Gnista, Kopplingsschema (RG -92)

Dan-E

Coockster, the world emperor
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki Rgf 125, KTM 525EXC SM
har ett problem jag inte gillar alls. ingen gnista=/
nytt stifft, hat, kabel och cdibox. fungerar fortfarande inte:va
vad är nästa steg? nån som haft liknande problem??
jag bli galen snart behöver verkligen hjälp.:huvet

nån som sitter inne på ett schema??
eller nån som vet vart ma får tag i ett?


MVH / Mannen
 
har ett problem jag inte gillar alls. ingen gnista=/
nytt stifft, hat, kabel och cdibox. fungerar fortfarande inte:va
vad är nästa steg? nån som haft liknande problem??
jag bli galen snart behöver verkligen hjälp.:huvet

nån som sitter inne på ett schema??
eller nån som vet vart ma får tag i ett?


MVH / Mannen

Byt tändspole, oftast där felet ligger
 
du gör fel när du ska kålla gnistan?

typ det ända alternativet som jag kan komma på, om man räknar bort tändspolen..

eller fan generatorn kanske


att jag gör fel med gnistan går bort.
men generatorn lär ju inte ha mycket med gnistan att göra heller?
inte så länge man har kräm kvar i batteriet?
 
har ett problem jag inte gillar alls. ingen gnista=/
nytt stifft, hat, kabel och cdibox. fungerar fortfarande inte:va
vad är nästa steg? nån som haft liknande problem??
jag bli galen snart behöver verkligen hjälp.:huvet

nån som sitter inne på ett schema??
eller nån som vet vart ma får tag i ett?


MVH / Mannen

Plocka isär kontaktstycket mellan cdi-boxen och statorn och mät hur många volt du får när du kickar/kör på starten.Ej kontaktstycket mellan stator och regulatorn.
På din hoj har du en cdi-spole på statorn och den ska producera minst 115-150volt annars räcker det inte till.
 
Plocka isär kontaktstycket mellan cdi-boxen och statorn och mät hur många volt du får när du kickar/kör på starten.Ej kontaktstycket mellan stator och regulatorn.
På din hoj har du en cdi-spole på statorn och den ska producera minst 115-150volt annars räcker det inte till.

och vad är det då som är pajj??
 
Cdi-lindningen på statorplattan är det då som är trasig.
Har faktiskt precis lagat en RG125.
Eftersom det var hopplöst att få tag i någon begagnad eller ny också för den delen.
 
Cdi-lindningen på statorplattan är det då som är trasig.
Har faktiskt precis lagat en RG125.
Eftersom det var hopplöst att få tag i någon begagnad eller ny också för den delen.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top