Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
aGGeLiTO skrev:Vilka kläder är godkända hos tex trygg hansa..
CE godkända kläder??
vad står CE för
P@trik skrev:
Lite drygt men sant. Bättre att ringa o veta än att fråga här och ev. få ett felaktigt svar!Markus skrev:Vilket drygt inlägg. Han frågar ju här.
HanneZ skrev:Lite drygt men sant. Bättre att ringa o veta än att fråga här och ev. få ett felaktigt svar!
aGGeLiTO skrev:Vilka kläder är godkända hos tex trygg hansa..
CE godkända kläder??
vad står CE för
Vad har logik med saken att göra?Markus skrev:Men, någon här kanske vet? Då kan man ju lika bra lägga ner teknik och mekhörnan (eller vad det nu heter). Det kan ju vara någon som inte vet som svarar fel på alla frågor här inne. Konstig logik.
CaGGeLiTO skrev:Vilka kläder är godkända hos tex trygg hansa..
CE godkända kläder??
vad står CE för
HanneZ skrev:Vad har logik med saken att göra?
Vad jag menade var bara att försäkringsfrågor är så pass viktiga att man bör kolla upp dem ordentligt. Dessutom vet jag inte riktigt vart man ska vända sig för att få svar på de frågor som ställs i mek-forumet.
/ Hannes
Jag frågar igen, var har logik med saken att göra?Markus skrev:Jag tyckte det var konstig logik i ditt svar. Att man ska ställa frågor till de som är proffs/yrkesverksamma inom sitt område. Frågor i mek-forumet skulle ju teoretiskt sätt kunna hänvisas till resp. märkesverkstad, däcksverkstad, trimningsfirma, lackeringsfirma osv osv osv.
Markus
HanneZ skrev:Jag frågar igen, var har logik med saken att göra?
Och att fråga en verkstad om hur man lagar eller ändrar något på motorcykeln är väl inte samma sak som att fråga ett försäkringsbolag vilka ev. krav som ställs för en viss försäkring. Frågan du ställer till verkstaden är ju vad de levererar som tjänst.
/ Hannes
Jag har absolut inte hackat på någon! Det va en synpunkt om att han skulle kolla upp det ordentligt istället för att ställa frågan här.Markus skrev:Ok, det här är alltså den formella betydelsen av ordet du verkar ha hakat upp dig lite på (Logik):
på olika sätt fattad) filosofisk disciplin som behandlar tänkandet (förståndsvärksamheten) ss. kunskapsorgan, tankelära; särsk.: vetenskap(en) om tänkandets former o. lagar l. det formellt riktiga l. konsekventa tänkandet, tänkandets konstlära l. metodlära; äv. om system l. lärobok i (l. i vissa uttr. o. ssgr) viss del av logiken (i här angivna bem.); äv. i utvidgad anv., om begreppslära l. omdömeslära l. metodlära o. d. för ngn specialvetenskap. Formell, materiell, metafysisk, reell, spekulativ, trans- cendental logik. den aristoteliska logiken.
De fetmarkerade bitarna i stycket motsvarar de delar jag tyckte du brast.
Oavsett om vi förstår varandra beträffande logiken så anser jag det märkligt att man hackar på en kille för att han frågar om vilka skydd som Trygg har godkända.
HanneZ skrev:Jag har absolut inte hackat på någon! Det va en synpunkt om att han skulle kolla upp det ordentligt istället för att ställa frågan här.
HanneZ skrev:Vart har du hittat de där?
HanneZ skrev:Jag har läst en del logik och någon mer luddig förklarning har jag aldrig tidigare stött på!
Markus skrev:Ok, det här är alltså den formella betydelsen av ordet du verkar ha hakat upp dig lite på (Logik):
på olika sätt fattad) filosofisk disciplin som behandlar tänkandet (förståndsvärksamheten) ss. kunskapsorgan, tankelära; särsk.: vetenskap(en) om tänkandets former o. lagar l. det formellt riktiga l. konsekventa tänkandet, tänkandets konstlära l. metodlära; äv. om system l. lärobok i (l. i vissa uttr. o. ssgr) viss del av logiken (i här angivna bem.); äv. i utvidgad anv., om begreppslära l. omdömeslära l. metodlära o. d. för ngn specialvetenskap. Formell, materiell, metafysisk, reell, spekulativ, trans- cendental logik. den aristoteliska logiken.
De fetmarkerade bitarna i stycket motsvarar de delar jag tyckte du brast.
Oavsett om vi förstår varandra beträffande logiken så anser jag det märkligt att man hackar på en kille för att han frågar om vilka skydd som Trygg har godkända.
ReDan skrev:(men lol)
Vilken förklaring : )
Jag skulle rekomendera att ringa T-H också!
Då får man juh faktiskt svar på tal!
Annars kan du kolla i ditt skinställ/säkerhets ställ
om det tyå står CE-märk någonstans?
Markus skrev:Det skulle jag säkert också göra, men att svara:
"Det är bara att fråga dom...
www.trygg-hansa.se"
är onödigt. Jag kan också besvara alla frågor på samma sätt. Det är inte så svårt, däremot ett bra mått på hur dryg man är.
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |