gixxer 1000 K8?

Jag brukar klara dem flesta kurvor även om jag inte är bodybuilder,
Jag kan oxå klia mig i röven i 299
 
Jag är definitivt fel människa att fråga, men folk höjer ju Öhlins till skyarna så det bör väl vara ett säkert (men förmodligen dyrt) kort?

Jag har absolut nollkoll på chassie-sidan, jag frågade mest för att lära mig.

Hörde om en kille som plockat isär originalet å fyllt på med lite Tjockare olja....
Vad tror ni om det:va Kan det bli bra lr???
 
Du har ju själv modifierat köregenskaperna, vad säger dom som kör den utan att modifiera, fungerar orginalstyrdämparen, är den trögstyrd och fladdrig?

För det är nog så dom flesta kör sina hojar, utan att sänka dom fram.

Man får väga in vilken nivå föraren är på också. 95% av oss är glada amatörer. För de flesta, alla över 1.15 runt Gelleråsen duger hojen 7dagar i veckan rakt utan att man har något att klaga på.

Inge fel på original styrdämp men jag kan tänka mig att det känns och blir stadigare med en eftermarknadsdämp. När jag kommer ner under 1.15 ska jag skaffa en och säga att original är skit :D
 
de kommer inte lågor hela tiden, nån gång ibland

Har du pc på eller har du ställt på soppan efter halvsystembyte? annars går den för snålt. Hojarna är snålt stälda som det är orginal för att klara alla juvromiljökrav och tar man bort katten och kijoskvältardämparna till fördel för ett sirligt halvsystem så går det näkligt snålt och det är absolut inte bra.

Min lät dessutom som ett jetplan innan Jag ställde på soppan men sen gick den fint som fan. Bara ett tips fast du kanske har pc.
 
Man får väga in vilken nivå föraren är på också. 95% av oss är glada amatörer. För de flesta, alla över 1.15 runt Gelleråsen duger hojen 7dagar i veckan rakt utan att man har något att klaga på.

Inge fel på original styrdämp men jag kan tänka mig att det känns och blir stadigare med en eftermarknadsdämp. När jag kommer ner under 1.15 ska jag skaffa en och säga att original är skit :D

Jag åkte med styrfladder i 200km/h så att styrstoppen klappade i som en marackas. Å det hände på nästan varje varv. Så jag fick gå in till greven å hämta en WP å sen var problemet som bortblåst. Dock som GUW påpekade så är min hoj inte helt standard men ändå. Jävla skit styris.
 
Jag åkte med styrfladder i 200km/h så att styrstoppen klappade i som en marackas. Å det hände på nästan varje varv. Så jag fick gå in till greven å hämta en WP å sen var problemet som bortblåst. Dock som GUW påpekade så är min hoj inte helt standard men ändå. Jävla skit styris.

Din tid runt Åsen säger en del om dina krav. Du har nytta av bättre grejer.:tummenupp 95% av alla andra som åker hoj klarar sig utmärkt på original.
 
Din tid runt Åsen säger en del om dina krav. Du har nytta av bättre grejer.:tummenupp 95% av alla andra som åker hoj klarar sig utmärkt på original.

Nja... Om vi snackar om styrvobbel i 200 km/h rakt fram så är det ju rätt illa och ännu värre om man är de andra 95% som får panik när det händer? :gnissla

Jag bara antar att det är rakt fram för det får väl knappast 200 km/h i någon kurva på K-skoga? :confused: :tummenupp
 
Har aldrig vobblat min K7. Min R1-04 bobblade dock ormspår på hornsgatan när det begav sig -05...
 
Nja... Om vi snackar om styrvobbel i 200 km/h rakt fram så är det ju rätt illa och ännu värre om man är de andra 95% som får panik när det händer? :gnissla

Jag bara antar att det är rakt fram för det får väl knappast 200 km/h i någon kurva på K-skoga? :confused: :tummenupp

In i Ejes är du nog snudd på 200 för de stora pojkarna.
Men jag gissar att det är ut på start mål det är risk för fett styrfladder.

Grejen är att det är absolut inget fel på originalstyrdämpare. Var bara det jag försökte få fram. Ibland frågar Nisse 20år om Gixxer K8 är en bra första hoj och får till svar att man behöver mappa om den och kränga på Öhlinare runt om annars kommer man krascha direkt. Åker du 1.11 runt Åsen så kanske du behöver det. Sliter du slut på dina Pilot Road på mitten på gatkörning duger hojen fint som den är.

Sen beror styrfladder på föraren och inte på hojen. En hoj utan förare fladdrar inte det minsta.:)
 
Hade en k1a innan å den va mycket stadigare. Jag e en sån där som gillar åka fort på e4an där man bara kan hålla i... Å upp till 200 inga problem, men passerar vi 250 så blir den mycket ostadigare än k1an...
 
jag har en helt orginal gsxr 08 och den har inte nån tendens att vobbla men den har därimot lite tendes till att släppa med bakhjulet vid "hård körning gäller 1-3an typ" (även när däcken är varma)

man kan dock få bort de genom att hitta bra läge på stötdämparna (har jag hört iaf)
 
Nja... Om vi snackar om styrvobbel i 200 km/h rakt fram så är det ju rätt illa och ännu värre om man är de andra 95% som får panik när det händer? :gnissla

Jag bara antar att det är rakt fram för det får väl knappast 200 km/h i någon kurva på K-skoga? :confused: :tummenupp

Jag låg bakom gulleplutt när han fick rejält styrfladder ut på rakan på gelleråsen i sommras, och dom problemen försvann efter byte av styrdämpare.

Hans cykel är som redan nämnts sänkt fram och det ställer ju hårdare krav på styrdämparen än när cykeln är inställd som den kommer från fabrik, så det är väl bara att köra med standard styrdämpare om man inte upplever några problem.
 
Hörde om en kille som plockat isär originalet å fyllt på med lite Tjockare olja....
Vad tror ni om det:va Kan det bli bra lr???

Det sägs att man kan det. Och skulle jag vara i dina kläder så skulle jag ta kontakt med mästarnas mästare då det gäller spillolja. Han har stenkoll på alla gamla oljor. Inte bara till styrdämpare utan även om du tänkt fylla upp motorn med gammal skitolja så är det Thomass här på forumet som är din man. :)

Skämt å sido så har jag hört en del som gör så. Vet dock ej hur bra det blir. Men det borde nog funka.
 
Last edited:
Det sägs att man kan det. Och skulle jag vara i dina kläder så skulle jag ta kontakt med mästarnas mästare då det gäller spillolja. Han har stenkoll på alla gamla oljor. Inte bara till styrdämpare utan även om du tänkt fylla upp motorn med gammal skitolja så är det Thomass här på forumet som är din man. :)

Spillolja har jag inte ens använt till att rostskydda bilen med:mad:
Däremot har jag fyllt en styrdämpare med gaffelolja.
 
jag kör halvsystem, så de går att plocka lite pollar till om man vill ;)
aa precis en liten kolfiber dämpare :D

jag körde med orginalinställningarna hela sommaren, kändes helt ok, körde även nya hondan 08, tyckte inte gixxern var specielt trögstyrd.

ok, hur har du fäst burken?? Kollar lite i ditt garage o det ser ut som den bara sitter istoppad undertill s a s, inget som håller upp den baktill??

sjyssta bilder i garaget:tummenupp
 
ok, hur har du fäst burken?? Kollar lite i ditt garage o det ser ut som den bara sitter istoppad undertill s a s, inget som håller upp den baktill??

sjyssta bilder i garaget:tummenupp

Hehe thx

Fästet sitter bakom vid röret, början av burken. Ganska smart lösning, modellen innan hade runt burken. Den heter tri-oval, till k7. Skönt så slipper man ha fula pinnar :)

Är du intresserad av en k7? tänkte på trådens ämne
 
Helt klart bra köp :tummenupp grym motor :yoparty

Huvudsaken är väl att man sitter bra på hojarna, att de passar en, jag fastnade direkt vid min k7a som är samma som k8a. Var inne på r1 07 men de slutade med en gixxer. Banta den 20kg och satte på lite effektprylar och woola 170rwhp :P

Bara nyfiken, hur fick du bort 20kg?
Fastbikes.uk satte på leo helsystem helt i titan på en K8 och viktbesparingen blev 9kg.
 
Bara nyfiken, hur fick du bort 20kg?
Fastbikes.uk satte på leo helsystem helt i titan på en K8 och viktbesparingen blev 9kg.


Specen säger de.. vet du vad två tunga dämpare från k7 väger? de är nästan 10 kilo styck, riktiga as... katten vägde närmare 10kilo också en stor klump.. och sen satte jag på ett kolfiber system(halv) som kanske vägde 4 kilo... så de blir minst 20kilo i min kalkyl, kan ju väga med våg om inte annars :P sen stod de i specen där jag beställde systemet.
 
Last edited:
ok, hur har du fäst burken?? Kollar lite i ditt garage o det ser ut som den bara sitter istoppad undertill s a s, inget som håller upp den baktill??

sjyssta bilder i garaget:tummenupp

Kompisens och min bike, de blev lite mer rensat efter system bytet..
k7-k8 är så gräsligt fula med orginalsystem
 

Bifogat

  • DPP_0002 (3).jpg
    DPP_0002 (3).jpg
    130.8 KB · Visningar: 187
Specen säger de.. vet du vad två tunga dämpare från k7 väger? de är nästan 10 kilo styck, riktiga as... katten vägde närmare 10kilo också en stor klump.. och sen satte jag på ett kolfiber system(halv) som kanske vägde 4 kilo... så de blir minst 20kilo i min kalkyl, kan ju väga med våg om inte annars :P sen stod de i specen där jag beställde systemet.

säker att det inte är lbs du snackar i? för jag har samma dämpare som du o jag sparade just över 7kg. o 10kg styck haha jag tror du måste börja gå på gym om du tror dom väger det.. lägg en på vågen så får du se.

copy paste från yoshi jpn. Weight (STD 10.3kg)/(Carbon cover 3.0kg)
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top