Zpyke skrev:Jo jag har funderat på det med, men då måste man ha originaldelarna, tänker på grenröret, o dom har ja inte, problem. Ja tar man bort insugsröret så laddar ju inte turbon, så som det tidigare inlägget från fredde, lär väl det va en lösning. Hur gick alfan utan insugsrör då? uselt?
Zpyke
Jag lät allt sitta kvar förutom tryckmätaren, den är lite väl kaxigt att ha på. Sen tog jag bort staget från ventilen, men lät klockan sitta kvar. Sen najjade jag fast armen så att ventilen står öppen hela tiden, då laddar den inget! Låt extra bränslesystemet sitta kvar, rör inget alls. Sen kan du säga att den sitter där för att du tycker att du e ball eller nåt. Sen är det faktiskt som så att du har i detta läge lägre effekt än orginal, så dom kan inte säga nånting.
Men i framtiden kan det kanske bli tjafs, regler ändras juh hela tiden.
0,7 är det på max läget??
Jag har 262 hk (207 nm)på driven vid 0,7, men vill gå upp till 0,75. Jag ska bara modifiera aggregatet först. Målet är 300+ på motorn. Om man räknar 13% i förlust i drivlinan så saknas det 4 kusar till 300, så det är nära redan i dag. Så det spelar ingen roll om det är 170 eller 180 i nya R1:an, den saknar över 100 hästar hur som helst