Goldwing - Moddar för banhoj!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Jag funderar på att skaffa en Goldwing och konvertera för bankörningarna..

Grym 6:a på 1.8 liter gör ju att man tar sig snabbt mellan kurvorna, men jag vet inte riktigt vad man skall göra för at få bättre väghållning i den. Men bankörningen är ju mest smårakor med lite kurvor då och då..

Turbokonvertering? Ja eller Nej?
Förstärka svingen?
Bättre bromsar?

Hur minskar man gaffatejpskontot på bandagarna? Det går ju en rulle åt gången när man tejpar alla extraljusen för bankörning...

Sen tänkte jag mig ett fint 280 däck så att effekten verkligen kommer ner i backen, eftersom den har så grymt med effekt...

Vad tror ni..

:D :D :D :D
 
Skaffa sån där alu-vinge som de sålde på blocket som gav 10-20hk xtra...
 
amullo skrev:
Jag funderar på att skaffa en Goldwing och konvertera för bankörningarna..

Grym 6:a på 1.8 liter gör ju att man tar sig snabbt mellan kurvorna, men jag vet inte riktigt vad man skall göra för at få bättre väghållning i den. Men bankörningen är ju mest smårakor med lite kurvor då och då..

Turbokonvertering? Ja eller Nej?
Förstärka svingen?
Bättre bromsar?

Hur minskar man gaffatejpskontot på bandagarna? Det går ju en rulle åt gången när man tejpar alla extraljusen för bankörning...

Sen tänkte jag mig ett fint 280 däck så att effekten verkligen kommer ner i backen, eftersom den har så grymt med effekt...

Vad tror ni..

:D :D :D :D


Har du alla kakor i burken?
 
Jag tvingas ständigt förvara Guldvingen....

Det är en "vanlig" hoj med jättemycket kåpor, inget annat! Jag åkte Köpehamn ToR på en sprillans ny sommaren 1991 och det var jätteskönt att kunna lyssna på Public Enemy hela vägen trots Intergralhjälm, somna på bönpallen emellanåt och backväxeln och centrallåset och värme på knäna och fotplattor och ryggstöd och....Öhh vad är det jag försvarar egentligen :notme


Däremot var det coolt att glida in på campingarna med den och se folk
( pratsjuka campare ) flockas kring den, och minerna när det är två tonåringar som tar av sig hjälmarna och börjar sätta upp tältet :tomten
 
Goldwing som banhoj :jisses .... Ser jag det så har jag sett det mesta.
Säg till om du lyckas, detta vill jag inte missa.
 
amullo skrev:
För er som missade ironin i första posten var alltså tråden tänkt som ett skämt...:)

ahhh ok. Det är ibland svårt att uppfatta vad som är ironiskt och vad som är menat på fullt allvar. Folk kan ju skriva i princip hur "smarta trådar" som helst här.
 
Om man byter fotplattorna mot gamla skatebords så borde det väl underlätta i tighta kurvor, borde ju inte skrapa så hårt när de kan rulla. Sen är det ju kanon att ha stereo när man kör. Backen måste ju va ovärdelig när man ska ta sig ut från lecakulorna.
Klart du ska ha guldvinge. :banana
 
Innan alla dissar wingen som banhoj vill jag minnas att det finns rätt håriga bilder från Rörken nånstans.

Fotplatteskrap och grejjor.
 
amullo skrev:
Jag funderar på att skaffa en Goldwing och konvertera för bankörningarna..

Grym 6:a på 1.8 liter gör ju att man tar sig snabbt mellan kurvorna, men jag vet inte riktigt vad man skall göra för at få bättre väghållning i den. Men bankörningen är ju mest smårakor med lite kurvor då och då..

Turbokonvertering? Ja eller Nej?
Förstärka svingen?
Bättre bromsar?

Hur minskar man gaffatejpskontot på bandagarna? Det går ju en rulle åt gången när man tejpar alla extraljusen för bankörning...

Sen tänkte jag mig ett fint 280 däck så att effekten verkligen kommer ner i backen, eftersom den har så grymt med effekt...

Vad tror ni..

:D :D :D :D

Glöm inte styrdämpare. Jag har hört att dom skall vara jäkligt närvösa i fronten pga den enorma effekten och branta gaffelvinkeln.
Behöver du bättre bromsar....där e väl ABS.
 
Lämna in motorn till Andersbrink så kan han porta toppen och du har säkert en 180 hästar på slangen. Med Sebimotorejskåpor i coolfiber så sänker du vikten med ett trettiotal kilo. Koppla dock ur ABS och Hondas dual braking system och smacka dit ett radial bromshandtag så är det inte många som tar dig i inbrosmningarna. Fatta hur förvånade folk blir när du kommer om dem på innern med vilt studsande bakhjul! :yoparty
 
Last edited:
baronen skrev:
Glöm inte styrdämpare. Jag har hört att dom skall vara jäkligt närvösa i fronten pga den enorma effekten och branta gaffelvinkeln.
Behöver du bättre bromsar....där e väl ABS.


Föreslår dubbla Sexkolvs ok fram på båda sidor!!!
Servoassisterade!!!
Torde behövas för att få ner farten på eländet i tid när det är dax att svänga!
Eller så skiter du i det och svänger ändå.
Kanske är bättre vör varviderna! :banana

Vilken klass skall dena rejsas i ?
Rookie 1000 har en övre gräns på 1200cc vad jag vet...
Finns det någon annan klass att tänka på?

Dax för en ny?
Groupie 1800!
Wannabe racers! :tungan
 
ape skrev:
ahhh ok. Det är ibland svårt att uppfatta vad som är ironiskt och vad som är menat på fullt allvar. Folk kan ju skriva i princip hur "smarta trådar" som helst här.
Amatör.
 
Kamikaze kid skrev:
Föreslår dubbla Sexkolvs ok fram på båda sidor!!!
Servoassisterade!!!
Torde behövas för att få ner farten på eländet i tid när det är dax att svänga!
Eller så skiter du i det och svänger ändå.
Kanske är bättre vör varviderna! :banana

Vilken klass skall dena rejsas i ?
Rookie 1000 har en övre gräns på 1200cc vad jag vet...
Finns det någon annan klass att tänka på?

Dax för en ny?
Groupie 1800!
Wannabe racers! :tungan

Istället för en ny klass så kan man väl ställa upp i std 600 som 3 hojar......eller nåt......sen blev allt svart
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top