Glädjen kom tillbaka!

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Idag kände jag mig lika glad som jag gjorde dagen jag åkte och hämtade motorcykeln!

Jag, MikkE och en Norsk kompis drog ut efter att dem var färdiga med sitt lördagsskift. När jag väl kom ut tänkte jag - hmm, kallt är ju bara förnamnet. MikKE brukar alltid retas att jag behöver minst 40 grader för att kunna må bra av åkat.

Jag sved om till långkallingar och polotröja, stället jag har är perforerat så det släpper ju in lite extra kall luft. MikkE hade pratat med en norrman som skulle köra licenskurs eller liknande på rudskogen motorcenter, så med varma kläder begav vi oss ut på de slingriga och allmänt dåligt underhållna vägarna.

Nu började det bli skönt att köra hoj igen, ju djupare in i Östfold (norskt län) vi körde, ju mindre trafik blev det. Bakhjulsåkning över krön och annat följdes av ett lugnt tempo.

Vi körde sedan massvis med nya slingriga vägar som jag ännu inte kände till. Och vilka vägar! Krön där framhjulet lyfte, hårnålskurvor och vägarna va nästan helt utan trafik!

Ja, nu förstod jag varför mitt intresse höll på att kyla ner sig. Jag körde nästan alltid samma vägar förr. Väldigt lite variation i körningen. Nu va vi tre stycken också.

För mig hjälpte det totalt att köra ut med nån som kunde visa mig lite nya och roliga vägar. Och det sjukaste av allt, när vi kom tillbaka från "resan", så slutade "vägen" mitt inne i stan, precis bakom polishuset. De byggde väl polishuset där för att dölja infarten till de bästa krokvägarna :)

/Martin som är glad på nytt

Kul var det idag!

12 slingriga mil och sedan några extra för mig då jag var tvungen att leta efter mina nycklar jag råkat tappa.. Hittades aldrig =(

Fett att se Rudskogen Raceway också med en grymt mullrande Aprilia RSV.. hua!

Idag kände jag mig lika glad som jag gjorde dagen jag åkte och hämtade motorcykeln!

Jag, MikkE och en Norsk kompis drog ut efter att dem var färdiga med sitt lördagsskift. När jag väl kom ut tänkte jag - hmm, kallt är ju bara förnamnet. MikKE brukar alltid retas att jag behöver minst 40 grader för att kunna må bra av åkat.

Jag sved om till långkallingar och polotröja, stället jag har är perforerat så det släpper ju in lite extra kall luft. MikkE hade pratat med en norrman som skulle köra licenskurs eller liknande på rudskogen motorcenter, så med varma kläder begav vi oss ut på de slingriga och allmänt dåligt underhållna vägarna.

Nu började det bli skönt att köra hoj igen, ju djupare in i Östfold (norskt län) vi körde, ju mindre trafik blev det. Bakhjulsåkning över krön och annat följdes av ett lugnt tempo.

Vi körde sedan massvis med nya slingriga vägar som jag ännu inte kände till. Och vilka vägar! Krön där framhjulet lyfte, hårnålskurvor och vägarna va nästan helt utan trafik!

Ja, nu förstod jag varför mitt intresse höll på att kyla ner sig. Jag körde nästan alltid samma vägar förr. Väldigt lite variation i körningen. Nu va vi tre stycken också.

För mig hjälpte det totalt att köra ut med nån som kunde visa mig lite nya och roliga vägar. Och det sjukaste av allt, när vi kom tillbaka från "resan", så slutade "vägen" mitt inne i stan, precis bakom polishuset. De byggde väl polishuset där för att dölja infarten till de bästa krokvägarna :)

/Martin som är glad på nytt
Har MikkE tagit körkort..??

fedt! vilka vägar körde ni?

Bor i Strömstad men varit alldeles för lite i Norge och kört.
Vi tar en tur mellan Halden och Töcksfors ibland, riktigt kurviga goa vägar!!

fedt! vilka vägar körde ni?

Bor i Strömstad men varit alldeles för lite i Norge och kört.
Vi tar en tur mellan Halden och Töcksfors ibland, riktigt kurviga goa vägar!!

Först körde vi runt råde/fredrikstad sedan tog vi oss en riktigt skön repa via sarpsborg/rakkestad.

En av de bästa vägarna i Östfold borde vara resan från Sarpsborg till Halden via Rakkestad. Kurviga bilfria vägar med fin asfalt. En av racksträckorna mäter väl runt 1½km gissar jag på =)

Först körde vi runt råde/fredrikstad sedan tog vi oss en riktigt skön repa via sarpsborg/rakkestad.

En av de bästa vägarna i Östfold borde vara resan från Sarpsborg till Halden via Rakkestad. Kurviga bilfria vägar med fin asfalt. En av racksträckorna mäter väl runt 1½km gissar jag på =)

Den där sträckan Rackestad-Halden kan jag skriva upp på. Kom den vägen efter en semestertripp i Norge, vilken väg. Den är så go att jag ska dit en sväng i sommar bara för att få åka den igen.

själv åkte jag Örje-Mysen-Rakkestad-Rudskogen i tisdags....
Fast med bil då. Inte alls lika roligt, även om det skrek om både däcken och svärfar ibland:tummenupp

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back