Gixxerbilder

Dez skrev:
wow, de färgarna har du putsat länge på :tummenupp
ruskigt snyggt med vita så lände de är rena

Gör rent fälgarna varje eller varannan gång som jag kört hojen.

Tar 10min att få båda fälgarna så rena. Brukar använda fotogen/avfettning lite försiktigt.
Så länge man håller efter fälgarna (gäller övriga hojen också) går det väldigt snabbt att få allt rent.
 
Min är klar nu :tummenupp bes. 1 Maj
 

Bifogat

  • 2003_0423_225428aa.jpg
    2003_0423_225428aa.jpg
    72.9 KB · Visningar: 534
Roligt att se så många fina ur-gixxrar här på forumet :tummenupp Alla R hojjars moder :bow :bow :bow
 
Sergeant, din hoj är jävligt fin! Blir grymt imponerad av fälgarna, min bakfälg är kladdig av kedjevax :( Vart finns kallavfettning när man behöver den :eek:
 
chrille-r1000 skrev:
Nej, jag menar GSX-R1000 årsmod. 2003 :fakta

Ok, tack. mina listor över modellkoder tar slut vid 2000 så jag blev lite fundersam.
 
Jaja, får väl lägga in en bild på min, lite nyare än gammelgixxrarna...
Martini, min lilla gumma.
 

Bifogat

  • 11027b_3_3944.jpg
    11027b_3_3944.jpg
    42.3 KB · Visningar: 483
Jag var och hämtade ut min nya hoj i Fredags (GSXR750-97) och den var fan i ännu fräshare skick än när jag var och tittade på den. Alla som jag visat den för har frågat om den är ny (!)

Kompisen som hjälpte mig att hämta den är amatörfotograf så han tog en rulle svartvitt och några färgbilder. När det är framkallat så lägger jag in några här!

Hyfsat nöjd med köpet så här långt i alla fall
:D

Sergeant:

Din gammgixxer ser ut att vara i mycket fint skick! Kul att se att det finns folk som tar hand om grejorna. Med tanke på att jag numer också har vita fälgar så kanske jag skall ta efter ditt exempel och vara på dem med borste lite oftare än en gång i månaden som jag var med förra hojen... :)
 
Last edited:
igen..
 

Bifogat

  • mc 4.jpg
    mc 4.jpg
    113.7 KB · Visningar: 398
Last edited:
Blir väl mot vilja illa tvungen o lägga upp bild på min också :(
 

Bifogat

  • hojen, mindre.jpg
    hojen, mindre.jpg
    129.4 KB · Visningar: 390
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top