Gokart för en yngre generation!

Jag kan tänka mig namn och adress, kan ta det på PM? Gissar på Innegårdsvägen, Älvegårdsvägen eller kanske Johan i Bönns väg. Skulle mycket enkelt kunna få sin tillvaro förgylld av Ducatibröl från öppna Termignonidämpare några gånger om dagen. Eller så går vi ihop och köper grannfastigheten och ställer dit en gnisslande pump.

40dB är ju det man brukar kalla bakgrundssorl. På stora banor gäller generellt 95dB och det är baserat på att det är en lämplig nivå för att ge en dräglig nivå hos kringboende. Vet inte vilken nivå som gäller vid husknuten men det räcker med att nån fotbollsspelande unge hojtar till eller en Volvo kör förbi utanför så är den nivån körd oavsett om det är nån körning på banan eller inte.

Jag bor ca 300m från Lillebygrillen mot havet, alktså bort från banan. Ganska exakt 2500m fågelvägen till banan. Är det stor tävling så kan jag förnimma starten i KZ om vinden ligger rätt. Det är ingen ljudbild som sticker ut utöver vanligt bakgrundsljud och man måste veta vad det är som låter för att höra det.

När en ansvarig för klubben skulle göra en mätning så fick han inte gå in på mannens tomt med stod utanför, dessvärre lätt fåglarna mer än vad han kunde höra kartar.. När mätutrusningen kom fram skickade han ut sina barn att hoppa på studsmattan så det inte skulle gå att mäta rättvist.. Ni förstår att detta är en störd man va? :mad:

När en ansvarig för klubben skulle göra en mätning så fick han inte gå in på mannens tomt med stod utanför, dessvärre lätt fåglarna mer än vad han kunde höra kartar.. När mätutrusningen kom fram skickade han ut sina barn att hoppa på studsmattan så det inte skulle gå att mäta rättvist.. Ni förstår att detta är en störd man va? :mad:

Japp, ungefärt lika störd som Länstyrelsen eller vilka det är just nu som lyssnar på- och låter en rättshaverist förstöra ungdomsverksamhet.

Somsagt.... Vill gärna ha namn och adress. Mina ungar spelar fotboll, handboll och dom har ett stort kontaktnät. Jag kan mycket väl tänka mig att snacka stort skit om rövhålet till alla som orkar lyssna.

40 dB, fågelkvitter, att skriva på tangentbord .Borde gå att överklaga kanske inte för i år men inför nästa sommar

Japp, ungefärt lika störd som Länstyrelsen eller vilka det är just nu som lyssnar på- och låter en rättshaverist förstöra ungdomsverksamhet.

Somsagt.... Vill gärna ha namn och adress. Mina ungar spelar fotboll, handboll och dom har ett stort kontaktnät. Jag kan mycket väl tänka mig att snacka stort skit om rövhålet till alla som orkar lyssna.

Jag skall leta upp namn och address så kan vi publicera det här, det är väl inget lagbrott?
Det handlar om ett par hundra ungdomar som är medlemar i klubben som han förstör för kan jag tillägga..

Jag skall leta upp namn och address så kan vi publicera det här, det är väl inget lagbrott?
Det handlar om ett par hundra ungdomar som är medlemar i klubben som han förstör för kan jag tillägga..

Vet inte men tror inte det är så poppis att publicera namn på knäppgöken här. PUL och sånt...

Nu är snart säsongen slut, bara två helger kvar, 3 race/ 4 tävlingar och 3 mästerskap skall avgöras!
Det har varit en bra men hård säsong som vi skall fira med att köra Supernationals XIX mitt i Las Vegas i november, värdens största kart tävling med över 600 startande varav 88 i Claras klass liknande J60 i Sverige!

Så här ligger hon till mot slutet:

SKCC Sydsvenska Kart Cup Challange, 2 race kvar ett resutat stryks:
SKCC.JPG

KCV Kart Cup Väst, 1 race kvar:
KCV.JPG

Lördaxx/Söndaxx Göteborgs mästerskapet/Klubb mästerskap, 1 race kvar:
Lördaxx.JPG

Se är det dags att resa!

images-stories-15-SKUSA-SuperNats-Westgate-670x446.jpg

Dessvärre är sporten dyr så i vinter får vi börja ragga sponsorer, stora som små! Någon som har några tips eller kanske till och med hjälpa oss?

Nu finns alla resultat att läsa på www.clara10.com
Kolla även hur hon tog Poleposition i J60 Grande final! www.clara10.com/blog
Snart dags för Supernats i Las Vegas!!! Kolla hemsidan under resan så uppdaterar jag så ofta jag hinner där!

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back