Gokart för en yngre generation!

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Jag kan tänka mig namn och adress, kan ta det på PM? Gissar på Innegårdsvägen, Älvegårdsvägen eller kanske Johan i Bönns väg. Skulle mycket enkelt kunna få sin tillvaro förgylld av Ducatibröl från öppna Termignonidämpare några gånger om dagen. Eller så går vi ihop och köper grannfastigheten och ställer dit en gnisslande pump.

40dB är ju det man brukar kalla bakgrundssorl. På stora banor gäller generellt 95dB och det är baserat på att det är en lämplig nivå för att ge en dräglig nivå hos kringboende. Vet inte vilken nivå som gäller vid husknuten men det räcker med att nån fotbollsspelande unge hojtar till eller en Volvo kör förbi utanför så är den nivån körd oavsett om det är nån körning på banan eller inte.

Jag bor ca 300m från Lillebygrillen mot havet, alktså bort från banan. Ganska exakt 2500m fågelvägen till banan. Är det stor tävling så kan jag förnimma starten i KZ om vinden ligger rätt. Det är ingen ljudbild som sticker ut utöver vanligt bakgrundsljud och man måste veta vad det är som låter för att höra det.

När en ansvarig för klubben skulle göra en mätning så fick han inte gå in på mannens tomt med stod utanför, dessvärre lätt fåglarna mer än vad han kunde höra kartar.. När mätutrusningen kom fram skickade han ut sina barn att hoppa på studsmattan så det inte skulle gå att mäta rättvist.. Ni förstår att detta är en störd man va? :mad:
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
När en ansvarig för klubben skulle göra en mätning så fick han inte gå in på mannens tomt med stod utanför, dessvärre lätt fåglarna mer än vad han kunde höra kartar.. När mätutrusningen kom fram skickade han ut sina barn att hoppa på studsmattan så det inte skulle gå att mäta rättvist.. Ni förstår att detta är en störd man va? :mad:


Japp, ungefärt lika störd som Länstyrelsen eller vilka det är just nu som lyssnar på- och låter en rättshaverist förstöra ungdomsverksamhet.

Somsagt.... Vill gärna ha namn och adress. Mina ungar spelar fotboll, handboll och dom har ett stort kontaktnät. Jag kan mycket väl tänka mig att snacka stort skit om rövhålet till alla som orkar lyssna.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
40 dB, fågelkvitter, att skriva på tangentbord .Borde gå att överklaga kanske inte för i år men inför nästa sommar
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Japp, ungefärt lika störd som Länstyrelsen eller vilka det är just nu som lyssnar på- och låter en rättshaverist förstöra ungdomsverksamhet.

Somsagt.... Vill gärna ha namn och adress. Mina ungar spelar fotboll, handboll och dom har ett stort kontaktnät. Jag kan mycket väl tänka mig att snacka stort skit om rövhålet till alla som orkar lyssna.

Jag skall leta upp namn och address så kan vi publicera det här, det är väl inget lagbrott?
Det handlar om ett par hundra ungdomar som är medlemar i klubben som han förstör för kan jag tillägga..
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jag skall leta upp namn och address så kan vi publicera det här, det är väl inget lagbrott?
Det handlar om ett par hundra ungdomar som är medlemar i klubben som han förstör för kan jag tillägga..

Vet inte men tror inte det är så poppis att publicera namn på knäppgöken här. PUL och sånt...
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Nu är snart säsongen slut, bara två helger kvar, 3 race/ 4 tävlingar och 3 mästerskap skall avgöras!
Det har varit en bra men hård säsong som vi skall fira med att köra Supernationals XIX mitt i Las Vegas i november, värdens största kart tävling med över 600 startande varav 88 i Claras klass liknande J60 i Sverige!

Så här ligger hon till mot slutet:

SKCC Sydsvenska Kart Cup Challange, 2 race kvar ett resutat stryks:
SKCC.JPG

KCV Kart Cup Väst, 1 race kvar:
KCV.JPG

Lördaxx/Söndaxx Göteborgs mästerskapet/Klubb mästerskap, 1 race kvar:
Lördaxx.JPG


Se är det dags att resa!

images-stories-15-SKUSA-SuperNats-Westgate-670x446.jpg



Dessvärre är sporten dyr så i vinter får vi börja ragga sponsorer, stora som små! Någon som har några tips eller kanske till och med hjälpa oss?
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Nu finns alla resultat att läsa på www.clara10.com
Kolla även hur hon tog Poleposition i J60 Grande final! www.clara10.com/blog
Snart dags för Supernats i Las Vegas!!! Kolla hemsidan under resan så uppdaterar jag så ofta jag hinner där!
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top