GoPro Motorrad Grand Prix Deutschland

Enda sättet för mästerskapet att vara annorlunda efter racet är nog om någon bowlar ut mm... AI, var det ja... :hihi
Det vore väldigt bra om AI kunde använda sina unika skills till att bowla ut MM i morgon. Utan skador såklart.

Bifogat

• AU1448882.jpg
    AU1448882.jpg
    98.9 KB · Visningar: 67
  • PA1885445.0008.jpg
    PA1885445.0008.jpg
    141.6 KB · Visningar: 71
  • Unknown.jpg
    Unknown.jpg
    8.5 KB · Visningar: 81
Last edited:
3 olika märken i första startled, kan någon hota #1?
Tror inte topp 3 i mästerskapet kommer vara annorlunda efter morgondagens race.
Frågan är om det blir wet race eller inte.

Chansen är lika stor att Iannone kommer krascha :hihi

Barbera gills inte då han som vanligt hade fäst bogserlinan på en mkt snabbare förare...
Han verkar variera mellan JL, MM och AI beroende på vilken bana det gäller.

Men vad tusan?
Lorenzo körde väl Michelin det året Rossi tjatade sig till Bridgestone när det gick mindre bra för honom?
Nog tusan kan han köra fort på dem?
Dessutom tog väl Lorenzo banrekord i säsongens början?

Nä. Jag tror mer på att att Yamaha antingen prioriterar bort honom eller skruvar bort honom.

Men vad tusan?
Lorenzo körde väl Michelin det året Rossi tjatade sig till Bridgestone när det gick mindre bra för honom?

Nä. Jag tror mer på att att Yamaha antingen prioriterar bort honom eller skruvar bort honom.

Har lite svårt att tro att Yamaha kastar bort sin bästa titelchans bara för att han skrivit på för Ducati.

JL, tre krascher på en helg. Han har definitivt något problem.

Huvudet är problemet.

Assen är ju hans hjärnspökbana efter den där helgen 2013 när han knäckte nyckelbenet efter en krasch i knepigt väder, åkte ner och opererade sig och sen var med i racet.
Racet efter var Sachsenring, där han highside:ade och knäckte om sitt nyckelben och dessutom böjde titanplåten 90 grader.

De två banorna har därmed blivit hans kryptonit. Släng på lite knepiga väderförhållanden, så är det halvkört för honom. Det blir ju svårt att återfå balansen efter Assen om nästa bana är lika traumatisk för honom.

Jag tror inte han kommer komma över dem nånsin, faktiskt.

Edit: Nu kollade jag hans resultat från Sachsenring 2014 och 2015. De var inte så dåliga, vilket iofs inte Assen 2015 var heller. Har inte kollat väderförhållandena under de helgerna dock, men skulle kunna gissa att det har en hel del med saken att göra. Assen-racet gick ju inte så bra sist med dåligt väder och den här helgen började ju med knepigt väder. Och när han väl börjat gå omkull så antar jag att förtroendet försvinner snabbt för honom i såna förhållanden.

Last edited:
Men vad tusan?

Lorenzo har bara kört ett år (2008) på Michelin innan det här året, vilket inte är speciellt mycket jämfört med Rossi som kört på dem 2000-2007 innan i år. I övrigt är det väl bara Pedrosa (2006 till halva 2008) samt Dovizioso (2008) som har erfarenhet av Michelin.

Jag tror, som sagt, på att JLs kassa resultat hittills den här helgen är pga hjärnspöken som härstammar från 2013.

Blir knepigt väder idag som det verkar, ungefär som i fredags med lätta regnskurar till och från med upptorkande mellan skurarna, kan återigen bli ett konstigt race idag:gnissla

image.jpg

Huvudet är problemet.

Assen är ju hans hjärnspökbana efter den där helgen 2013 när han knäckte nyckelbenet efter en krasch i knepigt väder, åkte ner och opererade sig och sen var med i racet.
Racet efter var Sachsenring, där han highside:ade och knäckte om sitt nyckelben och dessutom böjde titanplåten 90 grader.

De två banorna har därmed blivit hans kryptonit. Släng på lite knepiga väderförhållanden, så är det halvkört för honom. Det blir ju svårt att återfå balansen efter Assen om nästa bana är lika traumatisk för honom.

Jag tror inte han kommer komma över dem nånsin, faktiskt.

Edit: Nu kollade jag hans resultat från Sachsenring 2014 och 2015. De var inte så dåliga, vilket iofs inte Assen 2015 var heller. Har inte kollat väderförhållandena under de helgerna dock, men skulle kunna gissa att det har en hel del med saken att göra. Assen-racet gick ju inte så bra sist med dåligt väder och den här helgen började ju med knepigt väder. Och när han väl börjat gå omkull så antar jag att förtroendet försvinner snabbt för honom i såna förhållanden.

Jo, 2013 var ju inget bra år för honom. Det lite udda är väl att ibland så kan han köra i dåligt väder, och ibland så är det bara total pannkaka av alltihop, och det är inte bara på assen och sachsenring han pannkakar det verkar det som, även om han definitivt har hjärnspöken på de två. Inte så jäkla konstigt.
Assenracet var ju en bedrift värdig en titan. Och ett av de där racen där Pedrosa utklassade alla, men ändå inte fick något rampljus.

Fast skiten kör sig inte självt.

Skärp dig...

Vi snackar creme de la creme här där 0.5sek kan vara skillnaden mellan 1-3 led och du och jag är tillräckligt insatta för att veta vad en snabb rygg betyder. Jag hade inte varit kritisk om det hänt en gång men det är varje gång och med olika förare beronde på vem som är snabb. P Esp höll på att göra samma sak med VR men Hernandez höll upp båda två och P Esp gör många snabba varv själv medans Barbera aldrig är i täten eller själv på fp3 och Q2.

Visst är han snabb men inte så snabb.

Tror pöjken går för poäng och inte vinst idag.
Ju sämre väder desto mer sant sas. :)

Det regnar på rätt bra här nere nu! Allt annat än ett wet race idag är en stor skräll!

Moto3
Pawi, en rookie som för andra gången krossar resten när det regnar.
Hur fan går det till...egentligen? :va:tummenupp:Bugar Ingen annan är ju i närheten.

Regnar det fortfarande där nere?

Fan vad coolt Moto2-race det blev. 2 krascher från förstaplats.

Fyfan var många krascher, men grymt race och synd att Folger inte vann (ändå kul med vinst på hemmaplan).

Jag hoppas inte att kraschfesten fortsätter på MotoGP racet men sannolikheten är stor :)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra