Gothia Cup skandal

Status
Ej öppen för fler svar.
Vi ser en rätt total normupplösning på många håll i samhället.

Det här blir resultatet när man låter vilka ungar som helst dra omkring i drösar på stan helt utan försök till uppfostran, vare sig hemma eller i skolan.

Så hur kan vi undvika att det händer?

...jag försöker personligen se det bästa hos alla, och har inget emot folk av alla sorter som gör rätt för sig, och sköter sig.

Men, det går inte att blunda för vad som håller på att hända, eller hur?

Det är sådan enorm skillnad i hur man beter sig, en normal fotbolls-pappa på min tid när jag lirade (20+ år sedan) gapade några väl valda ord åt domarn' ( :hihi ) - det här är ju något helt annat?

Är det så jävla svårt att bete sig som folk? Speciellt när man fått ett nytt liv på silverfat, för det var så eländigt på hemmaplan? Lite ödmjukhet månne?

Jag kan säga så här att dom hade det väldigt bra innan Usa gick in i landet ,Ja det är sant att dom hade en diktator men hur många irakier hade vi i detta landet innan dess , så vem ska du igentligen skylla på (hur fan stavar man igentligen )'

Sen är det så här i dina ögon samt i många svenskars ögon så är jag fortfarande en dålig svartskalle fram till dess att du lär känna mig å får reda på att jag jobbar å bidrar till det svenska samhället för just då kanske blir jag en bra blatte , spelar ingen roll om jag kom hit när jag va 2 eller om mina barns mamma har svenskt härkomst ,i ögonblicket så är jag fortfarande svartskallen som kom hit med bananbåten i del ögon ,

Sen är det alltid roligt å se hur ni kan sitta bakom era data skärmar å ha en massa åsikter om hur invandrare beter sig ,men hur beter sig inte Svenska ungdomar!!! Ni pratar om uppfostran kolla på er själva innan ny yttrar er , jag har jobbat länge ute på fältet å många långa nätter för å kunna säga att det svenska folket är inte mycket bättre själva

Last edited:
Så hur kan vi undvika att det händer?

Vi inför aga igen så klart, det började gå utför 1979 :huvet

men hur beter sig inte Svenska ungdomar!!!

Jaså, det var inte svenska ungdomar som gjorde det hela då, med enda skillnaden att de har utländska föräldrar en del av dem? Jag trodde inte att man gjorde skillnad på svensk och svensk längre, till och med Mehdi Ghezali kallas ju för svensk trots att han uttryckligen inte kallar sig själv för svensk. Märkligt.

Last edited:

Börjar med att säga att jag har flera kompisar och bekanta av ickenordiskt ursprung så folk kan släppa "jävlasvennerasisthora"-grejen på en gång.

Nu är det ju så att ungdomar med invandrarbakgrund fortfarande är en minoritet i Sverige. Tyvärr är dom inte en minoritet när det gäller att ställa till jävelskap. Fyra gånger har jag fått en MC stulen, eller försök till stöld, och tre gånger av dessa har det gripits folk för stölden. Samtliga av dessa har, om jag säger det snällt, inte varit blonda och blåögda. Räkna statistik på den om du vill.

Jag förstår att folk faktiskt blir lite aviga till invandring.

ställa till jävelskap. Fyra gånger har jag fått en MC stulen, eller försök till stöld, och tre gånger av dessa har det gripits folk för stölden. Samtliga av dessa har, om jag säger det snällt, inte varit blonda och blåögda. Räkna statistik på den om du vill.

Jag förstår att folk faktiskt blir lite aviga till invandring.[/QUOTE]

Å så börjar det mc stölder såklart ,
Konstigt att det är så ,för när vi hittapolarens kåpor på blocket så va det ju en svensk person som försökte sälja sakerna ,
Invandrare är en väldigt liten skala här i sverige å ja så fort en invandrare gör nåt så hörs det å syns det men svenskar gör en massa saker som är inte så mycket bättre.

I det stora hela så hade man ju undrat hur Sverige hade sett ut om inte det hade funnits några invandrare i detta landet.
Sen så kan jag hålla med om att på sistone så har vi tagit emot ganska mycket som vi inte kan ta hand om speciellt när vi inte kan ta hand om dom som bor redan här.
Kan det inte vara också att jag som har bott här i hela mitt liv blir aldrig accepterad ,om man inte känner mig ,å till slut så blir det fuckit om ni ändå inte tänker acceptera mig ,så kan jag lika gärna bete mig hur som helst ,för ni antar ändå att jag tänker sno eller våldta era flickor:tummenupp

Last edited:
I vilka andra länder kan man bara ramla in, kräva av systemet ett vettigt liv, och sedan bete sig som svin?

Det är ju lätt att sitta och negga hemma när socialbidraget ramlar in regelbundet, istället för vända tillbaka till hemlandet och få slita för brödfödan.
Man har ork kvar att ut och härja med på köpet, tända eld på lite bilar, kasta lite gatsten och starta kravaller på POJKFOTBOLLSMATCHER.

Jajääädrar. Pack är det. Oavsett hudfärg/ras. Tyvärr får man säga är det väl en viss folkgrupp som envisas med att sticka ut, och lika illa är det att SD kommer ta sig över 4% i år, det har invandrarna bara sig själva att skylla, det är ju verkligen ett parti man vill ha in som potentiellt vågmästarparti...

