Glömma att få rejsa med fel kläder ?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag vet vad man bör ha för skydd när man rejsar, frågan är bara om någon kan invända på vad man kör i och utesluta en ifrån en tävling?
Jag har t ex inte stövlar som knirrar och knarrar när man går utan helt vanliga Spruce-skor. Kommer köpa nytt inom kort men är bara nyfiken ifall någon kan stoppa mig från att få köra...

Nej tyvärr, knirr är ett krav när det gäller stövlar.
Och din hjälm måste ha en replikalack, annars blir de inget åka! :mattias

Bikerbitch skrev:
Jag vet vad man bör ha för skydd när man rejsar, frågan är bara om någon kan invända på vad man kör i och utesluta en ifrån en tävling?
Jag har t ex inte stövlar som knirrar och knarrar när man går utan helt vanliga Spruce-skor. Kommer köpa nytt inom kort men är bara nyfiken ifall någon kan stoppa mig från att få köra...

Du stoppas sannolikt om någon märker att du inte har rätt skyddskläder.
...Självbevarelsedriften borde ju hjälpa dig i valet om du skall köpa nytt eller köra med dåliga skydd.

Bikerbitch skrev:
Arsch, man måste säkert vara snabb också?

Allt är relativt.
Men om man inte klarar typ en 25%-gräns så borde man svartflaggas, tycker jag.
Jag vet inte hur det går till när man kör in kolvar och sånt men det gör man ju inte under rejs ändå.
Stövlar måste ju gå att låna, hur små fötter har du?

Bikerbitch skrev:
25%, 110% gräns ?

Victor, jag drar 40-41 i skor.

25% respektive 10% långsammare än snabbaste varvtid, kör du långsammare tas du av banan då innebär en säkerhetsrisk.

Bikerbitch skrev:
25%, 110% gräns ?

Victor, jag drar 40-41 i skor.
Hör med Robin Harms om han har några stövlar kvar. Daytonas värsta i kevlar och känguru, dock utan knirr :rolleyes: Strl 41 och billigare och säkrare än dina sandaler :)

mina 2 ...

Bikerbitch skrev:

jag har splitternya knirr-och-knarrstövlar. fast jag vet inte vad jag ska ha dom till, för det gick alldeles utmärkt att köra i höstas med budgetstövlar. jag antar att jag köpte dom för att se tuffare ut i depån.

:gnissla

Edittttt: storlek 36 alltså. :3freak

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back