Gold Card??!

Stephen skrev:
Dom svarta korten är inte så märkvärdiga.. Har själv dragit 2 stycken i baren.. Dock ganska kul att se reaktonerna på folk runt om.... :)

Dragit 2 stycken i baren?? Vadå? Du jobbar i baren alltså.

LasVegas skrev:
Dragit 2 stycken i baren?? Vadå? Du jobbar i baren alltså.
Jag arbetar i en bar.. Där har jag dragit 2 stycken.. Visst var det kul att se ett i verkligheten men roligast är folks reaktioner när ägaren av kortet sliter upp det... Folk stannar verkligen till....

Lartes skrev:
Det är väll det svarta Amex som det är obegränsad kredit på?

Inte kreditgräns på något av amex kort :fakta Det som skiljer korten åt är servicegraden man kan förvänta sig av amex.. Jag har det transparanta ( billigaste ) funkar kanon som betalkort! amex har dock inte kredit utan man får en faktura varje månad och måste betala 100%. Är man inte ute och reser varje vecka mm så behöver man inte guldkortet titta på det när jag skaffa kortet men 1100 / år?? :4skrika men amex billigaste kostar som ett vanligt kort :tummenupp

korvgubbe skrev:
Jag fick ett erbjudande om att skaffa American Express Gold Card... NU undrar jag bara på vilket sätt det skulle vara värt det.. Det står att de är så generösa att de bjuder på årsavgiften på 1150kr :skrämd

Vad får jag för de pengarna? Reseförsäkring får jag ju via mit Visakort, Kredit har jag ju på mit ICA Mastercard.. Vad ska jag med ett Gold Card till?

....någon som känner till några fördelar som jag bör veta innan jag kastar erbjudandet i pappersinsamlingen!?

Den stora fördelen blir väl senare när du spenderat en viss summa på kortet och får en inbjudan till AE Platina. Med Platinakortet får du massor av tjänster; förtur till resturanger, nattklubbar m.m. runt om i världen (inkl. sthlm :fyllisar ). Det är bara att ringa en kontaktperson på AM som tilldelats dig.

Har du glömt bort mors dag? Då kan du ringa denna person så fixar denne det :D

Det var väl bara lite av skiten... det finns mer...

Kör på bara!

sismo skrev:
Jag anser inte att Gold Card är ngn statuspryl, men om du har ett kasst jobb (Månadsinkomst under 13 k? 20? Kommer ej ihåg) så ska de tydligen inte acceptera dig. Jag har känner folk som har fått sådan reklam, men ej varit "värdiga" (Ja, jag säger det så för att poängtera hur löjligt det är).

Smidigt kort, och drygt mot affärerna :-). Köpte glass för 80 kr, och langade upp kortet.. Kostar typ 65 kr för dem att ta emot det vid så låga summor :D

Finns det någon butik i Trosa som tar emot kort?? :D :D

Enda nackdelen med amex är att man ser på poängställningen hur många kronor man handlat på sen man skaffa kortet :4skrika va i alla fall 5 gratis nätter på scandic :)

Stephen skrev:
Jag arbetar i en bar.. Där har jag dragit 2 stycken.. Visst var det kul att se ett i verkligheten men roligast är folks reaktioner när ägaren av kortet sliter upp det... Folk stannar verkligen till....

Ja visst är det fruktansvärt löjligt att folk orkar bry sig, än värre är de som bara måste visa upp kortet för hela baren,(varför målar de inte korten i någon poppig neonfärg istället).....

Mycket bättre i ungern (där jag just nu bor), här vet folk inte vad ett blackcard är så här får man vara i fred sålänge man inte gör missen att dra fram ett goldcard för då är där direkt 20 golddiggerflickor i kö för att få slå sig ner.......... :fyllisar :död

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman