Silwer
för******
uppgav de inte 160hk på de första och 167 nu? var det 165 på de första alltså?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Silwer skrev:uppgav de inte 160hk på de första och 167 nu? var det 165 på de första alltså?
akora skrev:Så man är alltså inte välkommen i denna tråd om man "bara" har en gixxer 750???![]()
T.Bergström skrev:Var har du köpt fästet till ljuddämparen?
Snygg hoj![]()
chrille-r1000 skrev:Tack! Fästet köpte jag från Mathias i Superbike Ggb. Men jag ska nog inte ha kvar den eftersom jag vill höja dragningen på ljuddämparen till nästa år och då passar den inte längre.
gå in på www.superbike.se
spökrider skrev:svaghetar skulle väl vara gaffeln och att o3:an käkar bromsbelägg. min har gått 180 mil och det är bara plattorna kvar plus att underbenen i gaffeln glappar. motorn låter ju också förjävligt när avgasröret är av titan...
T.Bergström skrev:Kan det vara gaspjälls läges givare?
Var sitter den?
Har någon haft problem den den?
Är det en inställning som behövs med den eller är den trasig?
Tacksam för svar/ Tobias
1000R skrev:TPS sitter till höger på spjäll huset och är fäst med en skruv.
Man måste lyfta på tanken för att se den.
Sätt hojen i dealer mod (se tidigare inlägg)
Om tps är rätt inställd står det -C00.
Om det står _C00 så är det bara att släppa på skruven och justera tills det står -C00.Dra sedan åt.
Glöm inte att ta ur dealer mod kabeln sedan.
Lycka till
Chille skrev:Var o indhandlade en Gixxer 1000 idag.. och det skulle behövas lite nya kåpor..![]()
är det någon som vet om 750 kåporna passar eller ?? jag har hört från vissa håll att dom passar och från andra att infästningarna inte stämmer... kan nån klargöra det för mig?
:kocko
Tack för svaret! Jag har gjort så nu också, klippt den svart-bruna från boxen. Funkar fint! Vad förlorar man på att inte använda ventilen? Mycket botten vrid??Pinnen skrev:NOLL-KOLL:avgaventilen "SET valve" har jag helt tagit bort från hojen inkl. SET motorn som sitter på ramen,tagit bort dom 2 kabelhandskarna från SET motorn å låt dom dingla i det fria.
För att slippa FI måste en kabel bort från ECUn,måste jobba nu.......
Ok, där ser man! Är testet gjort med powercomander eller helt standard? Tack för hjälpen iallafall!Pinnen skrev:Lite dålig bild: Strunt i den gröna kurvan o jämför den blå med den röda, dom följer varandra åt förutom vid 3500 rpm då vridet är mindre utan ventil: Men vad gör det när man hör ljudet från ett Micron slip-on!!!![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |