Gixxer K7, Retta 2007 och Busa K7 (Bilder)

Hmmm... ska kolla mitt schema.
Men det är ju mässa i Paris nu den 21 september.

Har jag väl inte sagt heller. :va

Såna där uttalanden betyder ingenting utan bilder/bevis.... :rolleyes:

Suzuki GSX-R 1000K7.

178 hästar uppger dom på denna.

Bifogat

• GSX_R_K7_01.JPG
    GSX_R_K7_01.JPG
    134.3 KB · Visningar: 196
  • GSX_R_K7_02.jpg
    GSX_R_K7_02.jpg
    32.3 KB · Visningar: 147
Rören på gixxern var inget att hänga i julgranen men busans skivor var riktigt coola!

Edit: ^ Det där röret var lite bättre iaf!

Ganska tjusig K7an! Dämparn måste vara väldigt smal och hög iom att man inte ser den framifrån. Dubbla dämpare?

"Bakstänkan" aka böglappen på busan var ju inte direkt att leka med :D

Tycker lampan på K7:an liknar nån EU-scooters. Kommer inte på vilken bara.. Peugeot eller Derbi nånting? Tycker den är lite värre än någon ljuddämpare som man lättare kan byta ut. Den lampan ser mesig ut och för mycke moppe i mina ögon.

Don Quixote skrev:
2471193Dubbla dämpare?
Ja det borde det vara.
Man ser lite av den vänstra pipan om man spanar in bakom den vänstra passagerarfotpinnen (bilden från sidan). Enligt mig ser hojen tung ut med dubbla relativt stora burkar, men det går ju som sagt att fixa till med slip-on alt. helrör :)

Framlyset ser rätt "mesigt" ut jämfört med 05/06...
...annars ser det ut som en trevlig moppe :yoparty

Jag skulle nog välja den i svart i sådana fall..
men fy fn...för pipan...är det Stevie Wonder som
har designat den...?

Bifogat

• SuzukiK7.jpg
    SuzukiK7.jpg
    38.5 KB · Visningar: 86
Och lägger på ca 14 lbs, runt 6 kilo..

The 2007 GSX-R1000 has gained approximately 14lbs over the 2006 model (up to 379lbs claimed dry weight from 365lbs), most likely due to the new dual- canister exhaust system (which almost certainly features multiple catalytic converters due to new emissions regulations). The 2007 bike's motor still features the same 73.4mm bore and 59mm stroke as last year's model and Suzuki is claiming a significant increase in power over last year's model. The chassis is also reported to be updated. One piece of info Suzuki has released is that the new GSX-R1000 will feature three different engine mapping configurations, selectable via a three-position handlebar switch: standard, sport, and 'wet' (which would likely soften power significantly, and would also be helpful on cold tires). A useful feature, although it's importance is being somewhat over-hyped by some European media.

It's a bloody fat cow. Say it with a British accent:tummenner

Lg skrev:
2482081 Och lägger på ca 14 lbs, runt 6 kilo..
De får nog hitta ganska många hästar till för att kompensera för de extra 6 kilona.

Fördelen är nu att man med gott samvete kan köra K5/K6 två år till och hävda att man vill ha den lättaste hojen :D

sandstream skrev:
2482083 De får nog hitta ganska många hästar till för att kompensera för de extra 6 kilona.

Fördelen är nu att man med gott samvete kan köra K5/K6 två år till och hävda att man vill ha den lättaste hojen :D

He he! Det hjar du bara tills K7 ägaren slängt väck orginalsystemet och ersatt det med ett fett Yoshi el. dyl :fakta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT