Gnista, Kopplingsschema (RG -92)

Dan-E

Coockster, the world emperor
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki Rgf 125, KTM 525EXC SM
har ett problem jag inte gillar alls. ingen gnista=/
nytt stifft, hat, kabel och cdibox. fungerar fortfarande inte:va
vad är nästa steg? nån som haft liknande problem??
jag bli galen snart behöver verkligen hjälp.:huvet

nån som sitter inne på ett schema??
eller nån som vet vart ma får tag i ett?


MVH / Mannen
 
har ett problem jag inte gillar alls. ingen gnista=/
nytt stifft, hat, kabel och cdibox. fungerar fortfarande inte:va
vad är nästa steg? nån som haft liknande problem??
jag bli galen snart behöver verkligen hjälp.:huvet

nån som sitter inne på ett schema??
eller nån som vet vart ma får tag i ett?


MVH / Mannen

Byt tändspole, oftast där felet ligger
 
du gör fel när du ska kålla gnistan?

typ det ända alternativet som jag kan komma på, om man räknar bort tändspolen..

eller fan generatorn kanske


att jag gör fel med gnistan går bort.
men generatorn lär ju inte ha mycket med gnistan att göra heller?
inte så länge man har kräm kvar i batteriet?
 
har ett problem jag inte gillar alls. ingen gnista=/
nytt stifft, hat, kabel och cdibox. fungerar fortfarande inte:va
vad är nästa steg? nån som haft liknande problem??
jag bli galen snart behöver verkligen hjälp.:huvet

nån som sitter inne på ett schema??
eller nån som vet vart ma får tag i ett?


MVH / Mannen

Plocka isär kontaktstycket mellan cdi-boxen och statorn och mät hur många volt du får när du kickar/kör på starten.Ej kontaktstycket mellan stator och regulatorn.
På din hoj har du en cdi-spole på statorn och den ska producera minst 115-150volt annars räcker det inte till.
 
Plocka isär kontaktstycket mellan cdi-boxen och statorn och mät hur många volt du får när du kickar/kör på starten.Ej kontaktstycket mellan stator och regulatorn.
På din hoj har du en cdi-spole på statorn och den ska producera minst 115-150volt annars räcker det inte till.

och vad är det då som är pajj??
 
Cdi-lindningen på statorplattan är det då som är trasig.
Har faktiskt precis lagat en RG125.
Eftersom det var hopplöst att få tag i någon begagnad eller ny också för den delen.
 
Cdi-lindningen på statorplattan är det då som är trasig.
Har faktiskt precis lagat en RG125.
Eftersom det var hopplöst att få tag i någon begagnad eller ny också för den delen.
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Er din KTM blant dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top