Gixxer K7, Retta 2007 och Busa K7 (Bilder)

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Ja ja ja, I know. Dom e fetephotoshoppade men ändå. Brukar ju ligga lite sanning i ryktena.

So here we go...

Bifogat

• 2007_Suzuki_GSX1400R_r_02.jpg
    2007_Suzuki_GSX1400R_r_02.jpg
    121.2 KB · Visningar: 1,023
  • K7_GSXR_1000r.jpg
    K7_GSXR_1000r.jpg
    83.8 KB · Visningar: 1,519
  • K7_GSXR_1000r2.jpg
    K7_GSXR_1000r2.jpg
    40.6 KB · Visningar: 329
  • 2007_R1_02_rr.jpg
    2007_R1_02_rr.jpg
    70 KB · Visningar: 1,235
  • 2007_R1_02_r.jpg
    2007_R1_02_r.jpg
    48.7 KB · Visningar: 261
  • 2007_R1_02_rrr.jpg
    2007_R1_02_rrr.jpg
    18.1 KB · Visningar: 216
Att gixxern skulle ha seatpipe + ett kort rör tycker jag verkar mycket knepigt.
Känns inte som det kommer hända.

Mjoo, kan man tycka men vem vet...

Såhär står det iaf i artiklen om K7an;

"Suzuki is reaching its third year since the K5 1000 was launched. The GSX-R 1000 has been literally unbeatable both on road and track for two years. It is expected that Yamaha will launch a brand new R1 at the Intermot in Germany this autumn in an attempt to grab the superbike crown back from Suzuki. All clues point towards an improved GSX-R1000 as well to secure further glory both on the sales charts and on the roadracing circuits around the world. One of the major benefits Ducati has got at the moment is traction control and it is expected that also Suzuki will launch the K7 GSX-R with more sophisticated technologies than ever before to hold off Yamaha and enable Troy Corser to take on the big Ducati V-twins with more success than in 2006. The K7 1000 will get a slight restyling to bring it back in line with the K6 GSX-R 600 and 750 whilst still keeping its image as the top dog in the range. One major point about the K7 will be a brand new exhaust system where we could see a mixed underseat/under belly version much in style with the firm’s big V4 MotoGP bike. To keep the increasingly tougher emission and sound regulations and in order to not have to lift the engine up in the chassis as much as on the K6 600 and 750 it is believed that this solution could be the way forward."

Och såhär om Rettan;
"R1 in its current shape has been around for three years now. In 2006 it received minor updates and a special edition was launched. All to sell as many R1's as possible in a year Yamaha knew it would be beaten all the time by the big Suzuki GSX-R 1000. The WSB boys recently received a new engine and Nitro Nori is doing better and better in the championship. It is expected that Yamaha will launch a brand new R1 in Germany this autumn and our designers impression reflects the fact that Yamaha does not want the R1 to be a big version of the R6. The 2007 R1 will be a big bike with big performance for big boys. Yamaha has concentrated more on top end power than Suzuki and Honda. Will we finally see a R1 with a proper midrange soon? Or will the 07 R1 feature advanced fly-by-wire throttle such as on the R6, traction control and perhaps even a factory quick shifter now that the FJR has got one? If the R1 gets a quick shifter it will almost certainly still feature a clutch and gear lever though."

Last edited:
Bilden på K7:ans front är mer lik dagens än den bild som MCN hade på K7:an i senaste numret.
Känns som väldigt lösa spekulationer ovan och enligt "insatta" källor kommer R1000 -07 att få ett 4-2-system med två korta utblås (som på bilden), ett på var sida plus att motorn lutas mer framåt och växellådan flyttas upp som på R750.

För all Yamaha-ägare hoppas jag att bilden på R1:an är långt ifrån sanningen, den fronten är inte vacker (en bakåtvänd bajsande ko).

sandstream skrev:
2213609 För all Yamaha-ägare hoppas jag att bilden på R1:an är långt ifrån sanningen, den fronten är inte vacker (en bakåtvänd bajsande ko).
Håller VERKLIGEN med, Så ful kan de ju inte göra en front som idag är GRYM

en dum fråga, men vart försvann Gixxer K6 :confused:

kommer det en ny Retta till nästa år skall man självklart ha en :hihi

sandstream skrev:
2213609 Bilden på K7:ans front är mer lik dagens än den bild som MCN hade på K7:an i senaste numret.
Känns som väldigt lösa spekulationer ovan och enligt "insatta" källor kommer R1000 -07 att få ett 4-2-system med två korta utblås (som på bilden), ett på var sida plus att motorn lutas mer framåt och växellådan flyttas upp som på R750.

