Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
rimag skrev:En fråga angående a-kortet, har man ett försprång i trafikdelen av uppkörningen om man har trafikvana från bil sedan tidigare? Funderar på att ev försöka ta mellankortet i sommar, fast jag har inte råd att ta en massa lektioner i trafikskola. Jag är inte direkt ovan på mc, bara det att jag inte kört så mycket mc i trafik.
SuperMicke skrev:Jag vet inte riktigt hur det nya provet är, men för den gamla garagevändningen anpassades ju övningen efter hojen. Vändradie med fullt styrutslag + 2dm. Det gjorde ju att det var fysiskt möjligt att klara det med vilken cykel som helst, oberoende om det var en offroad, glidare eller sporthoj.
Det borde väl vara likadant nu? Det går ju inte att ha ett prov som är fysiskt omöjligt för vissa typer av hojar?
Rolle85 skrev:Nja, de är samma avstånd för alla motorcyklar...så kommer ni med en stor fet 1000kubikare så måste ni vara duktiga....banan är lika stor som hojen![]()
Rolle85 skrev:Nae ingen garagvändning...men de finns liksom inte nått utrymme att vända på kändes de som vid den sista konen....typ 2 meter o vända runt och få den rakt igen för att komma in rätt till nästa....blaj
får se vad jag gör med de hela...antingen kör jag väl mer o testar senare i sommar...eller så säljer jag av hojen...![]()
trollkarlen skrev:Får man inte göra alla grejer 2 gånger utom själva trafik körningen ?
Rolle85 skrev:Jo, jag gjorde uppkörning idag....tyvärr blev jag inte godkänd....jag körde idag med min Kawasaki 600GPX, som är en ganska liten sporthoj så man tror ju att den ska klara de hela bra. Men krypkörningen idag runt konorna ville sig inte alls som här hemma. När jag skulle runda sista konan ville hojen lägga sig ner så jag satte i foten....den ville bara inte runt konorna....fan va svårt de var, blir så förbannad....o de värsta av allt är att jag inte vet hur jag ska klara de nästa gång....har ju klarat de här hemma jämt...nån annan som testat lågfatsprovet som har serpentin varianten?
Anton_Ljunghusen skrev:Beror på uppkörningsgubben, vissa får en chans till..
LÖJLIGT inlägg..Mavve skrev:Du klarar det när du är redo. Nu är du inte redo för att ta körkort och bemästra hojen.
Man ska kunna bemästra den i alla lägen - panik som uppkörning.
Han gjorde rätt som kuggade dig![]()
trollkarlen skrev:På min tid![]()
Ne men när ja körde upp me gamla systemet fick man minst 2 försök på allting, bromsprov garagevänding och manöverbanan.
/R
Rolle85 skrev:Men de känns som de inte spelar nån roll till övning....en fysisk omöjlighet att vända i slutet...
prise skrev:Det finns inget sådant som omöjligt!![]()
Öva öva öva öva! Tränade garagesvängen 8timmar i sträck och klarade den ändå inte körde vidare och tragglade på körskolan massa lektioner och tillslut satt den![]()
ozto skrev:tror inte att du har läst... garagevändningen är ju inga problem..
den nya konbanan är lite för trång längst bort där man ska vända..
försökte leda runt min hoj o det gick inte ens.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |