Glad midsommar!

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Barfota utan stövlar o blåljushäng o allt hur den gick..

Trevlig midsommar på er så har jag använt båda fraserna.

Polish-20210625-083720976.jpg

Jag ska nog börja kompensera för utomhusblötan genom att fylla kroppen med midsommardryck :fyllisar :yoparty

Hoppas ni får en härlig afton!
Själv är man hemma med förkylning, får bli en mariestad och lite mekande med yamahan när jag piggnar till!

Gick igenom en kohage med en Fralla (hund). Han är oftast lös men korna stog vid nästa grind valde jag att koppla han. Korna gick imot oss. Frallan var inte så stöddig då.
Dom ville nog bara lukta på den lilla hunden. Inget hände men kul upplevelse
Glad midsommar ?

Med tanke på, vadå?
Går jag inte in på, specifika detaljer. Det är mina tankar på vad som passerat, hur mycket som är kvar och vad mer som kan gå fel mtp syftar på. Mer en process, dödsbo, sälja hus osv. Hållit på för länge nu. Man blir trött på många av dem man tvingas ha att göra med och slitaget på såväl goda som redan ansträngda relationer. Am I making myself perfectly unclear?

Men ha en glad midsommarkväll och tack för dina extraordinära vardagsbetraktelser, som logistikinfernot häromdagen, gillar't!

Precis som TS lägger jag upp en bild på mitt favoritfordon! :krama
Torrt på hemvägen från jobbet! :tummenupp
Idag är det precis 18 år sedan jag tog ett rådjur på väg till jobbet. Underbart väder då men bättre med regn idag om jag får välja! :crash
När några är bakfulla imorgon kör jag SportHoj till jobbet! :tummenupp

20210625_162036.jpg

När alla firanden är inställda får man göra sin egen midsommarstång.
Hoppas ni alla SH'are har en bra midsommar! :tummenupp
20210625_205207.jpg

Magiskt grön.. ser ut som den där alienseriefiguren jag inte vet vad den heter, pratar engelska tror jag med långsmalt ansikte.

Själv blev det ingen stång, uppväxt med landställe i Dalarna så jag berättigar mig med att avstå, gaffa fast en fackla och även om det inte syns brinner den ännu säkert inne på fjärde timmen.

20210625-212515.jpg

Grym midsommar , haha förra året träffade jag en extremt spänd ung blond brud som fick alla killar o rodna,stamma o se ur som mongos.Hon är nästan 30 år yngre än jag.Hon var livrädd för mig för hon blev blyg o fnissig och såg ut som på bifogad bild.Nu klev jag in och hon blev illröd,spillde ut öl,tappade bestick och stammade som fan :rofl

Ha gick hon på minan med en kille som sig själv

Bifogat

• 20210621_224942.jpg
    20210621_224942.jpg
    467.7 KB · Visningar: 15
När alla firanden är inställda får man göra sin egen midsommarstång.
Min mor drog iväg med mig till Lindbergas Nostalgimuseum där "spontan" midsommardans utövades. Sen vidare till Hjälmaregården för ytterligare resning, dans, kaffe & glass. Mindre folk än vanligt dock. Inget av arrangemangen var officellt/offentligt utlysta. Svårt att ta död på traditioner.

Min mor drog iväg med mig till Lindbergas Nostalgimuseum där "spontan" midsommardans utövades. Sen vidare till Hjälmaregården för ytterligare resning, dans, kaffe & glass. Mindre folk än vanligt dock. Inget av arrangemangen var officellt/offentligt utlysta. Svårt att ta död på traditioner.
Dvärg eller småbarnsträff ? :)

Dvärg eller småbarnsträff ? :)
Tror hon kommit till insikt att det möjligen är sista gången hon kan uppleva något på plats. Själv har jag varit IT-support på plats för en ointresserad teknikhatande morsa som försöker använda söndervärkta och krumma fingrar på en smarttelefon - i utbyte mot en aalborg jubileums och lite sill. Själv nöjer jag mig med att slippa fyllskallar. Drygt 50 bilmil på 56/E18, noll poliser.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back