Godis på lättvikare!!!

GårillaRaggare

Hata sporthoj.com
Gick med
24 Nov 2003
Ort
I ditt arsle!!!!
Hoj
En KUK!!!!
Tjenare...

Har en gammal Honda Cb125 t -79 (även en reservdels motor) som jag håller på å stukar om till lite café stuk... vill ha lite klassisk stil på den... men nu har jag kommit till motorn, körde i sommras med öppna universal luftfilter som verkligen kännbart ökade effekten (eller iallafall känslan). Även när dessutom monterat en kugg extra ifram så drog motorn bättre nu vid 3000varv än vad den original gjode vid 6000-7000varv tidigare.... (har på grund av taskigt väglag inte kunnat test i större skala....)

Men nu ska jag storstäda i motorn å montera 47mm cyllarna (2cylindrig twin) från min reservdels motor (original 44mm) å topparna är planade å insattserna har jag slängt ur ljuddämparna för att få lite manligare ljud i moppen....

Men nu över till min fråga, vad mer kan jag göra utan att lägga ut flera tusen kr??? nån som vet hur stora huvudmunstycken (original 88) jag borde ha nu??
Nån som har något mera tips???

Kanske även nån som har nått styling tips till hojen, någon måste väl ha ägt en 4takts honda från 70-talet förr.... :)

Tack för svar... MVH GårillaRagger!!
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top