Gixxer snöret.....

akora skrev:
Så man är alltså inte välkommen i denna tråd om man "bara" har en gixxer 750??? :hej

Det hoppas jag vi är :rolleyes:

Annars får man bilda en klubb med 200hk+ :hej

/Anders

In gixxer we trust :D
 

Bifogat

  • tryck.jpg
    tryck.jpg
    31.4 KB · Visningar: 357
T.Bergström skrev:
Var har du köpt fästet till ljuddämparen?
Snygg hoj:)

Tack! Fästet köpte jag från Mathias i Superbike Ggb. Men jag ska nog inte ha kvar den eftersom jag vill höja dragningen på ljuddämparen till nästa år och då passar den inte längre.
gå in på www.superbike.se
 
chrille-r1000 skrev:
Tack! Fästet köpte jag från Mathias i Superbike Ggb. Men jag ska nog inte ha kvar den eftersom jag vill höja dragningen på ljuddämparen till nästa år och då passar den inte längre.
gå in på www.superbike.se

Kan köpa det om du vill sälja det?
 
Polaren var på bana med sin GSXR 1000

Han gick omkull med hojen.
Efter vurpan ville den dö på låga varv, så fort man släppte gasen dog den, vad kan ha hänt???????
Kan det ha sugit in smuts i insprutningen eller vad var det som gjorde det???? NYFIKEN
 
Vad tror ni?

Kan det vara gaspjälls läges givare?
Var sitter den?
Har någon haft problem den den?
Är det en inställning som behövs med den eller är den trasig?

Tacksam för svar/ Tobias
 
Nån som vet hur man får dealer mode i en 03:a. Eller hur man får bort felmedelande.
Det var ju enkelt på 00-02:erna. Men på 03 är det 8 kablar som går in i kontaktstycket :confused: . Själv tror jag man behöver nått kontroldon som bara en verkstad kan införskaffa. Nån som vet?
 
spökrider skrev:
svaghetar skulle väl vara gaffeln och att o3:an käkar bromsbelägg. min har gått 180 mil och det är bara plattorna kvar plus att underbenen i gaffeln glappar. motorn låter ju också förjävligt när avgasröret är av titan...

Själv har man bromsat slut på nästan 3 framdäck och bara kört slut på en omgång bromsbelägg på 500mil. Var det orginal belägg som tog slut på 180 mil. Mina skivor börjar bli ojämna (det är därför jag undrar) hur ser dina ut?. Kan ju vara så att mina belägg äter skivorna.
 
Re: Vad tror ni?

T.Bergström skrev:
Kan det vara gaspjälls läges givare?
Var sitter den?
Har någon haft problem den den?
Är det en inställning som behövs med den eller är den trasig?

Tacksam för svar/ Tobias


TPS sitter till höger på spjäll huset och är fäst med en skruv.
Man måste lyfta på tanken för att se den.
Sätt hojen i dealer mod (se tidigare inlägg)
Om tps är rätt inställd står det -C00.
Om det står _C00 så är det bara att släppa på skruven och justera tills det står -C00.Dra sedan åt.
Glöm inte att ta ur dealer mod kabeln sedan.

Lycka till
 
Re: Re: Vad tror ni?

1000R skrev:
TPS sitter till höger på spjäll huset och är fäst med en skruv.
Man måste lyfta på tanken för att se den.
Sätt hojen i dealer mod (se tidigare inlägg)
Om tps är rätt inställd står det -C00.
Om det står _C00 så är det bara att släppa på skruven och justera tills det står -C00.Dra sedan åt.
Glöm inte att ta ur dealer mod kabeln sedan.

Lycka till

Sitter det två kablar där bak som man bara trycker ihop, ni säger bygla? Gjort den på min förra hoj aprilia RSV mille och det var hur lätt som helst:)
Tror du att tps kan vara skurken i dramat?
Tack för all din hjälp:) uppskattar det
 
Var o indhandlade en Gixxer 1000 idag.. och det skulle behövas lite nya kåpor.. :notme

är det någon som vet om 750 kåporna passar eller ?? jag har hört från vissa håll att dom passar och från andra att infästningarna inte stämmer... kan nån klargöra det för mig?
:kocko
 
Chille skrev:
Var o indhandlade en Gixxer 1000 idag.. och det skulle behövas lite nya kåpor.. :notme

är det någon som vet om 750 kåporna passar eller ?? jag har hört från vissa håll att dom passar och från andra att infästningarna inte stämmer... kan nån klargöra det för mig?
:kocko

Har ochså hört att infästningarna inte stämmer.
Men får du tag på billiga är det ju bara att modda lite:)

Till er alla som har beställt ifrån pro libertate(tre mod)
Betalade med Master card, har inte fått något ännu:(
Har gått 1 1/2 vecka????
Hur kan man maila till dom och fråga vad som händer?
 
Jag använde deras pay-pal funktion å fick TREn + dealer mode kontakten på en vecka.Totalt 450 spänn!!
 
NOLL-KOLL:avgaventilen "SET valve" har jag helt tagit bort från hojen inkl. SET motorn som sitter på ramen,tagit bort dom 2 kabelhandskarna från SET motorn å låt dom dingla i det fria.
För att slippa FI måste en kabel bort från ECUn,måste jobba nu.......
 
Pinnen skrev:
NOLL-KOLL:avgaventilen "SET valve" har jag helt tagit bort från hojen inkl. SET motorn som sitter på ramen,tagit bort dom 2 kabelhandskarna från SET motorn å låt dom dingla i det fria.
För att slippa FI måste en kabel bort från ECUn,måste jobba nu.......
Tack för svaret! Jag har gjort så nu också, klippt den svart-bruna från boxen. Funkar fint! Vad förlorar man på att inte använda ventilen? Mycket botten vrid??
 
Gixxern har ett dipp vid 3500 rpm som set ventilen motverkar, dock har ej jag märkt nån skillnad än men man är väl inte i den regionen av varvtalsområdet heller så ofta, och över 3500 rpm är det ingen skillnad förutom att flödet blir bättre högre upp i registret när den där bromsklossen i grenröret är borta.Bifogar en bild.
 

Bifogat

  • setvalve.jpg
    setvalve.jpg
    39.2 KB · Visningar: 190
Lite dålig bild: Strunt i den gröna kurvan o jämför den blå med den röda, dom följer varandra åt förutom vid 3500 rpm då vridet är mindre utan ventil: Men vad gör det när man hör ljudet från ett Micron slip-on!!! :D
 
Pinnen skrev:
Lite dålig bild: Strunt i den gröna kurvan o jämför den blå med den röda, dom följer varandra åt förutom vid 3500 rpm då vridet är mindre utan ventil: Men vad gör det när man hör ljudet från ett Micron slip-on!!! :D
Ok, där ser man! Är testet gjort med powercomander eller helt standard? Tack för hjälpen iallafall! :tummenupp
 
Testade med mtt gamla slip on till R1.... Passade rätt bra faktiskt! Blev ett jävligt skönt ljud!! :tummenupp
 

Bifogat

  • foto_07_.jpg
    foto_07_.jpg
    37.2 KB · Visningar: 223
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top