"Glömde 100 000 kronor på butikstoaletten". Bestulen.

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
"Blev bestulen på 100.000 kronor
Boden. En kvinna besökte på tidiga söndagseftermiddagen kundtoaletten på Dollarstore i Boden. Kvar glömde hon handväskan med alla hennes besparingar - hundratusen kronor i kontanter.

Någon gång mellan klockan 13 och 14 besökte kvinnan toaletten och glömde kvar väskan. Mellan klockan 14 och 15 hittade en kvinna i trettio- till fyrtioårsåldern väskan och lämnade in den till kassan, där den lämnades kvar tills efter butiken stängt utan att någon ska ha tittat i den.

Efter stängning kom den förtvivlade kvinnan på att hon glömt sina besparingar. Hon åkte dit igen och fick tillbaka väskan av personal som fortfarande var på plats - men nästan alla pengar var borta. Kvar i väskan fanns dock fanns omkring tiotusen kronor. Polisen har inlett en förundersökning.

- Vi har hört de personer som vi vet haft med väskan att göra. Vi vill gärna komma i kontakt med kvinnan som lämnade in den till kassan, säger förundersökningsledare Anette Krig.

De saker som fanns kvar i väskan är överlämnade till polisens tekniker för analys i hopp om att hitta fingeravtryck.
Markus Jornevald
Publicerad 2011-08-09 13:09
Ändrad 2011-08-09 15:15
"

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6023826

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=6316717

Så kan(ske) det gå.

Fb?

Kan man verkligen få ut något på försäkring på det där viset eller vad sysslar hon med?

Wth?
Vem fan glömmer en väska med 100k i på dass? >.<
Tycker det luktar lite bullshit ärligt talat.

Edit;
Om det däremot är någon som ärligt fipplat bort 90k på det här viset så räknas det som "idiot tax" ärligt talat.

Last edited:
Samma sak hände på min farsas jobb. Men då glömde kvinnan 250 000 kr i kontanter. Tur att det var en av de anställda som hittade väskan. (En redovisningsbyrå, btw)

Varför skulle någon sno 90k och lämna kvar 10k? :va
Tror att tanten inte har koll på nollorna och bara hade 10k från början.

Samma sak hände på min farsas jobb. Men då glömde kvinnan 250 000 kr i kontanter. Tur att det var en av de anställda som hittade väskan. (En redovisningsbyrå, btw)

Samma kvinna?

Bra att det var en redivisningsbyrå. Hur bokförde de inkomsten?

Men vem fan går med 100000:- till dollarstore det blir en djävla massa porslinskrafs och 3 för 99:- dvd filmer.
Jag säger lögnhals!!!!

Men vem fan går med 100000:- till dollarstore det blir en djävla massa porslinskrafs och 3 för 99:- dvd filmer.
Jag säger lögnhals!!!!
Det kanske finns ett samband mellan att människan gör valet att stryka omkring med 100'kr i handväskan, att den glömmer väskan på toaletten och att detta hände just på Dollarstore?

Precis som när folk får rutan knackad på bilen. Då har de händelsevis haft halva bohaget, framförallt kapitalvaror som kameror och dylikt, liggande i skrotet. "Man måste ju få ihop till självrisken...."

Jag kreks på slikt.

Jag tror i alla fall polisen på något sätt kollar sanningshalten i hennes påstådda handkassa.

Det kanske finns ett samband mellan att människan gör valet att stryka omkring med 100'kr i handväskan, att den glömmer väskan på toaletten och att detta hände just på Dollarstore?

Personalen kanske växlade hennes 100k i kronor till dollar med en väldigt dålig kurs så hon fick 10 000 dollar? :yoparty

Jag säger lögnhals!!!!

Säg inte det!
När Morsan jobbade på myrorna i Göteborg så var det en kärring som glömde ca 50-60tusen i en tygpåse!
Pengarna låg visserligen även i en icapåse i tygpåsen (men vilken vettig person gör det?).

När kärringen hämtade tillbaks pengarna så sa hon inte ens tack.

Så nog finns det snålt folk med för mycket pengar som handlar på billiga ställen :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN