Gjorde uppkörning idag

Är det fysiskt omöjligt bara överklaga. Bör åtminstone få en ny tid gratis och med annat avstånd. Står inte i lagarna att du måste ha ne viss hojtyp.

Ta en lektion i skola med så bör dem ju visa hur du ska göra och kan dem backa upp att det är omöjligt med är det ju ett plus.

Sen ge inte upp för att du misslyckas första gången, gör dem flesta inklusive jag :)

hulkenstrong skrev:
Är det fysiskt omöjligt bara överklaga. Bör åtminstone få en ny tid gratis och med annat avstånd. Står inte i lagarna att du måste ha ne viss hojtyp.

Ta en lektion i skola med så bör dem ju visa hur du ska göra och kan dem backa upp att det är omöjligt med är det ju ett plus.

Sen ge inte upp för att du misslyckas första gången, gör dem flesta inklusive jag :)

Man får inte annat avstånd, spelar ingen roll om du kommer på en HD, större ninja eller vadsom....här får du klämma in allt du har oavsett hoj...vilket jag tycker verkar galet.

Rolle85 skrev:
Nae ingen garagvändning...men de finns liksom inte nått utrymme att vända på kändes de som vid den sista konen....typ 2 meter o vända runt och få den rakt igen för att komma in rätt till nästa....blaj
får se vad jag gör med de hela...antingen kör jag väl mer o testar senare i sommar...eller så säljer jag av hojen... :(
Ge inte upp! Du fixar det, jag tror också det bästa är att pröva en mer uppkörningsvänlig hoj :) Jag körde upp med 3 andra, en kille kuggade för att han växlade dåligt under banan (tänk dig o kugga för en kass växling) och en annan misslyckades för att han bromsade för tidigt (han fick helt enkelt panik och bromsade innan han blev tillsagd). Folk kuggar som svin nu för tiden men bara att kämpa på. Lycka till!

ozto skrev:
tajt som fan då! omöjligt med vissa hojar!

Nä, inte omöjligt. Ställ dig upp, lägg lite tryck på handbromsen och burna runt eller kanske en stoppie runt den :hihi :yoparty
Undrar vad uppkörningsgubben skulle säga då...

newstead skrev:
Nä, inte omöjligt. Ställ dig upp, lägg lite tryck på handbromsen och burna runt eller kanske en stoppie runt den :hihi :yoparty
Undrar vad uppkörningsgubben skulle säga då...

Han skulle få hålla sin käft o glo med öppen mun o gå vidare till nästa moment för nu är den andra avklarad :tungan

trollkarlen skrev:
På min tid :)
Ne men när ja körde upp me gamla systemet fick man minst 2 försök på allting, bromsprov garagevänding och manöverbanan.

/R

När jag körde upp var det en garagevändning åt varje håll, två bromsningar i olika fart (70 och 90 tror jag) och manöverbanan var bara en gång...

.

-Du skall väl inte ge upp iallafal..!!? Skärp dig nu!!
Enligt uppgift är det fasta mått som gäller, om du absolut vill försäkra dig om att missa uppkörningen igen då skall du låna en chopper med långgaffel och aphäng.. :hihi

-Nä ta nu och hyr/låna en offroad så kommer det att gå galant för dig jag lovar!!

mvh

mr*

Nä vv trodde väl de var riktigt smarta nu o kan halvera folk som tar a-kort för folk orkar inte med skiten och ger upp istället

ozto skrev:
tror inte att du har läst... garagevändningen är ju inga problem..

den nya konbanan är lite för trång längst bort där man ska vända..
försökte leda runt min hoj o det gick inte ens.

Jag har visst läst och jag går med på att den nya konbanan kanske är svårare än garagevändningen men för det kan den knappast vara omöjlig!

Det MÅSTE gå att köra upp med alla hojar. Banans bredd MÅSTE ändras om man har en hoj med längre vändradie
Kan man inte leda runt hojen är det ju omöjligt.
I ditt läge gick det ju uppenbarligen att vända på den radien eftesom du gjort det hemma

Körde du upp för Arne (står på lappen du fick med dig hem)??

Rolle85 skrev:
aa jag vet inte, jag kan ju va kass med :banana
jag har tränat på alla banorna i veckan å klarar dem utan problem nu, men jag övade ett bra jävla tag med vändningen i lågfartsbanan innan jag fick till det och problemet var att jag drog full utslag på styret och då tappa jag balansen så då sket jag idet å allt funkade hur lugnt som helst så ÖVA! hehe dra dit nåra polare som kan tracka dig så du får in nervositeten jag hade folk som kom förbi å satt å kolla när jag körde ådet märktes skillnad men sen när man vande sig vare lugnt.
lycka till

Last edited:
Lars Schrecei0swfs eller nått hette han som skrev på....de var två handledare o den andra kontrollerade den andra så de var väl dödsdömt

Beklagar att du inte klarade det, jag vet hur det känns :huvet Men ge ALDRIG upp för då kommer du ingenstans i livet. Och du ett tips bara. Jag vet iof inte hur banan (är det begränsningar hur långt ut man får ligga) ser ut, ta ut svängen som en droppe, så att om du ska svänga vänster efter konen så börjar du med att svänga lite höger så får du mer plats när du sen slår över och svänger åt vänster :)

Maveriq skrev:
Beklagar att du inte klarade det, jag vet hur det känns :huvet Men ge ALDRIG upp för då kommer du ingenstans i livet. Och du ett tips bara. Jag vet iof inte hur banan (är det begränsningar hur långt ut man får ligga) ser ut, ta ut svängen som en droppe, så att om du ska svänga vänster efter konen så börjar du med att svänga lite höger så får du mer plats när du sen slår över och svänger åt vänster :)

man får ligga hur brett man vill i sidled så man ska använda utrymmet efter balans ådet är väldigt olika på hur folk hanterar sin balans men höften och axlarna har juh stor betydelse sen är det som du säger ge inte upp! knäck dom istället kör krypkörningen på bakslangen ;)

hum, det verkar ju rent ut sagt totalt vrickat om man inte kan leda runt hojen man ska köra med. jag körde enligt de gammla reglerna, det va inga större problem, klarat det två gånger utan problem, en gång på en TZR 125, å en gång på en Kawa er-5. hur lätt som hellst på en sådan hoj, du håller på å ta för mellan va?

hör med körskolorna vad som gäller om du vill hyra hoj av dom.

Fluxir skrev:
hum, det verkar ju rent ut sagt totalt vrickat om man inte kan leda runt hojen man ska köra med. jag körde enligt de gammla reglerna, det va inga större problem, klarat det två gånger utan problem, en gång på en TZR 125, å en gång på en Kawa er-5. hur lätt som hellst på en sådan hoj, du håller på å ta för mellan va?

hör med körskolorna vad som gäller om du vill hyra hoj av dom.

Men vadå det förstår väl alla att det funkar! Det handlar ju bara om hur pass bra man kan TA ut svängen.

Efter att ha läst denna tråden har jag nu fixat så att jag och min kompis byter hoj idag, så kan jag ha hans offroad till uppkörningen nästa tisdag.
Smidigt värre! :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...