gixxer k5 problem

rallysalle

Medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Ducati Full throttle 800
satte på ett slipon sen började de blinka i displayen " FI " :confused: Vad betyder det? Är det allvarligt?

/Salle

Det är något med exupen på orginalsystemet som har med saken att göra, man måste koppla loss en sladd på cdi-boxen, kommer inte ihåg vilken,
Ring närmaste Suzuki center dom vet vad som ska göras, ingen fara med hojen:tummenupp :pannkyss
//Björn

det är för att du kopplat bort avgasspjället,då måste du dra bort en sladd ur databoxen som känner av det hela. Brun ska den vara. Men det är inget farligt.:tummenupp

Nu vet jag inte så mycket om Japanska hojar, men går inte hojen i något slags failsafe läge då ?

Hursomhelst följde min polare med en K6 beskrivningen häruppe och det funkade fint fint !

Last edited:

Du kan gå in i "Dealer mode" o kolla själv vad det är för felkod som den visar!
Bara att sammankoppla den svartvita kabeln med den rödvita med ett gem ex:tummenupp

FELKOD: C46 innebär - SET - Avgasventilen som strular...

Kolla på de bifogade bilderna & läs servicemanualen för just DIN modell FÖRST dock:tummenupp

Bifogat

• dlrjump.jpg
    dlrjump.jpg
    89.3 KB · Visningar: 86
  • dm_plug_gsxr_bridged_01_800.jpg
    dm_plug_gsxr_bridged_01_800.jpg
    36.2 KB · Visningar: 89
  • dm_plug_gsxr_01_800.jpg
    dm_plug_gsxr_01_800.jpg
    36 KB · Visningar: 82
  • dlrdisplay.jpg
    dlrdisplay.jpg
    70.4 KB · Visningar: 83
  • Faultcodes_Gsxr750 06-07_jpg.jpg
    Faultcodes_Gsxr750 06-07_jpg.jpg
    57.5 KB · Visningar: 98
  • Hur man går in i Dealer mode Gixxrar koppla samman vitröd me svartvit kabel.jpg
    Hur man går in i Dealer mode Gixxrar koppla samman vitröd me svartvit kabel.jpg
    36.8 KB · Visningar: 90
Har en gixxer 1000 som F1 lampan tänds på,lyser när jag startar hojen stänger jag av den och startar den igen då slocknar lampan,Har en cd:rom skiva som följde med hojen, på den står det något om nån sladd som ska korsslutas/alternativt dras ur ser ut på bilden som att dom är och bökar under tanken, har prata med verkstad dom säger att det sitter under dynan allt står på engelska på cd:n förstås.Vad göra korssluta eller dra ur nån kabel?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT