gladh skrev:Svaret "kolla på www.trygg-hansa.se " är inte så jäkla dumt. Inte ens drygt. På sin höjd kortfattat.
Om man tar sig lite tid (och inte vill ha allt serverat på ett silverfat) och går in på Trygg-hansas hemsida under MC-försäkringar och laddar ner försäkringsvilkor samt tar sig till sidan 40 (finns en innehållsförteckning), så kan man läsa vad trygg-hansa anser är schysta kläder för MC-åkning.
gladh
Här är ett urval av frågor från denna hemsida som nyligen postats, samt tillhörande svar enligt er filosofi:
"Är det någon som känner till hur det är med sporthojar över lag? Vilka har plats för långbenta? "
"-Ring en mc-handlare, de vet bäst"
"Måste man inte ha en skylt när man övningskör? "
"-Ring Vägverket alt. Polisen"
"vad är det för sadelhöjd på en Yamaha YZF 600R Thundercat?"
"-Ring en Yamahahandlare"
"Eftersom det diskuteras Kebab och diverse exotiska såstillbehör måste jag lägga en tråd med en fråga om Sveriges godaste Kebab. "

"-Åk runt och smaka själv, annars kan du få ett svar som du i efterhand kommer uppfatta som felaktigt"
"Har precis köppt en ny dv kamera märke : sharp VL-Z500S-s.
Nu undrar jag om någon vet om och hur jag kan föra över filmer från en dv kassett till datorn i typ mpeg fil eller nått?"
"-Ring kamerahandlaren"
Ja, listan kan göras lång på hur man på ett effektivt kväver frågelusten på ett forum.