gixxer 1000 K8?

BRA BRA BRA BRA!!!!
körde bara med 600 mil med min,men dom milen va grymma,
ska ej sälja min på ett bra tag.

KÖPKÖPKÖP
 
skulle väntat på 09, men sen är priset en annan femma, jag har provkört polarens 08, vass hoj men föredrar yamaha pga att jag sitter bättre på dem.
 
Jag har en k7 å det e väl ingen skillnad mot k8 vad jag vet.

Jag tycker väl att:

+ är
Motor. (bra me klös. Men vet inte om den e bättre än nån annan 07-08)

- är
Dubbla burkar. (dyrt åt vilket håll man än tippar.) men bra för lågt ljud
Lite trögstyrd. säjer endel som provat min. Själv märker jag inte av det.
Original Styrdämpare = totalt värdelös
Hojen styrfladdrar ganska brutalt utan eftermaknads styris. Men det kan bero på att min gaffel är sänkt 10mm för att få den lite mer lättsvängd.
Bromsarna är kanske inte toppklass men funkar

Blev mest minus faktiskt men det e inte så illa som det låter. På det hela taget är jag nöjd med hojen.

Skulle jag köpt en 08 hade jag tveklöst valt CBR. Den har jag bara hört toppen betyg från folk som kört den.
 
Helt klart bra köp :tummenupp grym motor :yoparty

Huvudsaken är väl att man sitter bra på hojarna, att de passar en, jag fastnade direkt vid min k7a som är samma som k8a. Var inne på r1 07 men de slutade med en gixxer. Banta den 20kg och satte på lite effektprylar och woola 170rwhp :P
 
Jag tog bort katten,lambdan och 2 feta dämpare, vägde ca 20kg, satte på kolfibersystem :P och annat filter och wola de kommer lågor ur dämparen.. mmm namm namm. hehe skämt osido, men de gav 170 på hjulen, de duger väl? svårt att använda allt fullt ändå :tuttar

Var mest ljudet jag gjorde de för, orginaldämparna på k7-k8 är så gräsligt fula, så ska du skaffa en gixxer skaffa nytt system om de inte redan sitter på. Annars har du ju honda 08 som nån nämnde. De har fått riktigt bra beröm, dock gillar jag inte utseendet. Får ut och pröva lite i vår, se vad som passar ;)
 
Last edited:
- är

Lite trögstyrd. säjer endel som provat min. Själv märker jag inte av det.
Original Styrdämpare = totalt värdelös
Hojen styrfladdrar ganska brutalt utan eftermaknads styris. Men det kan bero på att min gaffel är sänkt 10mm för att få den lite mer lättsvängd.

Du har ju själv modifierat köregenskaperna, vad säger dom som kör den utan att modifiera, fungerar orginalstyrdämparen, är den trögstyrd och fladdrig?

För det är nog så dom flesta kör sina hojar, utan att sänka dom fram.
 
Du har ju själv modifierat köregenskaperna, vad säger dom som kör den utan att modifiera, fungerar orginalstyrdämparen, är den trögstyrd och fladdrig?

För det är nog så dom flesta kör sina hojar, utan att sänka dom fram.

Har hørt från fler håll att org styrdæmpare inte fyller sin funktion ordentligt.
 
Du har ju själv modifierat köregenskaperna, vad säger dom som kör den utan att modifiera, fungerar orginalstyrdämparen, är den trögstyrd och fladdrig?

För det är nog så dom flesta kör sina hojar, utan att sänka dom fram.

Jo, visst e det så. Men även om alla kör på original inställningen så är en del tjock å andra smala så det blir inte riktigt samma nån gång.
 
Jo, visst e det så. Men även om alla kör på original inställningen så är en del tjock å andra smala så det blir inte riktigt samma nån gång.

Visst varierar beteendet med vikten, men en sänkning gör väl ännu större skillnad, men nu har ju en till bekräftat att styrdämparen inte är bra ens om man kör osänkt, så då är det nog så.

Jag trodde närmast att sänkningen för att göra den kvickstyrd också gjorde den fladdrigare och det i sin tur ställde för höga krav på en styrdämpare som kanske på marginalen gjorde sitt jobb från början.
 
då går det ju sminka en gris ändå; );); ) det duger, kör du med helsystem o bara en burk nu då chrille?? Honda är inte aktuellt!

jag kör halvsystem, så de går att plocka lite pollar till om man vill ;)
aa precis en liten kolfiber dämpare :D

jag körde med orginalinställningarna hela sommaren, kändes helt ok, körde även nya hondan 08, tyckte inte gixxern var specielt trögstyrd.
 
Last edited:
Visst varierar beteendet med vikten, men en sänkning gör väl ännu större skillnad, men nu har ju en till bekräftat att styrdämparen inte är bra ens om man kör osänkt, så då är det nog så.

Jag trodde närmast att sänkningen för att göra den kvickstyrd också gjorde den fladdrigare och det i sin tur ställde för höga krav på en styrdämpare som kanske på marginalen gjorde sitt jobb från början.


Så vill man ha den stadigare e det bara ett byte som gäller lr???
Av dämparn menar jag...
Isf vad tycker ni man ske sätta på:va
 
Så vill man ha den stadigare e det bara ett byte som gäller lr???
Av dämparn menar jag...
Isf vad tycker ni man ske sätta på:va

Jag är definitivt fel människa att fråga, men folk höjer ju Öhlins till skyarna så det bör väl vara ett säkert (men förmodligen dyrt) kort?

Jag har absolut nollkoll på chassie-sidan, jag frågade mest för att lära mig.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top