För all Yamaha-ägare hoppas jag att bilden på R1:an är långt ifrån sanningen, den fronten är inte vacker (en bakåtvänd bajsande ko).

Njaa, så jävla olik den på MCN´s första sida är den väl ändå inte?
Har tyvärr ingen större bild... Men du kanske har Sandis?

moha skrev:
2213623 en dum fråga, men vart försvann Gixxer K6 :confused:

kommer det en ny Retta till nästa år skall man självklart ha en :hihi

Ke? Vadå försvann? Det är ju årets modell som heter K6...

Bifogat

• 300506cover.jpg
    300506cover.jpg
    23.2 KB · Visningar: 4,674
Lobo Gixxer skrev:
2213640
Ke? Vadå försvann? Det är ju årets modell som heter K6...

my bad, :huvet jag ser ingen skilnad på K5 o K6 så jag trodde det var samma, är inte spec intresserad av gixxer, men varför komma med en ny om K6 kom detta året? :confused:
men skit samma.

moha skrev:
2213666 my bad, :huvet jag ser ingen skilnad på K5 o K6 så jag trodde det var samma, är inte spec intresserad av gixxer, men varför komma med en ny om K6 kom detta året? :confused:
men skit samma.

Nä, så ere inte riktigt. Den senaste modellen av Suzukis GSX-R 1000 modell kom 2005 och har sett likadan ut i två år nu (med -06) inräknat förstås.

Brukar vara så att dom 4 stora tillverkarna uppdaterar sina hojar varannat år.

GSX-R 1000 årsmodellsbeteckningar;

2001 - K1
2002 - K2
2003 - K3... osv....

Lobo Gixxer skrev:
2213640 Njaa, så jävla olik den på MCN´s första sida är den väl ändå inte?
Har tyvärr ingen större bild... Men du kanske har Sandis?
Snart kommer MCN med posten från Irland (tror jag) och då kan jag lägga in en större version.

sandstream skrev:
2214019 Snart kommer MCN med posten från Irland (tror jag) och då kan jag lägga in en större version.

Inget nytt?

sandstream skrev:
2213609 För all Yamaha-ägare hoppas jag att bilden på R1:an är långt ifrån sanningen, den fronten är inte vacker (en bakåtvänd bajsande ko).
App, app, app! Inte tala illa om bajsande ko cutsar. :fatta!
Att R1:an skulel se ut så där finner jag dessutom högst otroligt.

Lobo Gixxer skrev:
2230744 Inget nytt?
Jo, den kom idag med posten :)

Spekulationen från MCN är, som jag skrivit i en annan tråd, att Suzuki höjer motor och växellåda som på R750 K6 och lutar dem framåt för att få plats med avgassystemet under motorn med bibehållen vikt på "rätt" ställen (läs: inga seatpipes).
Utseendet kommer att förändras ganska lite men gå åt samma håll som R750 K6.

Ska försöka scanna in texten vid tillfälle.

sandstream skrev:
2230805 Jo, den kom idag med posten :)

Spekulationen från MCN är, som jag skrivit i en annan tråd, att Suzuki höjer motor och växellåda som på R750 K6 och lutar dem framåt för att få plats med avgassystemet under motorn med bibehållen vikt på "rätt" ställen (läs: inga seatpipes).
Utseendet kommer att förändras ganska lite men gå åt samma håll som R750 K6.

Ska försöka scanna in texten vid tillfälle.

Gutt! Inga seatpipes....puh!

Sandis, det är rätt tillfälle NU! Gärna bilder åxå om det finns.

Ska beställa mig en K7a oavsett.....

Lobo Gixxer skrev:
Sandis, det är rätt tillfälle NU! Gärna bilder åxå om det finns.
Scannar!

EDIT: Här kommer bilden och texten.

Bifogat

• K7_MCN_200606.jpg
    K7_MCN_200606.jpg
    122 KB · Visningar: 327
  • K7_MCN_200606_2.jpg
    K7_MCN_200606_2.jpg
    123.5 KB · Visningar: 234
Last edited:
sandstream skrev:
2238389 Scannar!

EDIT: Här kommer bilden och texten.

God Damn!!! En sån SKA jag ha!!!!
Nu ere bestämt! BASTA!!!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back