Gods borta från cylinder? hål?

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
har vajsing på en hoj som "gasen" hänger sig på ungefär 3000-3500 varv, fast spjäll och trottlar ser ut att vara stängda, troligt att den skulle få för mycket luft, bytt insug och kollat att det inte läcker och blir inte riktigt klok, då hittar jag lite "konstigheter" på toppen, ena sidan är det ett hål, ungefär som man borrat, andra sidan ser det ut att vara borta gods, ska det vara så eller kan den få för mycket luft därigenom? kolla bilderna

gasen "hänger" sig bara när den är varm

Bifogat

• cylv2.JPG
    cylv2.JPG
    53.8 KB · Visningar: 165
  • cylh2.JPG
    cylh2.JPG
    48.1 KB · Visningar: 137
Last edited:
Var lugn. De hålen SKA vara där!
Hade de inte skolat vara där hade hojen öht inte funkat.
De är genomsläpp för kylluft.

Du säger du kollat tjuvluft.
Enda riktiga sättet är med startgas..(redan gjort?) och kolla om den reagerar på blåsningar runt insugsgummina mot toppen. Det är inte helt lätt att få sånadär insug täta, oringar brukar vilja krypa iväg vid montade!! Måste limmas i oringsspåret vid montage!

Har du kollat tätheten i vacuumslangen som skymtar på insugsgummit på bild 2?

Var lugn. De hålen SKA vara där!
Hade de inte skolat vara där hade hojen öht inte funkat.
De är genomsläpp för kylluft.

tack, då lägger jag tillbaka den kemiska metallen i verktygslådan :D

Du säger du kollat tjuvluft.
Enda riktiga sättet är med startgas..(redan gjort?) och kolla om den reagerar på blåsningar runt insugsgummina mot toppen. Det är inte helt lätt att få sånadär insug täta, oringar brukar vilja krypa iväg vid montade!! Måste limmas i oringsspåret vid montage!

jo har testa med startgas, läckte i början då det inte fanns någon packning och bytt insugen för att vara på säkra sidan, lyckligtvis inga o-ringar utan bara vanliga plana packningar.

Har du kollat tätheten i vacuumslangen som skymtar på insugsgummit på bild 2?

japp har bytt till ny slang, prövat täppa igen slangen när jag mekat och testat, det pumpar bra i slangen då, kan bränslekranen gå sönder på något vis med vakuum grejen så det blir något fenomen?

Last edited:
....japp har bytt till ny slang, prövat täppa igen slangen när jag mekat och testat, det pumpar bra i slangen då, kan bränslekranen gå sönder på något vis med vakuum grejen så det blir något fenomen?

Du kan ju prova att lossa slangen från förgasargummit och prova att suga i den. Isf upptäcker man ju om det blivit ngn sugläcka i den vacuumopererade bensinkranen.

/J

Du kan ju prova att lossa slangen från förgasargummit och prova att suga i den. Isf upptäcker man ju om det blivit ngn sugläcka i den vacuumopererade bensinkranen.

/J

det var ett bra tips!

edit: fast jag kom på att jag testat plugga slangen till bensinkranen, men ska prova igen då jag nog gjorde det med dom gamla insug, verkar vara ett sånt där fel som man får prova allt...

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda