Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inspekterade axeln och såg inga tecken på några skador. Behöver ett mätinstrument att kolla rundgången dockSlitna lager är väl mest troligt, annars kan axelsäten nötts ur eller axeln nötts ner, men de två borde ju gå att se ganska lätt.
Inget glapp i sidled utan bara ner och uppÄr det på crossen? Tag grepp om däcket på ovansidan och vicka det i sidled då känner man lätt om det rör sig och glappar. Ganska vanligt man får byta hjullager efter ett tag
Nä jag dubbelkollade att allt satt på rätt platsHur mycket glapp är det? Du har inte missat att montera någon distans/bussning?
Plocka loss däcket och känn på lagren. Om du känner glapp upp/ner borde det vara lätt att känna det med fingret i lagret.Inget glapp i sidled utan bara ner och upp
Gjorde det. Inge glapp I lager hellerPlocka loss däcket och känn på lagren. Om du känner glapp upp/ner borde det vara lätt att känna det med fingret i lalagret.
Det måste vara nederbenet i gafflarna jag känner glapp. Jag drog åt axeln utan hjul och kände direkt glapp. Kände också lite glapp axeln genom bara hjulet. Är det någon risk när man kör?Ta loss hjulet och sätt i axeln i hjulet. Glappar det då upp-ner?
Sätt axeln i gaffeln utan hjul och dra åt överfallen (2+2 M6). Glappar det då?
Är det första millimetrarna på slaget i gaffeln du känner som glapp?
När gaffeln glappar brukar tätningarna börja fukta och sedan läcka. Då är det läge att byta bussningarna i gaffeln också. Två i varje ben.Det måste vara nederbenet i gafflarna jag känner glapp. Jag drog åt axeln utan hjul och kände direkt glapp. Kände också lite glapp axeln genom bara hjulet. Är det någon risk när man kör?
Jag har precis bytt packboxar och skrapring i båda gafflarNär gaffeln glappar brukar tätningarna börja fukta och sedan läcka. Då är det läge att byta bussningarna i gaffeln också. Två i varje ben.
Lite glapp i framhjulslagren kan man stå ut med ett tag. Det beror ju på hur mycket det är. Havererar lagren så kan navet paja. Okörbart i värsta fall. Lager är billiga och lätta att byta. Släpa hoj i skogen med ett framnav som i värsta fall knappt går runt är jobbigt.
Kör du i vatten med sandbotten, leriga diken och vattenfyllda traktorspår så sliter det på dina lager. Men det är det värt.![]()
Ja det verkar så.Jag har precis bytt packboxar och skrapring i båda gafflarborde jag ha bytt bussningarna också?...
Åh herregud, ord kan nog inte beskriva hur less jag ärJa det verkar så.![]()
Det går inte att säga. Packboxar är ingen större kostnad så byt bussningarna nästa gång de börjar läcka.Åh herregud, ord kan nog inte beskriva hur less jag ärJag funderar, hur länge skulle packboxarna hålla tills de börjar läcka igen tror du?
Ja det är ett alternativ. Eller byta med en gång och förlänga livslängden på packboxarna.Det går inte att säga. Packboxar är ingen större kostnad så byt bussningarna nästa gång de börjar läcka.
Ja det är ett alternativ. Eller byta med en gång och förlänga livslängden på packboxarna.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |