Gothia Cup skandal

Status
Ej öppen för fler svar.
Sen så kan jag hålla med om att på sistone så har vi tagit emot ganska mycket som vi inte kan ta hand om speciellt när vi inte kan ta hand om dom som bor redan här.
Kan det inte vara också att jag som har bott här i hela mitt liv blir aldrig accepterad ,om man inte känner mig ,å till slut så blir det fuckit om ni ändå inte tänker acceptera mig ,så kan jag lika gärna bete mig hur som helst ,för ni antar ändå att jag tänker sno eller våldta era flickor:tummenupp

Du som började så bra med en vettig åsikt....

Du är nog ute å cyklar , kolla upp fakta lite, på vissa orter ja det kan jag hålla med dig om , men i dom större städerna så va dom lite före oss om man säger så ,

där stenar dom kvinnorna här mördar männen kvinnorna andra tillväga sätt bara:tummenupp

Sen spårade det ur helt och hållet.

Synd att det ska vara såhär, det genererar ju bara mer bränsle till brasan.

PS Det stavas EGENTLIGEN! DS

"Jag blir behandlad som om jag är dum i huvudet eftersom ... (fyll i orsak här)".

Man kan alltid hitta en minoritetstillhörighet att skylla på, men ofta är orsaken att en individ blir behandlad som om han/hon var dum i huvudet mycket, mycket närmare till hands. Men den slutsatsen kommer han/hon aldrig att dra själv, så klart.

Sedan kan man så klart använda det för att rationalisera alla tänkbara varianter av otrevligt beteende sedan. "Eftersom jag ändå blir behandlad som om jag är dum i huvudet kan jag..."

Vi inför aga igen så klart, det började gå utför 1979 :huvet

Heh, just aga var väl ingen höjdare för att åstadkomma välanpassade harmoniska individer har det visat sig.

Däremot så måste det fasen bli ett slut på samhällets slapphet. Det fungerar inte längre att låta ungarna vara föräldrarnas ansvar, eftersom det (och vi kan lämna orsaken därhän så länge) idag finns allt för många föräldrar som ger blanka fan i det ansvaret. När jag gick i skola (sjuttiotalist) så fanns det en i varannan klass som var fullkomligt frisläppt hemifrån. De levde jävel i grundskolan, trimmade moppar, tjuvrökte och hade sig och var allmänt uppfattade som tuffa killar men rätt jobbiga. En del fortsatte, och hamnade väl ofta på parkbänkar eller kåken. De flesta av dem insåg någonstans mot slutet av högstadiet att det höll på att bli ett rätt tråkigt och ensamt liv när alla andra började se fram mot gymnasiet och jobb och det bara var sjundeklassarna som var imponerade av den trimmade moppen och busfasonerna. Därefter städade de oftast upp sig rätt fort. De lärde sig helt enkelt på egen hand vad deras föräldrar borde ha lärt dem några år tidigare, att det lönar sig att bete sig vettigt.

Idag tycks en tredjedel av varje klass vara den sortens ungar i vissa områden. De blir inte längre utmobbade och ensamma när slutet på grundskolan nalkas, utan har sitt lilla gäng av likasinnade och kan fortsätta uppåt i åldrarna utan att bättra sig.

Vad göra?

Hittar glinen på jävelskap en gång, hem till föräldrarna och sedan uppföljning på vad det blivit gjort åt saken. Har inget hänt eller om det återupprepas, tja... vad göra då? Läger ute i skogen med skolgång och armédisciplin känns inte som en så dålig idé längre. Och detta från tämligen låg ålder, utdelat i kortare perioder. Inget beachvolleynät och sommarkollo, däremot en rejäl potatisåker att fördriva den lediga tiden på. Och nolltolerans för jävelskap, belönas med ytterligare potatisveckor. Samt gott med vuxna som inte är där för att vara lekfarbröder och kompisar.

Idag så skjutsar de (polisen) hem glina och hittar föräldrar som ger blanka fasen i vad ungarna håller på med - och samhället kan då inte göra mer, innan de fyller femton och hamnar på ungomsvårdsskola för vidare utbildning i avancerad brottslighet. Ofog måste fan punktmarkeras, och då snackar vi från att slänga glasspapper på marken till att cykla på trottoaren och uppåt. När de hunnit bli femton och har lärt sig att alla ger blanka fan i vad de har för sig är det för sent. Respekt för vuxensamhället lärde vi oss. En åthutning tog man till sig. En del ungar idag ger blanka fan i alla tillsägelser. De har lärt sig att det inte ligger något bakom.

Edit: Sammanfattat: "På min tid..." och "det var bättre förr!" :mattias

Har man alltså blivit så gammal? :rofl

Du som började så bra med en vettig åsikt....

Sen spårade det ur helt och hållet.

Synd att det ska vara såhär, det genererar ju bara mer bränsle till brasan.

PS Det stavas EGENTLIGEN! DS

Ja ibland så kan det spåra ut men vad jag menade med det är nog att många känner så ,kan däremot säga att jag har aldrig känt så för jag anser att många utav våra trevliga medmänniskor är idag rätt dumma ändå,man behöver inte tillrättavisa dom brukar ändå aldrig leda till nåt bra,

PS Tack frågade i början av tråden men verkade som ingen ville hjälpa mig med det DS

Heh, just aga var väl ingen höjdare för att åstadkomma välanpassade harmoniska individer har det visat sig.

Däremot så måste det fasen bli ett slut på samhällets slapphet. Det fungerar inte längre att låta ungarna vara föräldrarnas ansvar, eftersom det (och vi kan lämna orsaken därhän så länge) idag finns allt för många föräldrar som ger blanka fan i det ansvaret. När jag gick i skola (sjuttiotalist) så fanns det en i varannan klass som var fullkomligt frisläppt hemifrån. De levde jävel i grundskolan, trimmade moppar, tjuvrökte och hade sig och var allmänt uppfattade som tuffa killar men rätt jobbiga. En del fortsatte, och hamnade väl ofta på parkbänkar eller kåken. De flesta av dem insåg någonstans mot slutet av högstadiet att det höll på att bli ett rätt tråkigt och ensamt liv när alla andra började se fram mot gymnasiet och jobb och det bara var sjundeklassarna som var imponerade av den trimmade moppen och busfasonerna. Därefter städade de oftast upp sig rätt fort. De lärde sig helt enkelt på egen hand vad deras föräldrar borde ha lärt dem några år tidigare, att det lönar sig att bete sig vettigt.

Idag tycks en tredjedel av varje klass vara den sortens ungar i vissa områden. De blir inte längre utmobbade och ensamma när slutet på grundskolan nalkas, utan har sitt lilla gäng av likasinnade och kan fortsätta uppåt i åldrarna utan att bättra sig.

Vad göra?

Hittar glinen på jävelskap en gång, hem till föräldrarna och sedan uppföljning på vad det blivit gjort åt saken. Har inget hänt eller om det återupprepas, tja... vad göra då? Läger ute i skogen med skolgång och armédisciplin känns inte som en så dålig idé längre. Och detta från tämligen låg ålder, utdelat i kortare perioder. Inget beachvolleynät och sommarkollo, däremot en rejäl potatisåker att fördriva den lediga tiden på. Och nolltolerans för jävelskap, belönas med ytterligare potatisveckor. Samt gott med vuxna som inte är där för att vara lekfarbröder och kompisar.

Idag så skjutsar de (polisen) hem glina och hittar föräldrar som ger blanka fasen i vad ungarna håller på med - och samhället kan då inte göra mer, innan de fyller femton och hamnar på ungomsvårdsskola för vidare utbildning i avancerad brottslighet. Ofog måste fan punktmarkeras, och då snackar vi från att slänga glasspapper på marken till att cykla på trottoaren och uppåt. När de hunnit bli femton och har lärt sig att alla ger blanka fan i vad de har för sig är det för sent. Respekt för vuxensamhället lärde vi oss. En åthutning tog man till sig. En del ungar idag ger blanka fan i alla tillsägelser. De har lärt sig att det inte ligger något bakom.

Edit: Sammanfattat: "På min tid..." och "det var bättre förr!" :mattias

Har man alltså blivit så gammal? :rofl

Kan inte ha skrivit det bättre :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Lägg ner skiten å åk hoj istället :arsele

Låter som en riktigt bra idé ,problemet är jag har 2 barn å en fru som tycker att jag har kört ganska mycket hoj nu under semestern, därför spenderar jag tiden här inne för å ska problem :D

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...