Fille Radfyra
Ny medlem
Nu har jag äntligen skaffat en crosshoj och håller på att fixa skydd och kläder. Stötte på ett problem som jag aldrig ens har tänkt på innan... Jag är ganska närsynt och behöver glasögon hela tiden. Problemet är att mina vanliga brillor inte får plats när jag drar på mig ett par crossglasögon. Om jag till äventyrs skulle lyckas pressa in dem sitter de så förbannat obekvämt att det är helt kört att ens åka en meter.
Använde linser för sju-åtta år sedan med repad hornhinna och ögonlocksinfektion till följd. Såg grumligt på bägge ögonen ett bra tag efter det. Är alltså inte så sugen på att prova igen, men man kanske ska ge det en chans till. Den branschen har säkert utvecklats sen sist. Det allra bästa vore ju förstås att göra en laseroperation, men jar har inte ens i närheten av så mycket stålar inom den närmsta framtiden.
Frågan är alltså: Finns det någon bra lösning för oss halvblinda som vill köra cross utan att åka runt med en hel telefonkiosk på skallen?
Använde linser för sju-åtta år sedan med repad hornhinna och ögonlocksinfektion till följd. Såg grumligt på bägge ögonen ett bra tag efter det. Är alltså inte så sugen på att prova igen, men man kanske ska ge det en chans till. Den branschen har säkert utvecklats sen sist. Det allra bästa vore ju förstås att göra en laseroperation, men jar har inte ens i närheten av så mycket stålar inom den närmsta framtiden.
Frågan är alltså: Finns det någon bra lösning för oss halvblinda som vill köra cross utan att åka runt med en hel telefonkiosk på skallen?