Gotland 2009

Yellow75

Utbildar på mc Risk1 & Risk2
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Snart flera stycken
Gotland 2010

Gotland Ring 2010

Det blir minst en 3 dagars på Gotland nästa år så jag tänkte kolla av lite hur intresset är redan nu så man kan börja rodda runt.

Det kommer fortfarande bara vara 3 grupper(Max 30/grupp).Och det är för att alla som kommer dit ska få så mycket körtid som möjligt.

Nytt för nästa år är att en av grupperna BARA är för TJEJER om intresset finns.

Mer info kommer sen.

Skriv upp Er vid intresse.

//Mattias

Last edited:
AVanmäld....

Ringde Folksam och försäkringen gäller inte på dessa körningar.
Kompisen har Salus ansvar och det gäller inte där heller.
( Har gällt förut men är nu borttaget).

Min fråga är, kommer alla som bokar körning här behöva köra i Oförsäkrat eller finns det NÅGOT försäkringsbolag som tillåter bankörning som inte arrangeras av SMC. :va

Jon as

Last edited:
AVanmäld....

Min fråga är, kommer alla som bokar körning här behöva köra i Oförsäkrat eller finns det NÅGOT försäkringsbolag som tillåter bankörning som inte arrangeras av SMC. :va

Jon as

Jag har försäkring via bilsport & mc och jag är försäkrad på allt som inte är träning inför tävlan eller liknande :)

Jag har försäkring via bilsport & mc och jag är försäkrad på allt som inte är träning inför tävlan eller liknande :)

Många bolag hade det så tidigare. Dubbelkolla gärna då både Folksam och salus avsvar nyligen tagit bort detta. Kanske även gäller Bilsport MC. ?? Hoppas för din skull att dom inte gjort det. Och skall du till gotland ring önskar jag dig all lycka! :tummenupp ( Inte alls bitter :D )

Hade Bilsport mc på min förra hoj men dom försäkrar tyvärr inte min nuvarande hoj. :mad:

Jon as

AVanmäld....

Det är samma sak på alla bandagar ju, folk pröjsar sina kraschade hojar själva.....oftast ;)

AVanmäld....

Jon as

Det är Trafikförsäkringen som är krav och den gäller alltid överallt även på bana om det inte är träning inför tävling eller tävling.

Att inte hel gäller är inget nytt

Det är Trafikförsäkringen som är krav och den gäller alltid överallt även på bana om det inte är träning inför tävling eller tävling.

Att inte hel gäller är inget nytt

För mig var det nytt...

Följdfrågor.
I vilket fall skulle trafikförsäkringen gå in och hjälpa till vid en ev. olycka.?
Varför krävs detta?

Tävlingshojar har ju inte trafikförsäkring. ( Antar jag )
Om det står att IF och Trygg hansa måste köra i Oförsäkrat innebär det att deras trafikförsäkring inte gäller på bana?

Bara nyfiken, nu kommer jag inte köra på bana om jag inte är försäkrad.
I så fall måste jag köpa en billigare hoj som inte drabbar mig lika hårt ekonomiskt om jag skulle köra över min förmåga....:D

Jon as.

För mig var det nytt...

Följdfrågor.
I vilket fall skulle trafikförsäkringen gå in och hjälpa till vid en ev. olycka.?
Varför krävs detta?

Tävlingshojar har ju inte trafikförsäkring. ( Antar jag )
Om det står att IF och Trygg hansa måste köra i Oförsäkrat innebär det att deras trafikförsäkring inte gäller på bana?

Bara nyfiken, nu kommer jag inte köra på bana om jag inte är försäkrad.
I så fall måste jag köpa en billigare hoj som inte drabbar mig lika hårt ekonomiskt om jag skulle köra över min förmåga....:D

Jon as.

Vi licensåkare betalar varje år en licens avgift där det ingår en försäkring som motsvarar trafikförsåkringen i villkor dock är den sämre rent ekonomiskt som jag uppfattade det på en annan tråd.

Att Helförsäkringen inte gäller är relativt vanligt och man ska oxå vara klar med att detta även gäller andras bolag så blir man torpederad eller det skulle vara någon "annans" fel att man krashar är det inte alls säkert, eller rätt osäkert att den andres bolag betalar oxå.

Vi licensåkare betalar varje år en licens avgift där det ingår en försäkring som motsvarar trafikförsåkringen i villkor dock är den sämre rent ekonomiskt som jag uppfattade det på en annan tråd.

Att Helförsäkringen inte gäller är relativt vanligt och man ska oxå vara klar med att detta även gäller andras bolag så blir man torpederad eller det skulle vara någon "annans" fel att man krashar är det inte alls säkert, eller rätt osäkert att den andres bolag betalar oxå.

har jag fattat fel eller är de inte så att licensen är bara en personförsäkring. Alltså den täcker inte andra skadades fordon.? trafik försäkring täcker ju kostnae på fordonet du kör på.... de gör inte licensen.

så när man blandar trafikförsäkrade hojjar med licens så gäller ju egentligen ingen försäkring alls.
mer än din egen självriskförsäkring. Men licensen gäller väl inte heller vanliga bandagar arangerade av vem som helst?

Jag måste säga att jag blir osäker.....frågade mitt bolag LF och dom svarade att dom ersätter inte vagnskada även om det gäller någon jag kört på eftersom det sker på bana. Varför man har krav på Trafikförsäkring eller Licens är att du ska ha en personförsäkring på bana, fordons/vagnskada försäkring bryr sig arrangörer inte om.
Uttryckte mig lite galet dock, det motsvarar inte trafikförsäkringen. Det är en personförsäkring i och det har man även i trafikförsäkringen.

Men det där får dom som behöver dessa skydd forska vidare i själva.

Men följande mening som trådskaparen skrivit begriper jag inte riktigt

*Licens/oförsäkrad, för dig som tävlar eller har If,Trygg Hansa.

Licens är inte oförsäkrat och oförsäkrat får man ju inte köra alls så lite klarhet behövs kanske? Ska gatåkare som har Trygg hansa eller IF köra med licensarna?

Licens är inte oförsäkrat och oförsäkrat får man ju inte köra alls så lite klarhet behövs kanske? Ska gatåkare som har Trygg hansa eller IF köra med licensarna?

Jag tror att SVEMOS licenser bara gäller då en SVEMO-ansluten klubb står som arrangör. Med andra ord, jag tror att den inte gäller.:gnissla

Jag har en separat olycksfallförsäkring som specigfikt täcker 'högrisksporter' som RR och fotboll.

Hur bokar man box och vad kostar det för hela helgen?

Vilket boende rekommenderas? Har aldrig varit på Gotland så jag är tacksam för alla tips!

Hör med Yellow om boende, verkade som dom hade riktigt bra boende iår. Vi bodde hos www.grannen.se, inget att rekommendera jämfört med Yellows stuga verkade de som.

Grymt rolig bana! Rekommenderar verkligen att åka dit! :tummenupp

Men som Freppa sa, va glad om de finns el! :D

Hur bokar man box och vad kostar det för hela helgen?

Vilket boende rekommenderas? Har aldrig varit på Gotland så jag är tacksam för alla tips!

Om man läser igenom hela första inlägget så ser du att helgen kostar

"Pris/Deltagare 2500:-"

Sen får du väl räkna till färja + boende + mat och däck samt lite annat

Man lär väl få räkna med ca 5-6000kr för allt. Det är ju det enda som talar emot en just nu, för Ringen är juh grym körde där i sommras. Jävlar vilken kanon bana... :)

///Micke

Man lär väl få räkna med ca 5-6000kr för allt. Det är ju det enda som talar emot en just nu, för Ringen är juh grym körde där i sommras. Jävlar vilken kanon bana... :)

///Micke

Fast han menade nog vad en box kostar hela helgen...? :va

///Micke

Det jag undrade gällde BOXHYRA vilket jag tog förgivet att det inte ingick?!

Jag bad inte om en budget för hela helgen.. Det får min fru räkna ut:tummenupp

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back