Golf IV TDI egr?

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Hej!

Eftersom jag vet att flera ansikten här inne hänger på BMW-VW-bil forum tänkte ja prova här.

Igår skulle ja vara redig och kolla över motorfästena mm. Pillade på vakumklockan? till egr ventilen och blåste rent luftfiltret. Sen gick fanskapet in i felsäkertläge läge.. Roligt. vilket gör slö bil farlig. Gjorde rent egr ventilen och lyckades bryta sönder plaststången till vakumklockan, så idag har ja kört 70mil för att köpa en egr ventil. Nu är det bytt men bilen går fortfarande in efter ett tag i felsäkertläge.

Har felsökt efter denna

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=714028

Givetvis är han på semester som sköter felsökningen till v 33 (där ja brukar göra det)

Glödtäningsspiralen har lyst engång

Enligt denna filmen rör sig den så kallade vakumklockan?! vid avstängning mm. Skall den det? Våran gör inte det. Isf är de magnetventilen?

http://m.youtube.com/watch?v=8KdLw0rU39o


Lite tipps vore gulligt, hon börjar jobba på måndag.. Fuck
 
Tack. :)

Det var en jävla vakumslang som hade lossat. Så gött, verkar ju vara en uppsjö som kan krångla:gnissla
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top