Genomtänkt grabbar! :tummenupp Way to go!

["jävlasvennerasisthora"-grejen på en gång.

Det är inte det jag påpekar:tummenupp

Ja, det är bäst att vi inte klagar på någonting någon gång, för då har vi ju redan dömt på förhand så då är det lika bra att det blir så dåligt som vi påstod att det var.....

I vilka andra länder kan man bara ramla in, kräva av systemet ett vettigt liv, och sedan bete sig som svin?

Det är ju lätt att sitta och negga hemma när socialbidraget ramlar in regelbundet, istället för vända tillbaka till hemlandet och få slita för brödfödan.

Genomtänkt grabbar! :tummenupp Way to go!

Bra att du ser invandrare som bara sitter hemma å tar emot bidrag men du ser inte att det är dom som skjutsar hem dig efter du har varit på fyllan samt serverar din mat på kebabsyltan ,elr kör bussen du sitter på ,sen är det så här går jag längs med avenyn så är det många invandrare som äger cafér resturanger krogarna på stan.men nejdå alla invandrare sitter ju hemma å pillar i naveln:tummenupp

Bra att du ser invandrare som bara sitter hemma å tar emot bidrag men du ser inte att det är dom som skjutsar hem dig efter du har varit på fyllan samt serverar din mat på kebabsyltan ,elr kör bussen du sitter på ,sen är det så här går jag längs med avenyn så är det många invandrare som äger cafér resturanger krogarna på stan.men nejdå alla invandrare sitter ju hemma å pillar i naveln:tummenupp

Tror inte du förstått min poäng.

Jag tvivlar på att det är de som jobbar för sig och sliter (med all heder), som är ute och härjar.

Tror inte du förstått min poäng.

Jag tvivlar på att det är de som jobbar för sig och sliter (med all heder), som är ute och härjar.

Å jag tror du inte har förstått min poäng hur vet du att jag jobbar å sliter varje dag för brödet som jag ställer på bordet ,
Jag kommer alltid tas för en invandrare som gör en massa dumma saker för du känner inte mig,.:tummenupp

Å jag tror du inte har förstått min poäng hur vet du att jag jobbar å sliter varje dag för brödet som jag ställer på bordet ,
Jag kommer alltid tas för en invandrare som gör en massa dumma saker för du känner inte mig,.:tummenupp

Jag är förbannad på folk som inte kan bete sig, inte på den generelle invandraren. Stor jävla skillnad. Sluta snyfta, du lär väl hålla med om att det är lite udda att det blir kravaller på pojkfotbollsmatcher?

Jag är förbannad på folk som inte kan bete sig, inte på den generelle invandraren. Stor jävla skillnad. Sluta snyfta, du lär väl hålla med om att det är lite udda att det blir kravaller på pojkfotbollsmatcher?

Ahahah du är för rolig snyfta !!
Ja men hur ser du skillnaden på mig å den generelle invandraren,
Ja jag håller med dig om att det är väldigt udda att det blir sådär men det hjälper ju fan inte att man sj som invandrare får det mot sig jämnt bara för några (Apor) gör sådär

Fotboll attraherar, företrädelsevis män (?), med ett begränsat intellekt. Då blir det på det här viset.

Självklart tråkigt för de riktiga/genuina supportrarna.

Inte tror du väl att irakierna i detta fallet är särskilt fotbollsintresserade? De är ju där för att "stötta" ett lag som råkar komma från deras föräldrars före detta land. Ett land som inte gett dem nåt. Hur tänker man då? Att de skulle stötta ett lag från deras egna land och dessutom deras egna hemstad verkar vara helt uteslutet.

Ungefär som om man skulle vara Aik:are bara för att man kommer från Sverige. :3freak

Inte tror du väl att irakierna i detta fallet är särskilt fotbollsintresserade? De är ju där för att "stötta" ett lag som råkar komma från deras föräldrars före detta land. Ett land som inte gett dem nåt. Hur tänker man då? Att de skulle stötta ett lag från deras egna land och dessutom deras egna hemstad verkar vara helt uteslutet.

Sen borde alla som kommer från Sverige heja på Hammarby

Nää, något större fotbollsintresse lär ju inte ligga till grund där.

Men så är det väl med "alla" dessa människor som går på fotboll för att få slåss och leka lite upplopp? Inte det genuina fotbollsintresset som förenar dessa.

Ifall jag hade flyttat utomlands så hade jag nog hejat på Sverige i större sammanhang och "mitt nya lag" i alla andra sammanhang. Tror jag iaf. Rötterna och härkomsten har man ju alltid kvar. Iofs så ser jag inte någon sport/idrott som något allvarligt eller viktigt. Lite fascinerad över att folk kan få så heta känslor över detta :3freak

Rättade till ditt inlägg också :gnissla:D

Ungefär som om man skulle vara Aik:are bara för att man kommer från Sverige. :3freak

Du har inte mycket kunskap om länders historia ? Irak var ett väldigt rik land samt är fortfarande det ,problemet är bara att dom inte riktigt har koll på hur dom ska hantera sina tillgångar ,när det gäller fotboll så är dom väl lika intresserade i det som alla andra dumma människor som gillar se folk springa efter en boll.:tummenupp (lite ironi i det hela )

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti