GoPro Motorrad Grand Prix Deutschland

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Enda sättet för mästerskapet att vara annorlunda efter racet är nog om någon bowlar ut mm... AI, var det ja... :hihi
Det vore väldigt bra om AI kunde använda sina unika skills till att bowla ut MM i morgon. Utan skador såklart.
 

Bifogat

  • AU1448882.jpg
    AU1448882.jpg
    98.9 KB · Visningar: 67
  • PA1885445.0008.jpg
    PA1885445.0008.jpg
    141.6 KB · Visningar: 71
  • Unknown.jpg
    Unknown.jpg
    8.5 KB · Visningar: 81
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
3 olika märken i första startled, kan någon hota #1?
Tror inte topp 3 i mästerskapet kommer vara annorlunda efter morgondagens race.
Frågan är om det blir wet race eller inte.

Chansen är lika stor att Iannone kommer krascha :hihi

Barbera gills inte då han som vanligt hade fäst bogserlinan på en mkt snabbare förare...
Han verkar variera mellan JL, MM och AI beroende på vilken bana det gäller.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Men vad tusan?
Lorenzo körde väl Michelin det året Rossi tjatade sig till Bridgestone när det gick mindre bra för honom?
Nog tusan kan han köra fort på dem?
Dessutom tog väl Lorenzo banrekord i säsongens början?

Nä. Jag tror mer på att att Yamaha antingen prioriterar bort honom eller skruvar bort honom.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men vad tusan?
Lorenzo körde väl Michelin det året Rossi tjatade sig till Bridgestone när det gick mindre bra för honom?
Nog tusan kan han köra fort på dem?
Dessutom tog väl Lorenzo banrekord i säsongens början?

Nä. Jag tror mer på att att Yamaha antingen prioriterar bort honom eller skruvar bort honom.

Har lite svårt att tro att Yamaha kastar bort sin bästa titelchans bara för att han skrivit på för Ducati.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
JL, tre krascher på en helg. Han har definitivt något problem.

Huvudet är problemet.

Assen är ju hans hjärnspökbana efter den där helgen 2013 när han knäckte nyckelbenet efter en krasch i knepigt väder, åkte ner och opererade sig och sen var med i racet.
Racet efter var Sachsenring, där han highside:ade och knäckte om sitt nyckelben och dessutom böjde titanplåten 90 grader.

De två banorna har därmed blivit hans kryptonit. Släng på lite knepiga väderförhållanden, så är det halvkört för honom. Det blir ju svårt att återfå balansen efter Assen om nästa bana är lika traumatisk för honom.

Jag tror inte han kommer komma över dem nånsin, faktiskt.

Edit: Nu kollade jag hans resultat från Sachsenring 2014 och 2015. De var inte så dåliga, vilket iofs inte Assen 2015 var heller. Har inte kollat väderförhållandena under de helgerna dock, men skulle kunna gissa att det har en hel del med saken att göra. Assen-racet gick ju inte så bra sist med dåligt väder och den här helgen började ju med knepigt väder. Och när han väl börjat gå omkull så antar jag att förtroendet försvinner snabbt för honom i såna förhållanden.
 
Last edited:

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Men vad tusan?
Lorenzo körde väl Michelin det året Rossi tjatade sig till Bridgestone när det gick mindre bra för honom?
Nog tusan kan han köra fort på dem?
Dessutom tog väl Lorenzo banrekord i säsongens början?

Nä. Jag tror mer på att att Yamaha antingen prioriterar bort honom eller skruvar bort honom.

Lorenzo har bara kört ett år (2008) på Michelin innan det här året, vilket inte är speciellt mycket jämfört med Rossi som kört på dem 2000-2007 innan i år. I övrigt är det väl bara Pedrosa (2006 till halva 2008) samt Dovizioso (2008) som har erfarenhet av Michelin.

Jag tror, som sagt, på att JLs kassa resultat hittills den här helgen är pga hjärnspöken som härstammar från 2013.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Blir knepigt väder idag som det verkar, ungefär som i fredags med lätta regnskurar till och från med upptorkande mellan skurarna, kan återigen bli ett konstigt race idag:gnissla

image.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Huvudet är problemet.

Assen är ju hans hjärnspökbana efter den där helgen 2013 när han knäckte nyckelbenet efter en krasch i knepigt väder, åkte ner och opererade sig och sen var med i racet.
Racet efter var Sachsenring, där han highside:ade och knäckte om sitt nyckelben och dessutom böjde titanplåten 90 grader.

De två banorna har därmed blivit hans kryptonit. Släng på lite knepiga väderförhållanden, så är det halvkört för honom. Det blir ju svårt att återfå balansen efter Assen om nästa bana är lika traumatisk för honom.

Jag tror inte han kommer komma över dem nånsin, faktiskt.

Edit: Nu kollade jag hans resultat från Sachsenring 2014 och 2015. De var inte så dåliga, vilket iofs inte Assen 2015 var heller. Har inte kollat väderförhållandena under de helgerna dock, men skulle kunna gissa att det har en hel del med saken att göra. Assen-racet gick ju inte så bra sist med dåligt väder och den här helgen började ju med knepigt väder. Och när han väl börjat gå omkull så antar jag att förtroendet försvinner snabbt för honom i såna förhållanden.

Jo, 2013 var ju inget bra år för honom. Det lite udda är väl att ibland så kan han köra i dåligt väder, och ibland så är det bara total pannkaka av alltihop, och det är inte bara på assen och sachsenring han pannkakar det verkar det som, även om han definitivt har hjärnspöken på de två. Inte så jäkla konstigt.
Assenracet var ju en bedrift värdig en titan. Och ett av de där racen där Pedrosa utklassade alla, men ändå inte fick något rampljus.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Fast skiten kör sig inte självt.

Skärp dig...

Vi snackar creme de la creme här där 0.5sek kan vara skillnaden mellan 1-3 led och du och jag är tillräckligt insatta för att veta vad en snabb rygg betyder. Jag hade inte varit kritisk om det hänt en gång men det är varje gång och med olika förare beronde på vem som är snabb. P Esp höll på att göra samma sak med VR men Hernandez höll upp båda två och P Esp gör många snabba varv själv medans Barbera aldrig är i täten eller själv på fp3 och Q2.

Visst är han snabb men inte så snabb.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tror pöjken går för poäng och inte vinst idag.
Ju sämre väder desto mer sant sas. :)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det regnar på rätt bra här nere nu! Allt annat än ett wet race idag är en stor skräll!
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Moto3
Pawi, en rookie som för andra gången krossar resten när det regnar.
Hur fan går det till...egentligen? :va:tummenupp:Bugar Ingen annan är ju i närheten.
 

Smagatusk

Guest
Regnar det fortfarande där nere?

Fan vad coolt Moto2-race det blev. 2 krascher från förstaplats.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Fyfan var många krascher, men grymt race och synd att Folger inte vann (ändå kul med vinst på hemmaplan).

Jag hoppas inte att kraschfesten fortsätter på MotoGP racet men sannolikheten är stor :)
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top