätare har kunnat användas, ingen har alltså mätt db.
Därför har vi utgått hela tiden från 100db.
Observera att SBP mäter på ett helt annat sätt än vad banägaren gör. Vid bana pratar man om "vid förbifart", ibland vid närliggande mätpunkter hos kringboende.
Det är hemskt sällan som någon "spränger" 95-96 db vid förbifart. Enstaka racehoj eller hemskt dåligt packat slipon.

/Nitrous

Tack! Då känner jag mig trygg eftersom mitt slipon knappast hör till de "bullrigaste" i klassen (hoppas jag).

/Mankan

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...