Gnälliga smx

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag köpte nyss ett par Alpine stars SMX-X beggade stövlar. Skitsköna att köra med och grymt snygga men det var fan vad de gnäller när man går omkring i dom. Är alla så här eller har jag fått ett måndagsex? Mina Dainese KC låter ingenting så jag blev rätt förvånad när jag satte på mig dessa.

Har ett par oxtar med en plastskena som går igenom gummit 2 gånger,

Fyfan vad dom gnisslade när man gick.. men jag körde på lite wd-40 så gick det bra, :tummenupp

Det eller lite annat läder medel kanske funkar?

Jag har smörjt mina med diverse olika medel och lik förbannat gnisslar dom ändå...

Så jag köpte ett par andra :)

Finns flera trådar om just smx-dojorna.. jag mosar in lite kedjespray där vid plastleden ibland, då tystnar dom.

(nån typ av fett skulle säkert vara bättre, men det funkar iaf)

Mina gnäller med.... lite skofett löste problematiken men gnället kom tebaks :P så får smörja in dem igen

Ok, skönt att veta att det inte är jag. Får prova med lite fett för jag vill gärna inte byta då de är suveräna i övrigt.

Jag kan inte riktigt förstå varför folk köper nya pjucks pga knarret. Klart det ska knarra om dom! :tummenupp

Mina och polarens SMX började också gnälla tidigt efter att vi köpte dem men teflonspray i och runt de ledade plastdetaljerna fixade problemet och effekten håller i sig relativt länge. Man kanske får spraya 1-2 ggr per säsong men det är det ju lätt värt med tanke på hur sköna de är! :tummenupp

Mins förra säsongen när jag stod i visby och chillade, då kom det fram en gubbe som hade hört när jag gick omkring och frågade om jag snattat stövlarna. :confused: tänkte jag, och så sa han att, "ja, alla dojjor som är stulna knarrar".

Sen gick han, och jahopp tänkte jag... :confused:

Silkonspray, olja, teflonspray, hjulagerfett, högtemperaturfett, och glidmedel funkar INTE! Öronproppar funkar dock.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien