Abrakadabra
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 1 Apr 2005
- Hoj
- Ja
Jag har förmodligen gjort en klassiker.
Ok, jag var lite stressad och låste i bromskivan fram. Sedan försökte jag rulla hojen lite till. Efter 10 cm märkte jag att det inte gick mer och resultatet blev en spräckt framskärm.
Sprickan e inte så stor men jag vill ändå laga det ordentligt, hur gör jag det på bästa sätt?
Jag tror på följande:
Har Biltema grejerna för detta?
Ok, jag var lite stressad och låste i bromskivan fram. Sedan försökte jag rulla hojen lite till. Efter 10 cm märkte jag att det inte gick mer och resultatet blev en spräckt framskärm.

Sprickan e inte så stor men jag vill ändå laga det ordentligt, hur gör jag det på bästa sätt?
Jag tror på följande:
- Slipa rent så inga bitar sitter löst
- Tejpa utsidan (för att inget ska rinna genom)
- Armera med glasfiber på insidan varvat med kletet som luktar gott
- Efter 30 minuter (tork tiden) tar jag bort tejpen och fin spacklar
- Slipa + spackla + slipa + spackla + slipa + spackla + slipa + spackla + slipa
- Primer
- Grund färg
- Färdig färg
Har Biltema grejerna för detta?
Last edited: