Goldwing

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR1000RR
Funderar på att köpa en Honda Goldwing, jag anser att det är både den snyggaste och absolut smidigaste hoj som någonsin tillverkas.

Är det någon som kan hjälpa mig med m lite tips ang, denna underbara hoj. ???
 
Honda forever skrev:
Funderar på att köpa en Honda Goldwing, jag anser att det är både den snyggaste och absolut smidigaste hoj som någonsin tillverkas.

Är det någon som kan hjälpa mig med m lite tips ang, denna underbara hoj. ???

---

Ja du kära Honda-fantast! Du har inte funderat på en husvagn till Wingen? Jag har två på garageuppfarten. Det är helt perfekt när man ska ut med gumman... ja du vet...hon ligger där inne medans du kan gasa på i lugn och ro... :banana
 
Klart jag ska ha en husvagn till vingen, men först måste jag köpa mig Goldwingen, eller tycker du att det är smartare med att köpa husvagnen först???
 
Honda forever skrev:
Klart jag ska ha en husvagn till vingen, men först måste jag köpa mig Goldwingen, eller tycker du att det är smartare med att köpa husvagnen först???

---

svår fråga...själv köpte jag husvagnen först...och letade sen i 4 år efter en winge i samma färg...du vet...brun...

kanske ändå smartare att köpa wingen först...eller så...ja...nu vet jag varken in eller ut....
 
Jag förstår precis hur du känner det.... det är det här jag vill ha hjälp med, för det är VERKLIGEN viktiga saker.

Nu har du faktiskt gjort mig än mer osäker, Wingen först, eller husvagnen först ????????
 
Honda forever skrev:
Jag förstår precis hur du känner det.... det är det här jag vill ha hjälp med, för det är VERKLIGEN viktiga saker.

Nu har du faktiskt gjort mig än mer osäker, Wingen först, eller husvagnen först ????????

-----

Alt 1. Winge först och husvagnen sen:

Fördel: Du får köra motorcykel på en gång
Nackdel: Du måste ta gumman med dig

Alt 2. Husvagn först och winge sen:

Fördel: Gumman kan pynta och förbereda sig i husvagnen
Nackdel: Du kanske måste hjälpa till
 
Alt 2 är faktiskt smartare, för vem vill ha med sig gumman på en sådan riktig racerhoj som wingen.

fast hur viktigt är det att husvagnen och wingen färg matchar, för där ser jag ett problem.
 
Ring när du köpt wingen...så ska jag hjälpa dig att turboladda den :D
 
Honda forever skrev:
Alt 2 är faktiskt smartare, för vem vill ha med sig gumman på en sådan riktig racerhoj som wingen.

fast hur viktigt är det att husvagnen och wingen färg matchar, för där ser jag ett problem.

---

smaksak tycker jag...min winge är brun och den nyare husvagnen är orange...
skitsnyggt tycker jag!
 
heliac skrev:
Ring när du köpt wingen...så ska jag hjälpa dig att turboladda den :D

Tack för det erbjudandet, med eftersom wingen är den grymmaste av alla hojjar så tror jag inte det blir nödvändigt.
 
Honda forever skrev:
Funderar på att köpa en Honda Goldwing, jag anser att det är både den snyggaste och absolut smidigaste hoj som någonsin tillverkas.

Är det någon som kan hjälpa mig med m lite tips ang, denna underbara hoj. ???
Var inte mugghållaren dålig på någon årsmodell?
Bankörda ex ska du passa dig för, fotpattorna blir slitna
och det ser inte snyggt ut :rolleyes:
 
nabru skrev:
---

smaksak tycker jag...min winge är brun och den nyare husvagnen är orange...
skitsnyggt tycker jag!

JAA!!! det låter ju helt klockrent, tack, tack för alla fina tips, NU VET jag exakt hur jag ska göra.....
 
BMW R90s skrev:
Bankörda ex ska du passa dig för, fotpattorna blir slitna
och det ser inte snyggt ut :rolleyes:

Ja bankörda ex kan se riktigt slitna ut, (har sett någon som jag tror dom har kört med WSB med) och den hade riktigt slitna fotplattor
 
BMW R90s skrev:
Var inte mugghållaren dålig på någon årsmodell?
Bankörda ex ska du passa dig för, fotpattorna blir slitna
och det ser inte snyggt ut :rolleyes:

---
apropå mugghållarna...

Årsmodell 83-85:
- Heiniken 7.0% 50 cl passar inte

Årsmodell 86-92:
- Norrlands guld 5,4% 3 liter går att få ner med lite milt våld

Årsmodell 92-97:
- 4 koskenkorva och en bailys går att få ner om man stoppar dom upp & Ner

Övriga modeller har jag mindre koll på....
 
nabru skrev:
---
apropå mugghållarna...

Årsmodell 83-85:
- Heiniken 7.0% 50 cl passar inte

Årsmodell 86-92:
- Norrlands guld 5,4% 3 liter går att få ner med lite milt våld

Årsmodell 92-97:
- 4 koskenkorva och en bailys går att få ner om man stoppar dom upp & Ner

Övriga modeller har jag mindre koll på....

Från -97 och nyare så får man plats med 4st koskenkorva 2st norrlandguld samt inte bara en utan 2st bailys.
Men det är ju det som gör wingen så HIMMLA bra för den blir bara bättre o bättre för varje år som går...
 
Honda forever skrev:
Från -97 och nyare så får man plats med 4st koskenkorva 2st norrlandguld samt inte bara en utan 2st bailys.
Men det är ju det som gör wingen så HIMMLA bra för den blir bara bättre o bättre för varje år som går...

---

fasen också....tror jag måste byta upp mig!! Tusen tack för dom bra tipsen!!!!
 
APPAPP....Se även upp med huggande koppling på tidiga 90-talare...kan ge svårkontrollerade wheelies :rolleyes:
 
:D

Äntligen ett ämne som alla sporthojsfantaster kan enas om! :tummenupp


Goldwing är inte en en sporthoj! :hihi
 
heliac skrev:
APPAPP....Se även upp med huggande koppling på tidiga 90-talare...kan ge svårkontrollerade wheelies :rolleyes:


Tack för det tipset, men är inte alla årgångar VÄLDIGT wheelie benägna
 
Läste nåt om att du skall passa dig för årsmodellerna innan -94.
Deras generatorkapacitet räcker tydligen inte för att driva fler än 72 extraljus,
kan ju bli lite kinkigt med husvagnen menar jag.

Sen tror jag att -02 hade lite taskig effekt på ACn.

Viktigaste är iofs att få en modell med centrallås.

Grattis till ett kul hojval.

Undervärdera inte Heliacs erbjudande.....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top