Glidare

Dom e faktiskt inte så trevliga att köra... Intens att glida med, sku va om man nöjer sej me å köra 70 då... Dålig kurvtagning å tunga som fan...
 
om de ska va custom tycker ja Yamaha Virago e bäst,har v-twin = mysigt ljud å en del vrid.
med lite kustomisering blir dom t.o.m hyffsat snygga, för att vara custom förstås:D . honda rebel blir också hyffsat snygga me lite kustomisering. prova googla på dom hojarna och se va du tycker( skriv in chopper el. liknande).
 
Här en liten film på Suzuki VL 125 Intruder LC. :D

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yHYy7egytvs&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/yHYy7egytvs&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 
БОБАН;3583677 skrev:
Har kört 20 mil på en dag med min aprilia också så det går dock var det skönt när man kom hem.

Jag körde 35+ på en dag med Miton. :stolt

Och det kändes förvånansvärt bra. :va

@ Trådskaparen: Skulle att Intrudern känns bättre, men det är bara en spontan känsla... Sen vet jag inte hur det förhåller sig prismässigt.

Jag körde över 100 mil på en dag på min CBR :fakta
 
Jag körde över 100 mil på en dag på min CBR :fakta
Det kommer jag fan ihåg..de e respekt:D

Här en liten film på Suzuki VL 125 Intruder LC. :D

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yHYy7egytvs&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/yHYy7egytvs&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
fyfan i helvete..fransar och hela kittet:3freak
 
Last edited:
Här en liten film på Suzuki VL 125 Intruder LC. :D

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yHYy7egytvs&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/yHYy7egytvs&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

det är väl inget fel på intrudern? jag tycker det är en sketa fin hoj finns många customized intruders och shadows också inte bara virago och rebel
men jo dom är fina =)

/carl
 
det är väl inget fel på intrudern? jag tycker det är en sketa fin hoj finns många customized intruders och shadows också inte bara virago och rebel
men jo dom är fina =)

/carl

du har nog kommit till fel ställe om du söker bekräftelse på det :rolleyes: inget illa menat mot dig
 
Jag tycker som de allra flesta här... En 125cc glidare? Vad ska du ha det till kan man nästan fråga sig. Om man redan har en racing/SM så skulle man kunna ha den som andrahandsval, skulle dock aldrig kunna ha bara en sådan.
 
jag är ingen sån person som gillar att pilla med en 2 taktare vill helst ha en glidare då eftersom dom drar cirkus 0.25l / mil (enligt Bikez.com)
enligt dom har Shadown 11000 rpm
och intruder inte lika mycket...

General information
Model: Suzuki Intruder 125 LC
Year: 2006
Category: Custom / cruiser
Rating: 74.1 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 124.00 ccm (7.57 cubic inches)
Engine type: V2
Stroke: 4
Power: 13.14 HP (9.6 kW)) @ 10500 RPM
Torque: 9.80 Nm (1.0 kgf-m or 7.2 ft.lbs) @ 8000 RPM
Compression: 10.3:1
Bore x stroke: 44.0 x 40.9 mm (1.7 x 1.6 inches)
Fuel system: Carburettor. Mikuni BDS26
Fuel control: SOHC
Ignition: Digital electronic
Starter: Electric
Lubrication system: Wet sump
Cooling system: Air
Gearbox: 5-speed
Transmission type
final drive: Chain
Clutch: Wet multi plate
More details Consult a Suzuki repair manual.
Physical measures
Dry weight: 241.0 kg (531.3 pounds)
Seat height: 685 mm (27.0 inches) If adjustable, lowest setting.
Alternate seat height: 805 mm (31.7 inches) If adjustable, highest setting.
Overall height: 1,110 mm (43.7 inches)
Overall length: 2,240 mm (88.2 inches)
Overall width: 880 mm (34.6 inches)
Ground clearance: 150 mm (5.9 inches)
Wheelbase: 1,520 mm (59.8 inches)
Chassis and dimensions
Rake (fork angle): 31.7°
Front suspension: Conventional, oil damped, coil-sprung telescopic
Rear suspension: Twin shock absorber, adjustable spring preload
Front brakes: Single disc
Front brakes diameter: 275 mm (10.8 inches)
Rear brakes: Expanding brake (drum brake)
Rear brakes diameter: 130 mm (5.1 inches)
Speed and acceleration
Power/weight ratio: 0.0545 HP/kg
Other specifications
Fuel capacity: 12.00 litres (3.17 gallons)


Förstår inte en sak i denna instruktionen av Suzuki Intrudern och det är

''Power/weight ratio: 0.0545 HP/kg''

Jaa, det betyder hur många kilo en hästkraft drar, kan man säga. Den drar altså ett halvt halvkilo per hästkraft. Min Aprilia drar runt 1.3 :D Sen är det för lite hästar med. Köp en aprilia!! Lite mer meka kanske, men det är 37.9 gånger så skojj. Den har över dubbla hästkrafterna på bakslangen, den är 500 ggr sexigare och fränare på alla sätt, den är hälften så tung. Och tyvärr tror jag du har hamnat på fel forum.
 
241 kilo :skrämd

Lifanen jag körde vägde 150 o kändes som ett blysänke :3freak
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top