H-Klint
Långt ifrån nyfödd
I min eminenta vinterförvaring kommer det antagligen bli en massa
minusgrader i vinter. Eftersom vi inte får ha glykol i kylaren på
bana, så är det nu läge på att göra något åt det hela.
Jag tänkte först bara tömma systemet och låta det vara tomt
över vintern. Sen slog det mig att det kanske finns fördelar
med att hälla i en glykolblandning istället. Glykol innehåller
väl korosionshämmande-medel bla.?
Om det är bättre med glykol kanske det gäller även er som har hojen
i varmt förvar över vintern.
Är det nån vits med att fylla med glykol, eller duger det att bara tömma?
minusgrader i vinter. Eftersom vi inte får ha glykol i kylaren på
bana, så är det nu läge på att göra något åt det hela.
Jag tänkte först bara tömma systemet och låta det vara tomt
över vintern. Sen slog det mig att det kanske finns fördelar
med att hälla i en glykolblandning istället. Glykol innehåller
väl korosionshämmande-medel bla.?
Om det är bättre med glykol kanske det gäller även er som har hojen
i varmt förvar över vintern.
Är det nån vits med att fylla med glykol, eller duger det att bara tömma?
) utan ex motul eller annan motorcykelsmörjmedelstillverkares glykol