Goldwing

nabru skrev:
-----

Alt 1. Winge först och husvagnen sen:

Fördel: Du får köra motorcykel på en gång
Nackdel: Du måste ta gumman med dig

Alt 2. Husvagn först och winge sen:

Fördel: Gumman kan pynta och förbereda sig i husvagnen
Nackdel: Du kanske måste hjälpa till
Alt 3. Sidovagn först och sen husvagn

Fördel: De kan placera hela drösen av ungar i sidovagnen och ostört ägna dig åt gumman i husvagnen
Nackdel: Du måste ta ungarna med dig
 
Pejo skrev:
Det är skönt att höra att du har en såpass utvecklad fantasi och en såpass verklighetsfrånvänd världsuppfattning så du kan leva i en sådan illusion som skänker dig glädje.

Jag säger bara tre ord på dig : Behåll skrotet.


TRE ord?? :va Är gummiångorna SÅ skadliga?

Annars, tack så mycket.
GW:n skänker mig mycken glädje, särskilt när jag läser vad sporthojsfanatiker betalar i försäkring. En hel/hel för mig kostar ungefär som för plastraket i Sthlm, i två veckor..
 
Honda forever skrev:
Funderar på att köpa en Honda Goldwing, jag anser att det är både den snyggaste och absolut smidigaste hoj som någonsin tillverkas.

Är det någon som kan hjälpa mig med m lite tips ang, denna underbara hoj. ???

Fråga Mr.CBR-Goldwing här på SH
 
Froven skrev:
Läste nåt om att du skall passa dig för årsmodellerna innan -94.
Deras generatorkapacitet räcker tydligen inte för att driva fler än 72 extraljus,
kan ju bli lite kinkigt med husvagnen menar jag.

Sen tror jag att -02 hade lite taskig effekt på ACn.

Viktigaste är iofs att få en modell med centrallås.

Grattis till ett kul hojval.

Undervärdera inte Heliacs erbjudande.....

Det finns ett fin-fint tillbehör för den händige som säkert går att "snacka" till sig hos staten. De vill ju att man använder grön energi.
För att lösa problemet med den dåliga generatorn kan man hänga på en mobil omformarstation efter husvagnen. Då behöver man inte längre vara orolig för att generatorn inte ska orka med. Det fina med konstruktionen är att man kan koppla till ytterligare vagnar efter den, ungefär som på ett tåg.
Bifogar en bild också.
Lycka till med din drömmar!!
 

Bifogat

  • 41461OH.jpg
    41461OH.jpg
    56.7 KB · Visningar: 131
Kahobe skrev:
GW:n skänker mig mycken glädje, särskilt när jag läser vad sporthojsfanatiker betalar i försäkring. En hel/hel för mig kostar ungefär som för plastraket i Sthlm, i två veckor..

Om man åker hoj för att det är billigt så har man valt fel hobby.

Det är bra att du blir glad åt lite, då har du mycket att vara glad åt. En smärt och smidi GW skänker glädje, jag förstår... [inte]. Egentligen borde en GW har dyrare försäkring just därför att den i större utsträckning än en lätt hoj är farlig för sin omgivning. Tänk när den frontalkrockar med en turistbuss och klyver den i två delar... :gnissla



Vastrix skrev:

Såååh! Inte snacka sig, då jag pli syyyyr, det smäller direkct, jag komma klappa säften ! :D
 
kawa1300 skrev:
Så...Vart befinner jag mig i häftighetsskalan idag???


Rak sexa å 1,3 liter var och är respekt. Arto har ställt skåpet med denna hoj och där står det....


Turboladda och häng på en bakdämpare fån en Blade som styrdämpare....så kan du käka ZX12:or sen :D
 
Arto Nyqvist :tummenupp
 

Bifogat

  • artonikvist6.jpg
    artonikvist6.jpg
    65.5 KB · Visningar: 229
  • artonikvist7.jpg
    artonikvist7.jpg
    10.5 KB · Visningar: 1,316
  • artonikvist8.jpg
    artonikvist8.jpg
    108.1 KB · Visningar: 831
heliac skrev:
Rak sexa å 1,3 liter var och är respekt. Arto har ställt skåpet med denna hoj och där står det....


Turboladda och häng på en bakdämpare fån en Blade som styrdämpare....så kan du käka ZX12:or sen :D


Tummen upp!!.....


:)
 
första hoj?

Nån som har nån erfarenhet av wingen som första hoj?
Går dom att plugga till 25kw?
 
Last edited:
heliac skrev:

Att stunta med en (säkert) 200 kilos hoj i träskor, det är respekt!

Dagens "ungdomar" med diverse fjädervikts enliters hojar kan se sig besegrade :fyllisar
 
Jonathan skrev:
Att stunta med en (säkert) 200 kilos hoj i träskor, det är respekt!

Dagens "ungdomar" med diverse fjädervikts enliters hojar kan se sig besegrade :fyllisar

Det ÄR skapligt gjort faktiskt....

Men tyvärr är det lite värre ändå:
....den korrekta vikten är alltså 320 kilo...o det är den lättaste modellen av 1300:orna...

Har sett Arto live nåra gånger för många år sen...ingen annan kommer i närheten....
 
mb skrev:
Alt 3. Sidovagn först och sen husvagn

Fördel: De kan placera hela drösen av ungar i sidovagnen och ostört ägna dig åt gumman i husvagnen
Nackdel: Du måste ta ungarna med dig

---

Klok man du!
 
Xmax skrev:
Nån som har nån erfarenhet av wingen som första hoj?
Går dom att plugga till 25kw?

--

oja. Inga problem. Ett annat alternativ är att fylla alla packväskor med sten för att hindra wingen att accelerera alltför vilt.
 
bissmark skrev:
Det finns ett fin-fint tillbehör för den händige som säkert går att "snacka" till sig hos staten. De vill ju att man använder grön energi.
För att lösa problemet med den dåliga generatorn kan man hänga på en mobil omformarstation efter husvagnen. Då behöver man inte längre vara orolig för att generatorn inte ska orka med. Det fina med konstruktionen är att man kan koppla till ytterligare vagnar efter den, ungefär som på ett tåg.
Bifogar en bild också.
Lycka till med din drömmar!!

F*n att jag inte tänkte på det....
Detta måste ju vara det optimal tillbehöret till GWn. O vilka enorma "BILTEMA Orginal" dekaler man får plats med sen.....
Bissmark, du har gett oss svaret på våra böner :Bugar :Bugar

//P
 
Froven skrev:
F*n att jag inte tänkte på det....
Detta måste ju vara det optimal tillbehöret till GWn. O vilka enorma "BILTEMA Orginal" dekaler man får plats med sen.....
Bissmark, du har gett oss svaret på våra böner :Bugar :Bugar

//P

Vill ju bara hjälpa till. Man vill ju även kunna ha så många elprylar som möjligt med sig. Tänk att få vara utan en massa bekvämligheter, fy!
 
Jonathan skrev:
Att stunta med en (säkert) 200 kilos hoj i träskor, det är respekt!

Dagens "ungdomar" med diverse fjädervikts enliters hojar kan se sig besegrade :fyllisar

Det är en riktigt dålig hoj på de flesta vis så visst valde han rätt hoj får man säga alla kan inte göra om det han gjorde.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top