Goldwing - Moddar för banhoj!

Flytt på dej!

Kan inte moderatorn flytta den här tråden till Överflödiga Diskussioner? Den är inte seriöst motorcykelrelaterad.

/VG

Kamikaze kid skrev:
Med 3 Piloter???
Sevärt...

Om det inte blir svart förståss!

Inga problem!

EDIT: Frågan är bara om man får på Pirelli Supercosra på dem fälgarna..
Finns det som 280 däck förresten? :D

side.jpg

V-Gurra skrev:
Kan inte moderatorn flytta den här tråden till Överflödiga Diskussioner? Den är inte seriöst motorcykelrelaterad.

/VG

Hur menar du nu?? :confused:

Får jag inte modda annat än powercruisers för snabbare kurvtagning??

amullo skrev:
Hur menar du nu?? :confused:

Får jag inte modda annat än powercruisers för snabbare kurvtagning??
Nu vart man sugen, synd att goldwingen inte har fått den uppmärksamhet den förtjänar på banan!
Ett härligt åk! antagligen den ultimata bansmiskaren bara man höjer den lite bak!
Fatta 6 cylindrar på rakan, bara att mata på och skåda gud!

Montera in Luftfjädring bak så du kan höja den i snäva kurvor och sänka den ut på rakorna det borde kunna resultera i sparade 10 delar.

en fördel är ju att pga gw'n storlek så är man ju i mål innan man ens startat. på så sätt kan man ju inte förlora!

V-Gurra skrev:

/VG
Mc-relaterad är den!
Den dagen det inte finns oseriösa(läs roliga) trådar på sporthoj.com är samma dag som allt våld i världen upphör!

HansJ skrev:
Är f.ö. den utmålade "sporthojshataren" från SMC som skrapar fotplattorna... Sportigare än så går det nog inte att köra med en vinge :Bugar

Samma människa som blivit ordförande i SMC såg han på nån affisch med släpvang och grejer.....

amullo skrev:
Jag funderar på att skaffa en Goldwing och konvertera för bankörningarna..

Grym 6:a på 1.8 liter gör ju att man tar sig snabbt mellan kurvorna, men jag vet inte riktigt vad man skall göra för at få bättre väghållning i den. Men bankörningen är ju mest smårakor med lite kurvor då och då..

Turbokonvertering? Ja eller Nej?
Förstärka svingen?
Bättre bromsar?

Hur minskar man gaffatejpskontot på bandagarna? Det går ju en rulle åt gången när man tejpar alla extraljusen för bankörning...

Sen tänkte jag mig ett fint 280 däck så att effekten verkligen kommer ner i backen, eftersom den har så grymt med effekt...

Vad tror ni..

:D :D :D :D

Jag skulle inte rekomendera Gulvingen som banhoj!

Däremot är jag kartläsare på ett turbokonverterat guldvingeekipage. Vi kör i ett internationellt cannon ball team. "Goldwing Devils" Nästa race går på juldagen i Chile. Hojen är bromsad till 532 hk på slangen. Vi har kör med justerbara wheelie bars. Det är ett måste då man man går med fullt spett över ett backkrön i typ 230-250 blås. Bromsarna kommer från Porsche. Fjädringskomponenterna är specialbeställda från Showa. Vi körde förövrigt förra årets vintertester ihop med Hondas Motogp team HRC. Vi fick mycket bra feedback där!! Vi var tex snabbare på rakorna än Capirossis Ducce! Inför år 2005 kommer vi vara med att köra en variant av Indy 500. (Indy GW 500) kommer loppet att heta. Det kommer att köras dagen innan det riktiga Indy 500. Jag har biljetter till detta spuperevenemang om någon vill förbeställa?? Föraren på vår hoj är den välrenomerade föraren tillika allkonstnär Allram Est :yoparty Om någon vill vara med och sponsra vårt team är det bara att pm:a.

Cya all out there!

M.v.h

Lars Adaktusson

Last edited:
xfader skrev:
en fördel är ju att pga gw'n storlek så är man ju i mål innan man ens startat. på så sätt kan man ju inte förlora!

:rofl :rofl :rofl
*Asgarv*
10 poäng för den kommentaren.

Men Turbo, lustgas och luftfjädring samt packväskor i kolfiber är ju ett måste. Packväskorna får vara istället för fräjmslajders tillsammans med boxer 6:an.

Fundera får man ju göra på en sånandär backriser.. Den är väll till för at höja rumpan när man backar va? :va :confused:

:hihi :rofl :rolleyes:

Lite bilder från tidsträningen på ringen.

Dubbla turbo och navstyrning står på önskelistan. :tummenupp

Nerlägg tycker jag är acceptabelt för en så hårig mc.

Ett problem är om försäkringen via gullvingeklubben gäller för bana?

Har problem med att få ner ljudnivån efter att ha satt på ett Laser slipon :hihi

Bifogat

• action.jpg
    action.jpg
    55.7 KB · Visningar: 77
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT